مافیا یعنی عادل؟

در دوگانه میثاقی و هواداران عادل فردوسی‌پور هم لابد طرف مقابل، مجری نود یا به قول میثاقی «استاد» است. حالا انصافا عادل مافیا بلد است؟ یعنی حمایت‌هایی که از عادل می‌شود، پشت پرده دارد؟

مافیا یعنی عادل؟

«این که «من مافیا بلد نیستم»، قاعدتا باید به آن معنا باشد که «طرف مقابلم مافیا بلد است». در دوگانه میثاقی و هواداران عادل فردوسی‌پور هم لابد طرف مقابل، مجری نود یا به قول میثاقی «استاد» است. حالا انصافا عادل مافیا بلد است؟ یعنی حمایت‌هایی که از عادل می‌شود، پشت پرده دارد؟ مشکل میثاقی اینجاست که بدوقتی، بدجوری به‌ جای بدآدمی آمده است. او خودش قربانی دوم این داستان است اما...»

«خاک برنامه فوتبال برتر کلا «وایرال»خیز است. این البته به‌ خاطر کیفیت بالای برنامه یا مهارت ویژه محمدحسین میثاقی نیست، بلکه ریشه در چگونگی جانشینی فوتبال برتر با نود دارد. از زمانی که این برنامه بر خلاف میل اغلب مردم دقیقا در باکس دوشنبه‌شب‌ها جایگزین نود شد، حساسیت شدید در مورد آن وجود داشته و هنوز هم این مسئله ادامه دارد. میثاقی هم گاهی صبوری می‌کند و گاهی خواسته یا ناخواسته در این آتش می‌دمد. او در برنامه این هفته، راه دوم را برگزید و یک نطق یک‌دقیقه‌ای علیه منتقدانش انجام داد. مجری فوتبال برتر گفت برنامه‌اش همان جایی که باید باشد قرار دارد، به تخریب‌ها اهمیت نمی‌دهد و البته اهل «مافیا» هم نیست. در مورد این فغان شبانه که البته بیشتر شبیه اعتراف به شکست بود، چند نکته به ذهن می‌رسد.

۱- در چند ماه اخیر هر بار واحد افکارسنجی صداوسیما اقدام به معرفی پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیون کرده، اثری از فوتبال برتر بین ۱۰ برنامه برتر سازمان نبوده است. این که شوی میثاقی حتی پایین‌تر از برنامه‌هایی مثل دستپخت، طبیب یا مستند حیات‌وحش قرار می‌گیرد، اعتراف خود صداوسیماست؛ جایی که اگر ما به آمار و ارقامش شک داشته باشیم، لااقل میثاقی باید با ایمان کامل آن را بپذیرد! به یاد می‌آوریم که آخرین‌ بار عادل فردوسی‌پور به‌ خاطر تهیه نود جایزه بهترین برنامه تلویزیون را در جشنواره جام‌ جم گرفت. پس برنامه تخصصی فوتبال ایران در شبکه سه، از آن نقطه رفیع به جایی خارج از ۱۰ محصول برتر سیما سقوط کرده است. آیا این برای آقای میثاقی مطلوب است؟

۲- میثاقی از مقبولیت برنامه‌اش و جایگاه مطلوب و مناسبی که دارد سخن می‌گوید. با این اوصاف خوب است او به یک پرسش یک‌ساله جواب بدهد: این که چرا فوتبال برتر سؤال یا نظرسنجی پیامکی ندارد؟ مسابقه پیامکی بخش جدایی‌ناپذیر نود در همه سال‌های پخش این برنامه بود و هرگز دیده نشد که تعداد شرکت‌کنندگان در آن از یک‌میلیون نفر کمتر شود. خب چرا این آیتم را در فوتبال برتر نداریم؟ آیا دلیلی جز هراس از نتیجه نهایی و مقایسه با نود دارد؟ برقراری سؤال نظرسنجی می‌تواند ادعای امروز شما را کمی‌سازی کند؛ به همین راحتی.

۳- این که «من مافیا بلد نیستم»، قاعدتا باید به آن معنا باشد که «طرف مقابلم مافیا بلد است». در دوگانه میثاقی و هواداران عادل فردوسی‌پور هم لابد طرف مقابل، مجری نود یا به قول میثاقی «استاد» است. حالا انصافا عادل مافیا بلد است؟ یعنی حمایت‌هایی که از عادل می‌شود، پشت پرده دارد؟ بعد از ۲۰سال کار صادقانه و یک عزل بدون توضیح و توجیه، عجیب است که مردم هوای مجری مغضوب تلویزیون را داشته باشند؟ مشکل میثاقی اینجاست که بدوقتی، بدجوری به‌ جای بدآدمی آمده است. او خودش قربانی دوم این داستان است اما دلیلی ندارد بابت فشارهایی که تحمل می‌کند، به عادل تهمت بزند.

۴- در شرایط فعلی بهترین نسخه برای محمدحسین میثاقی پرهیز از حاشیه است. مجری فوتبال برتر ادعا می‌کند وارد بازی منتقدانش نمی‌شود اما وقتی هم کسی کاری به او ندارد، خودش یک بازی جدید راه می‌اندازد. این دست واکنش‌ها نه به سود میثاقی است و نه به نفع برنامه‌ای که با وجود حمایت مدیران شبکه، هرگز سایه‌ای از نود هم نبوده است. پس خونسرد باشید جناب مجری!»

منبع: همشهری

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • ......
    0

    انگشت کوچیکه عادل خان هم نیستش.... خداییش نظرسنجی پیامکی خیلی خوب اومدید... بخدا ۵۰ هزار نفرم هم پیامک نمیدن... به جز فک و فامیلاشون و فروغی کسی ا برنامه ی میساقی رو نمیبینه

  • ahmad
    0

    مقایسه برنامه نود با فوتبال برتر قیاس مرسدس بنزه با فرقون ! اجرای میثاقی و برنامه بی نمک آن در سایه مدیریت علی فروغی فامیل فلان ..... رو نمیشه قیاس کرد و تعجب آنجاست که وقتی عادل برنامه داشت برای ده دقیقه وقت اضافه باید کلی خواهش و تمنا میکرد ولی میثاقی اگر تا بوق سحر ادامه بدهد اشکالی پیش نمی آید !!! تمام هواداران فوتبال نود رو با عادل فردوسی پور عزیز دوست دارند و هیچ برنامه ای جای نود رو پر نمیکنه ، دولت به جای ممنوعیت ماهواره باید از امثال عادل و نود حمایت بکنه نه برنه غاصب فوتبال برتر رو جایگزی بکنه ، قطعا ضعف رییس سازمان صدا و سیما علی عسگری رو میرسونه .

  • کاربر ناشناس
    0

    هیچکس عادل فردوسی پور نمیشه .فوق العاده بود.باسواد استاد دانشگاه کاربلد باکلاس.باهوش نکته سنج .و.... ولی خیلی ها که حاضر نبودند پته اشان روی اب بریزد زیر ابش را به زشت ترین حالت زدند که خود مضحکه شدند.میثاقی درحدوقواره عادل نیست..باید به کسانی که تاب انتقادهای منطقی عادل رانداشتند.گفت؛ ایئنه چون نقش تو بنمودراست خودشکن ائینه شکستن خطاست.

  • ساسی
    0

    همین واکنش خشمگینانه همشهری کمترین نشانه آشکار و روشن باندهای پشت پرده و مافیاست. کلا فردوسی پور خطیی نکرد بجز باندبازی ساده و رایج در فوتبال. ولی ناخواسته دستمایه مبارزه فرهنگی دارودسته ای شد که پشت سر هر یاغی و مغضوب نظام جمهوری اسلامی قرار میگیرند. به هرحشیشی متوسل میشوند. اینها البته رسانه های داخلی و بین المللی دارد و فردوسی پور در اصل قربانی آنهاست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها