۲۰ واحد تولیدی راکد در استان خراسان جنوبی به چرخه تولید بازگشت

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی از فعال‌سازی ۲۰ واحد راکد تولیدی در سال

۲۰ واحد تولیدی راکد در استان خراسان جنوبی به چرخه تولید بازگشت

مهدی پارسا پیش از ظهر امروز در اولین روز از هفته حمایت از صنایع کوچک و به مناسبت چهلمین سالروز تاسیس جهاددانشگاهی با صادقی رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی دیدار و گفتگو کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی در این دیدار گفت: ایجاد بیشتر از صنایع کوچک در استان بر اساس بازارهای محلی بوده است.

وی به یکی از راهبردها در حوزه صنعت اشاره و بیان کرد: امیدواریم با راه‌اندازی چند صنعت مادر تخصصی در استان همچون فولاد قائن، کک طبس و اکسید منیزیم بتوانیم صنایع مورد نیاز پایین دستی آن را ایجاد کنیم که قابلیت آن در فضای کسب و کار افزایش یابد تا پایداری بیشتری در بازار داشته باشند و شغل‌های بیشتری ایجاد کنیم.

پارسا با تاکید براینکه در سال جهش تولید یکی از مهمترین اولویت‌های ما راه‌اندازی واحدهای راکد است گفت: صنایع کوچک و متوسط نقش موثری در توسعه اقتصاد محلی و صنایع بالا دستی دارند.

وی یادآورشد: راه اندازی 20 واحد راکد تولیدی، افزایش خط تولید و توسعه خوشه های خشکبار یکی از اهداف ما در سال جهش تولید است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی با تاکید براینکه عدم آگاهی و آشنایی صنایع از آخرین تکنولوژی‌های روز، تربیت نیروی انسانی ماهر و حوزه‌های اداری همچون بیمه‌ای و مالیاتی یکی از مهمترین مشکلات روز صنعت خراسان جنوبی است بیان کرد: در این راستا ساختمان خدمات فن آور کسب و کار در شهرک صنعتی بیرجند راه‌اندازی کردیم تا صنعتگران بتوانند از واحدهای مستقر در این کلینیک استفاده کنند.

پارسا گفت: با راه‌اندازی این کلینیک می‌توانیم همکاری خوبی با جهاد دانشگاهی داشته باشیم.

مصطفایی، عامل توسعه خوشه زرشک و عناب خراسان جنوبی نیز در این مراسم بیان کرد: در توسعه خوشه خشکبار استان یکی از مهمترین اهداف ما توسعه صنایع تبدیلی است.

وی با اشاره به اینکه "اهداف مشترکی بین جهاد دانشگاهی و شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی وجود دارد" افزود: امیدواریم بتوانیم با ایجاد مرکز نوآوری در مرکز خدمات شرکت شهرک‌های صنعتی بیرجند همکاری بیشتر نهادهای دولتی و خصوصی را داشته باشیم.

وی تاکید کرد: در حوزه تحقیقات و پژوهش‌های دانشگاهی جهاد و مرکز خدمات می‌تواند نقش موثری در توسعه خوشه خشکبار استان داشته باشد.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها