کشف اشیاء عتیقه مربوط به دوره هزاره اول قبل از میلاد در قزوین

فرمانده انتظامی استان قزوین از کشف ۲۲ قطعه عتیقه که ۱۳ قطعه آن مربوط به دوره هزاره اول قبل از میلاد است با دستگیری یک قاچاقچی در شهرستان البرز استان قزوین خبر داد.

کشف اشیاء عتیقه مربوط به دوره هزاره اول قبل از میلاد در قزوین

سردار مهدی حاجیان با اعلام این خبر اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر فروش و قاچاق اقلام تاریخی و فرهنگی توسط یکی از قاچاقچیان عتیقه در شهرستان البرز، بلافاصله پیگیری موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت.

وی افزود: مأموران با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی یک قاچاقچی اشیای تاریخی و عتیقه را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی طی اقدامی ضربتی در مخفیگاه‌اش دستگیر کردند.

بنا بر اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس قزوین، سردار حاجیان بیان کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهم ۲۲ قطعه اشیاء عتیقه شامل ظروف سفالی، کوزه، خنجر و سرنیزه کشف شد.

فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: بنا به اعلام کارشناسان میراث فرهنگی و گردشگری،۱۳ قلم از اشیاء مکشوفه دارای قدمت تاریخی برابر با دوران هزاره اول قبل از میلاد و مابقی متعلق به دوره قرون اسلامی بوده است.

منبع: ایسنا

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • سمیه
    0

    خوب اون رزق اون بنده خدا بوده که خدا بهش داده اخه واسه چی ازش گرفتن اگه راست میگید با این افراد معامله کنید و دولت ازشون بخره از این بنده های خدا این عتیقه ها رو میگیرید میدید به مسوولان دزد اونام میبرن خارج از کشور میفروشن. غیر اینه؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها