روزانه یک‌میلیون دلار از محل صادرات "متانول" عسلویه حاصل می‌شود

مدیرعامل مجتمع پتروشیمی

روزانه یک‌میلیون دلار از محل صادرات "متانول" عسلویه حاصل می‌شود

مجتمع پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه صبح امروز از طریق ارتباط تصویری به دستور رئیس جمهور در منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی در عسلویه استان بوشهر وارد مدار بهره‌برداری شد.

مجتمع پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه ظرفیت تولید یک‌میلیون و 650 هزار تن متانول در سال را دارد.

بر اساس اعلام مدیرعامل مجتمع پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه برای اجرای این واحد صنعتی تولیدی حدود 600 میلیون دلار سرمایه گذاری شده است.

عباس دولتی‌زاده با بیان اینکه این مجتمع پتروشیمی در زمینی به مساحت حدود 8 هکتار در منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی اجرایی شده است اظهار داشت: با بهره‌برداری از این طرح مهم صنعتی زمینه اشتغال 700 نفر به طور مستقیم فراهم شده است.

وی با تاکید بر این نکته که با تولید مستمر و پایدار ظرفیت تولید مجتمع پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه در سال جهش تولید افزایش می‌یابد تصریح کرد: با انجام کار مطالعاتی در مسیر صنایع پایین دستی، تولید محصولات متنوع از متانول و جلوگیری از خام‌فروشی برنامه‌ریزی شده است.

مدیرعامل مجتمع پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه ظرفیت تولید متانول در این مجتمع را روزانه 5 هزار تن دانست و بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده هر روز یک میلیون دلار درآمد از محل صادرات این محصول نصیب کشور می‌شود.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    عالی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها