وزیر راه: ‌جلو‌ی ‌التهابات ‌بازار مسکن را می‌گیریم

وزیر راه و شهرسازی گفت: یک میلیون و 600 هزار نفر در طرح اقدام ملی ثبت نام کرده‌اند.

وزیر راه: ‌جلو‌ی ‌التهابات ‌بازار مسکن را می‌گیریم

محمد اسلامی امروز ظهر در جریان سفر به شهرستان ساوه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پروژه طرح اقدام ملی مسکن، پاسخ واضح دولت به جریان تولید پایدار مسکن در کشور بوده است که تلاش می‌شود بر اساس زمان‌بندی انجام شده تکمیل و تحویل متقاضیان شود.

وی تصریح کرد: استان مرکزی به میزان تعداد واجدین شرایط این طرح، زمین و کارگزار انتخاب کرده تا مردم دغدغه مسکن نداشته باشند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: 400 هزار واحد در طرح اقدام ملی مسکن در اختیار مردم قرار خواهد گرفت که تاکنون یک میلیون و 600 هزار نفر در این طرح ثبت‌نام کرده که با غربالگری انجام شده 430 هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند.

اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین تفاهم‌نامه‌هایی با وزارتخانه‌های مختلف از جمله وزارت آموزش و پرورش برای خانه‌دار شدن فرهنگیان، وزارت رفاه برای جامعه کارگری، نیروهای مسلح و سایر وزارتخا‌نه‌ها امضا شده که این وزارتخانه‌ها از طریق تامین زمین و یا منابع یارانه ‌ای نسبت به خانه‌دار شدن کارکنان خود اقدام کنند که به طور مثال آموزش و پرورش 170 هزار نفر را معرفی کرد که 75 هزار نفر آنان فاقد مسکن بودند که برای 20 هزار نفر عملیات ساخت مسکن‌ آغاز شده است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: نهضت خانه‌سازی در کشور شکل گرفته و با جدیت در حال اجرا است.

اسلامی با اشاره به اینکه وعده وزارت راه و شهرسازی مبنی بر تکمیل 500 هزار واحد مسکن مهر نیمه کاره در کشور بیان داشت: 2 میلیون و 200 هزار واحد مسکن مهر در دولت نهم و دهم در حال ساخت بود که از این تعداد 780 هزار واحد تا پایان دولت دهم تکمیل شد، یک میلیون و 300 هزار واحد در دولت یازدهم به اتمام رسید و مابقی که حدود 500 هزار واحد است تا پایان امسال به اتمام خواهد رسید که پیش‌بینی می‌شود 20 استان دیگر اختتامیه مسکن مهر را امسال داشته باشند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: هم اکنون 67 هزار واحد مسکن مهر در استان‌های مختلف در حال اجرا است.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات به سازندگان مسکن بیان داشت: 80 درصد قیمت تمام شده ساخت مسکن به سازنده تسهیلات پرداخت می‌شود، وزارت راه و شهرسازی بر این باور است افزایش تسهیلات خرید مسکن و پرداخت آن خریدار تورم‌زا است، به همین دلیل تسهیلات را در اختیار سازندگان قرار می‌دهد.

اسلامی گفت: 20 هزار نفر تاکنون در بانک افتتاح حساب کرده و تشکیل پرونده داده‌اند که آخرین فرصت برای واریز حساب و تکمیل درخواست تا 25 مرداد است.

منبع: فارس

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • ن
    0

    دروغ میگی ازت بر نمیاد جلوی مافیای مسکن در بیایی

  • حبیب
    0

    آقای اسلامی ۴۰۰ هزار واحد که رقمی نیست که شما انقدر بزرگش میکنی کشور ما در حال حاضر اگر بخواهیم که قیمت مسکن کاهش پیدا کند حداقل به هفت میلیون مسکن حداکثر تا دو سال آینده نیاز است ضمنا در همین دوسال هم باز نیاز به یک میلیون واحد دیگه ایجاد میشه به نظر حقیر اگر بخواهید مشکل مسکن را حل کنید باید از الان به بعد لا اقل سالی یک و نیم میلیون هر ساله بدون توقف ساخته شود. تا در ۶ سال آینده آرام آرام از التهاب بازار کم شود ۴۰۰ هزار که اصلا رقمی نیست و برآورد شما از نیاز. سالیانه که گرفتید. ۶۰۰ هزار واحد هست کاملا. غیر واقعی و با آمار غلط است

  • ایرانی
    0

    بگو ما کجا و خواباندن التهاب بازار مسکن کجاست .راننده اتوبوس وقتی داشت درون دره سرازیر میشد فقط میگفت مردم من شما را بدبخت کردم تقصیر من نیست مقصر اصلی اونهایی هستند که اجازه دادند این ماشین زیر پای من باشد منو حلال کنید صدایی بر خاست که کرم از خود درخته !. باشه حلال ولی حلال سیری چند تو هم برای خود خدایی هستی که جان ما را گرفتی و حسرتها برای ارضای درون خود در دل ما کاشتی .

  • کاربر ناشناس
    0

    تا قیمت مصالح ساختمانی ارزان نشود چگونه می خواهید ّجلو التهابات مسکن را بگیرید تا پول ملی درست نشود هیچ کاری نمی توانید انجام

  • لیلا
    0

    دروغ نگو کار تو نیست. مافیای مسکن شما را هم از نان خوردن می اندازه مثل مافیای کنکور دیدی نتونستند جلو برگذار نشدن کنکور را بگیرند. پس تو هم نمی تونی خودتو اذیت نکن مردم هم می دونند

  • مهدی
    0

    بخدا دروغ میگی اصلا تو چکاره ای

  • یوسف
    0

    گرایش حزبی درانتصاب مدیران کنارگذاشته شود/با هیچ مدیری در انجام وظایف محوله تعارف نداریم یوسف داودی نماینده مردم سراب و رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه مسئولانی که از انگیزه لازم برای خدمتگزاری به مردم برخوردار نیستند کنار گذاشته شوند گفت: با هیچ مدیری در انجام وظایف محوله تعارف نداشته و عملکرد مدیران رصد می‌شود. ( خبرگزاری فارس از سراب 99/5/15 )

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها