عضو هیئت رئیسه مجلس:

خداحافظی با مافیای آموزشی نزدیک است

عضو هیئت رئیسه مجلس، از تلاش برخی نمایندگان برای حذف کنکور در راستای پایان دادن به بازی مافیا در این حوزه خبر داد.

خداحافظی با مافیای آموزشی نزدیک است

روح‌الله متفکرآزاد با اشاره به تلاش کمیته آموزش عالی مجلس در راستای حذف کنکور گفت: در حال حاضر برای بسیاری از صندلی‌های دانشگاه اصلاً رقابت جدی وجود ندارد از این رو حذف کنکور آسیبی به بدنه علمی کشور نمی‌زند.

وی با بیان اینکه اکنون رقابت بر سر ۲۰ درصد از رشته‌ها و صندلی‌های دانشگاهی برقرار است، افزود: تنها همین میزان از رشته‌ها و صندلی‌های دانشگاهی مرغوبیت داشته و رقابت بیشتر در این بخش متمرکز است.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه آموزش عالی در کشور از لحاظ کمی به اندازه کافی توسعه یافته است، تصریح کرد: در حال حاضر در بسیاری از رشته‌ها و دانشگاه‌ها نیاز به رقابت وجود ندارد از این رو حذف کنکور موضوعی است که روی جزئیات آن تدبیر خواهیم کرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جز مدافعان حذف کنکور هستم، گفت: حذف کنکور به این شرط باید انجام شود که بتوانیم شرایط آن را محیا کنیم.

وی ادامه داد: از هم اکنون در کمیته آموزش عالی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به دنبال بررسی راهکارهای حذف کنکور خواهیم بود تا سال آینده با فراهم شدن شرایط دیگر نیازی به برگزاری آزمون نباشد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با حذف کنکور یک بار برای همیشه با مافیا در این بخش نیز خداحافظی خواهیم کرد.

منبع: آنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • M
    0

    خیلی خنده دار بود کلی خندیدم

  • J
    0

    سهمیه هارا هم حذف کنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها