شرکت جسورانه وزیر بهداشت امارات در آزمایش واکسن کرونا

شیخ عبدالله بن محمد آل حمد به عنوان نخستین داوطلب در آزمایش واکسن ویروس کرونا شرکت کرد.

شرکت جسورانه وزیر بهداشت امارات در آزمایش واکسن کرونا

شیخ عبدالله بن محمد آل حمد، وزیر بهداشت امارات در اقدامی جسورانه شخصاً به عنوان داوطلب مرحله دوم آزمایش واکسن ویروس کرونا که به وسیله متخصصان این کشور ساخته شده است، شد.

دکتر جمال آل کائب، معاون وزیر بهداشت امارات نیز به عنوان دومین داوطلب واکسن ویروس کرونا ساخت کشورش را دریافت کرد. این دو مقام اماراتی در مرحله نخست آزمایش واکسن نیز داوطلب شده بودند. واکسنی که اماراتی‌ها در حال آزمایش آن هستند ویروس کشته شده کرونا است و دانشمندان امیدوارند با تزریق به بدن افراد، باعث ایمنی آن‌ها در برابر کووید ۱۹ شوند.

افرادی که در این مرحله واکسن را دریافت کرده اند؛ حق ندارند در طول روند تحقیقات به خارج سفر کنند و پس از پایان تحقیقات باید ۶ ماه از طریق تلفن برای مشاوره در دسترس باشند.

وزیر بهداشت امارات در این زمینه گفت: پس از تزریق واکسن کرونا در مرحله نخست آزمایش هیچ عوارض جانبی در خود مشاهده نکردم؛ برای آنکه مرحله سوم آزمایش واکسن کووید ۱۹ را با موفقیت به پایان برسانیم و آن را به بازار عرضه کنیم نیازمند ۱۵ هزار داوطلب هستیم.

امارات متحده عربی به زودی مرحله پایانی آزمایش واکسن ویروس کرونا را با همکاری یک شرکت داروسازی انجام خواهد داد؛ در این مرحله محققان برای انجام آزمایشات به بیش از ۱۵ هزار داوطلب بین ۱۸ تا ۶۰ سال که از سلامت جسمانی مناسب برخوردار باشند، احتیاج دارند.

هم اینک مرکز تحقیقات ابوظبی روزانه میزبان نزدیک به یک هزار نفر برای آزمایش ویروس کروناست.

تاکنون بیش از ۶۱ هزار تن در امارات متحده عربی به ویروس کرونا مبتلا شده اند. از این میان، ۳۵۱ تن جان خود را از دست داده اند. امارات می‌کوشد با همکاری چین و شرکت‌های داروسازی خارجی واکسن مستقل خود را برای مقابله با ویروس کرونا به بازار عرضه کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • یه ایرانی
    0

    مسئولین ما هم صبح تا شب نشستند به مردم یا امرو نهی میکنن یا همش میگن نمیشه!!! نخواهد شد !!! امیدی نیست!!!! ولی موقع حقوق و مزایاشون ایران براشون ثروتمندترین کشور دنیاست!!!

  • کاربر ناشناس
    0

    آفرین به امارات. فقط شعار نمیدهند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها