رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد:

معضل ۱۳ ساله ۱۰۰۰ هکتار از اراضی محدوده مشهد چاره‌اندیشی می‌شود

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد خواستار تعیین تکلیف معضل ۱۳ ساله ۱۰۰۰ هکتار از اراضی محدوده شهر مشهد شد.

معضل ۱۳ ساله ۱۰۰۰ هکتار از اراضی محدوده مشهد چاره‌اندیشی می‌شود

محمدهادی مهدی‌نیا اظهار داشت: موضوع تعیین تکلیف ۱۰۰۰ هکتار زمینی که در محدوده شهر مشهد قرار گرفته، مهم و قابل توجه است، چراکه طرح تفصیلی این اراضی هنوز تهیه و ابلاغ نشده است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد بیان کرد: بخش زیادی از این اراضی مورد اختلاف شهرستان‌های طرقبه شاندیز و مشهد است که حل این معضل از سطح مدیریت شهری بالاتر است و از استاندار خراسان رضوی درخواست داریم جلسه‌ای با حضور وزیر کشور و وزیر راه و شهرسازی و معاونان مربوط تشکیل و به این معضل ۱۳ ساله خاتمه دهند.

مهدی‌نیا بیان کرد: مادامی که مسئله اختلاف خط حریم و محدوده شهرستان‌ طرقبه‌ شاندیز حل نشود، ۱۰۰۰ هکتار زمین یاد شده و ۵۵۰ هکتار زمین در محدوده شهر مشهد که در محل تقاطع طرقبه‌ شاندیز و مشهد واقع شده‌است، بلاتکلیف خواهد ماند.

وی تصریح کرد: اتصال بولوار سجادیه به جاده شاندیز منوط به عبور از یکی از پرمناقشه‌ترین پلاک های شهر مشهد یعنی پلاک ۱۷۶ است که ۱۲ سال است معارضات زیادی دارد و مردم درگیر آن هستند.

مهدی‌نیا عنوان کرد: برای حل‌وفصل مسائل حقوقی این پلاک و ارسال طرح به کمیسیون ماده ۵ پیگیری‌های مجدانه انجام شده است، امیدواریم با مصوبه این کمیسیون، موانع اتصال برطرف شود و تا یک سال آینده بتوانیم شاهد تعیین تکلیف ۱۰۰۰ هکتار از این اراضی باشیم و بخشی از فشار تامین مسکن برای اقشار متوسط کاهش یابد.

منبع: خبرآنلاین

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها