هشدار پزشکان آمریکایی نسبت به شیوع بیماری شبه فلج‌اطفال در کودکان

مرکز کنترل و پیشگیری از امراض آمریکا نسبت به موارد جدیدی از شیوع نوعی بیماری مشابه با فلج اطفال در کودکانِ این کشور طی سال جاری میلادی (۲۰۲۰) هشدار داد.

هشدار پزشکان آمریکایی نسبت به شیوع بیماری شبه فلج‌اطفال در کودکان

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا به والدین و مراقبین سلامت نسبت به شیوع نوعی بیماری مشابه با فلج اطفال موسوم به "AFM) "acute flaccid myelitis) طی چهار ماه آینده هشدار داد.

در این گزارش آمده است: والدین و پزشکان باید در صورت مشاهده ضعف ناگهانی در اندام‌ها به ویژه در فاصله ماه‌های اوت تا نوامبر در بیماران نسبت به احتمال بروز بیماری AFM مشکوک شوند. همچنین باید نسبت به هرگونه علائم تنفسیِ اخیر یا تب و احساس درد در گردن یا کمر یا هر نوع علامت عصبی دیگر هوشیار باشند.

عارضه AFM یک فوریت پزشکی است و لازم است بیمار به سرعت تحت مراقبت قرار گیرد.

این بیماری عصبی که موجب معلولیت می‌شود از سال ۲۰۱۴ هر دو سال یکبار شیوع پیدا می‌کند که آخرین مورد آن در سال ۲۰۱۸ بوده و موجب شد ۲۳۸ نفر در ۴۲ ایالت دچار این عارضه شوند. نزدیک به ۹۵ درصد این بیماران کودک بوده‌اند.

بنابر اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریها در آمریکا پزشکان و متخصصین سلامت باید نسبت به تشخیص به موقع علائم این عارضه هوشیار باشند و بیمار به سرعت در بیمارستان پذیرش شود.

در حال حاضر درمانی برای این بیماری وجود ندارد اما تشخیص به موقع می‌تواند تاثیرگذاری اقدامات درمانی از جمله فیزیوتراپی را برای کمک به بیمار افزایش دهد.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها