چرا شهاب حسینی از اکثر پروژه‌ها انصراف می‌دهد؟

یک بازیگر در هر برهه‌ای از تولید، احتمال دارد از همکاری با یک پروژه انصراف دهد و این موضوع، امری طبیعی است.

چرا شهاب حسینی از اکثر پروژه‌ها انصراف می‌دهد؟

در میان کارگردان‌های مطرح، مسعود کیمیایی از جمله کارگردان‌هایی است که شهاب حسینی با او همکاری نداشته. این اتفاق قرار بود سال ۸۵ رخ دهد؛ با فیلم «رئیس». شهاب حسینی حتی با کیمیایی صحبت می‌کند و قول همکاری می‌دهد. گفته می‌شود او قرار بوده نقش دستیار پولاد کیمیایی را بازی کند که در فیلم نقش توزیع‌کننده مواد مخدر را برعهده داشت. شهاب حسینی آن زمان در تلویزیون جایگاه تثبیت‌شده‌ای داشت اما در سینما هنوز تبدیل به ستاره نشده بود. با این‌حال حاضر نمی‌شود نقشی نه چندان مهم را در فیلم کیمیایی بازی کند.

شایعه است که گریم خاص پولاد کیمیایی یکی از دلایل انصراف حسینی است! استدلال شهاب این بوده که هرکس با موهایی چنین عجیب و غریب وقتی در شهر راه می‌رود، مورد مظان است؛ چه برسد به این‌که مواد مخدر توزیع کند. ضمن این‌که خود نقش را هم در اندازه‌ای نمی‌دیده که برایش جای کار داشته باشد. سال پیش که شهاب حسینی در جشنواره به مسعود کیمیایی تاخت، برای کسانی که سابقه «رئیس» را می‌دانستند، این شائبه شکل گرفت که نکند ریشه‌اش به آن فیلم برمی‌گردد.

*** متری شیش‌ونیم| سعید روستایی

ساخت «متری شیش‌ونیم» خیلی طول کشید. ابتدا پیمان معادی تهیه‌کننده آن بود و از همان ابتدا اسم شهاب حسینی به‌عنوان بازیگر نقش ناصر مطرح شد. گفته می‌شود سعید روستایی به‌خاطر این‌که شهاب در فیلم بازی کند، فیلمنامه را با همراهی خود او بازنویسی می‌کند. بعد از این‌که جمال ساداتیان تهیه‌کنندگی فیلم را برعهده می‌گیرد، بازهم شهاب عهده‌دار نقش ناصر بود.

کمی ‌بعد اما او انصراف می‌دهد و نوید محمدزاده جایش را می‌گیرد. قرار بود نوید نقش پلیس دوم را بازی کند که با رفتن شهاب، نوید در نقش ناصر که یک قاچاقچی است بازی کرد. ساداتیان بعداً دلیل انصراف شهاب را «نگرانی از نقش منفی» دانست: «ایشان خودشان را در نقش‌های شهید بابایی و نقش‌های مثبت دیده بودند و نقش منفی «متری شیش‌ونیم» برایش ناگوار بود.» برای یک بازیگر حرفه‌ای چنین دلایلی قابل باور است؟!

***بی‌همه‌چیز| محسن قرایی

تازه‌ترین مورد انصرافی شهاب حسینی فیلم «بی‌همه‌چیز» است. البته همان‌طور که اشاره شد، خبر هنوز به شکل رسمی‌ اعلام نشده. حتی ایرنا خبر داده، حسینی همکاری‌اش را ادامه می‌دهد و در کنار پرویز پرستویی، هدیه تهرانی، علی مصفا، باران کوثری، لاله مرزبان، پدرام شریفی، مهتاب نصیرپور و کاوه سجادی حسینی، بازی خواهد کرد. شایعه شده ‌هادی حجازی‌فر جایگزین شهاب حسینی می‌شود. حجازی‌فر این‌روزها مشغول پیش‌تولید سریال شهید باکری است و پاییز آن را با بازی خودش خواهد ساخت. بنابراین به‌دلیل مشغله، بعید است بتواند با «بی‌همه‌چیز» همکاری کند.

***جشنواره فجر| استعفا از سمت مشاور دبیر

علاوه بر فیلم‌ها، شهاب حسینی سابقه انصراف از جشنواره فجر را دارد. او از سوی دبیر جشنواره سی‌وچهارم به‌عنوان مشاور انتخاب شد اما در آستانه برگزاری این رویداد از سمت خود استعفا داد. دلیل این تصمیم، اعتراض شهاب حسینی بازیگر فیلم «آشغال‌های دوست‌داشتنی» به گفته‌های دبیر جشنواره درباره این فیلم بود.

حسینی نامه‌ای سرگشاده نوشت و اشاره کرد: «اطلاق اصطلاح «معضل» به این اثر که با مجوز قانونی وزارت محترم ارشاد ساخته شده و طی چند دوره گذشته در محاق بدبینی و سیاه‌نگری قرار گرفته، امری قابل تأمل بوده و نشانگر بطلان تصورات پیشین بنده است.»

علاوه بر این‌ها شهاب حسینی سال پیش از بازی در «قصیده گاو سفید» بهتاش صناعی‌ها هم انصراف داد و حاضر به همکاری با این پروژه نشد.

منبع: هفت صبح

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 11
  • بی‌نام‌
    0

    چون در گمراه قرار گرفته

  • رز
    0

    آقای حسینی تو فیلمهاشون نشون دادن که انتخابشون واجرای نقشهاشون عالی کار میکنن همه این انصرافهایی که بیان شده.شاید بخاطر وسواس در انتخاب وواکنش مخاطبان بعداز اکران فیلمهاست هربازیگری حق داره قبل از انتخاب نقش بدقت فیلمنامه رو بسنجه.

  • جاسم
    0

    اگه اوایل کارش بودمیمردبراحتی یه نقش کوچکی که بازی کنه حالاکه خیلی تجربه کسب کرده وجایزه گرفته مغرورشده وادعاش زیادشده هی منم منم میکنه وخودش وسبک سنگین میکنه،این همه بازیگرخوب داریم بهتروخوشتیپ ترنقشش وبدین به یکی دیگه بازی کنه اگه چندباراینکاروکنیدودعوتش نکنیدبرابازی کردن توفیلم یواش یواش بادش خالی میشه وخودش میفته به پت وپت

    نظرات شما -
    • محمد حسین
      0

      طرف حتی قدرت انتخاب نداره که نقشش رو انتخاب کنه و گزیده کاریش رو متهم به غرور میکنن.قرار نیست که هر کی هر نقشی به یک بازیگر پیشنهاد بده بازیگر واسه اینکه ثابت کنه من مغرور نیستم نقش رو قبول کنه.در ضمن یه چندتا از اون بازیگرای خوبی که دم دست دارید واسه ما هم معرفی کنید ببینم اینا که میگید کجا بودن تا حالا ما ندیدمشون،کسی که یکی از معیاراش برای یک بازیگر خوب اینه که خوشتیپ باشه مشخصه که درک درستی از سینما و بازیگری نداره و بهتره تو بخش مدلینگی نظر بده.

  • Sajad
    0

    این جناب بازیگر وقتی جایزه جشنواره کن روبه امام زمان تقدیم کرد کاملا مشخص شد که با شخصی فرصت طلب ونان به نرخ روز خور مواجه ایم.بعدها با تاختن به مسعود کیمیایی بزرگ در جشنواره فجر وآن هم درآن زمان حساس این فرصت طلبی آشکارتر شد.به نظرم بازیگری متوسط با اندکی توانایی جایزه هاش هم از صدقه سری فیلم های فرهادی بوده ،تازگی ها درباره خودش دچار توهم شده توهم خودبزرگ بینی به هرحال خیالی نیست بذار خیال کند علی آباد هم شهریست.اما مردم واکنش های هنرمندان را در موقعیت های خاص وحساس فراموش نمیکنن

    نظرات شما -
    • محمد حسین
      0

      آقای حسینی با این موضع گیریاش تو دل مردم وطن دوست واقعی رفته و خیلی ناراحت کننده هست که توی مملکت شیعه جایزت رو به امام زمان(عج)تقدیم کنی اما این برخورد باهات صورت بگیره تو هم از حرف زدنت مشخص شد که کدوم ور ایستادی؛اینها فرصت طلبی نیست...همین مواقع هست که مرد از نامرد جدا میشه شما مشکلتون از یک جای دیگست درکت میکنم با امثال تو زیاد صحبت کردم...

  • رضوی
    0

    یعنی خیلی چرته اگه فکر کنی شهاب حسینی بخاطر نقش دوهزاری فیلم کیمیایی بعد چند سال از اون انتقاد کرده...فیلمهای کیمیایی خیلی اغراق شده هست و شخصیت هایش عموما ادم های لات و چاقوکشه.الان اینطور به نظر میرسه که اقای شهاب حسینی بیشتر میخوان کارگردانی و تهیه کنندگی انجام بدن بعدشم خیلی ها انصراف میدن ولی چون شهاب حسینی به اصطلاح زیادی تو دیده بقیه رو کسی نمیبینه.

  • ناهید آزاد
    0

    شهاب جان همیشه کارت درسته موفق باشی

  • Sajad
    0

    جناب مدافع شهاب حسینی؛اتفاقا بنده با امثال شما هیچ بحثی ندارم از واژه هات هم معلومه از کدام تیپ فکری هستی،من در مورد مسائل اعتقادی حرفی نزدم به گمانم امثال جنابعالی ازبس سال ها واژه ها توخالی به خوردتان داده اند وآنها را مسائل اعتقادی می پندارید کلا مطلب را متوجه نشدید. واژه های پوچی که وقتی به سد واقعیت برخورد می کنند حباب گونه در هم می پاشند .منظورم از مردم افکار عمومی وغالب جامعه بود نه تک تک افراد یا موجودات پرورش افکاری،مردم یا افکار عمومی جامعه اگر شجریان را دوس دارند نه فقط به خاطر هنرش بلکه به خاطر عقاید واصولی است که چند دهه اخیر به آنها پایبند بوده ،درمقابل قدرت تسلیم نشده و در لحظات حساس طرف مردم بودهاست. به واژه های متن بنگرید ؛مردم وطن دوست واقعی، مملکت امام زمان ،مرد ونامرد (المعنی فی البطن)

    نظرات شما -
    • محمد حسین
      0

      آقای ضد شهاب حسینی؛من نه از شخص بلکه از تفکر ایشون دفاع میکنم.شما میگی من از مسائل اعتقادی صحبت نکردم در صورتیکه این مسائل بطور مستتر در آن وجود دارد.شما تقدیم کردن جایزه به ساحت امام زمان(عج) و مخالفت با تحریم جشنواره و دفاع از اعتقاد را فرصت طلبی خواندید.آیا افکار عمومی را شما تعیین میکنید که اینقدر با اطمینان سخن میگویید.صحبتهایت درمورد شجریان مرا به خنده واداشته است. "لحظات حساس طرف مردم و در مقابل قدرت تسلیم نشدن و..."به واژه های متن بنگرم؟؟؟

  • پیمان نیک
    0

    جایزش و برده امریکا اونجا دنبال امام زمانه بهش تقدیم کنه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها