ضایعات فروشان قزوین به خارج از شهر منتقل شوند

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: فعالیت واحدهای ضایعات فروشی در محدوده شهر قزوین ممنوع بوده و این واحدها باید به خارج از شهر منتقل شوند.

ضایعات فروشان قزوین به خارج از شهر منتقل شوند

منوچهر حبیبی روز چهارشنبه در نشست کمیسیون پیشگیری از سرقت استان که در استانداری قزوین برگزار شد، افزود: براساس قانون ، واحدهای فروش ضایعات نباید در محدوده شهر فعالیت کنند و لازم است تا با پیگیری گشت مشترک ادارات و تیم بازرسی امور اتباع خارجه ، این واحدها در محدوده شهر ساماندهی شوند.

وی اظهار داشت: بیشتر انبارهای ضایعاتی شهر بدون اخذ مجوز از شهرداری فعالیت دارند و به دلیل به‌کارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز شاغل در این انبارها این اماکن مستعد برای خرید و فروش اموال مسروقه هستند و باید این اماکن کنترل شوند.

حبیبی با اشاره به افزایش مشاغل مزاحم شهری به ویژه ضایعات فروشی‌های در بعضی از نقاط شهر، تصریح کرد: وجود تعداد زیاد این واحدها می‌تواند معضلات بهداشتی و فرهنگی را به دنبال داشته باشد و باید انتقال ضایعات فروشی‌ها به خارج از شهر به سرعت صورت پذیرد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: نیروی انتظامی زحمات زیادی برای برقراری امنیت و آرامش شهروندان متحمل می‌شود و همه مردم، دستگاه‌های اجرایی، بخشداری‌ها، دهیاری‌ها و اصناف باید با همکاری و تعامل مناسب با پلیس، زمینه وقوع سرقت را کاهش دهند.

این مسوول با بیان اینکه موضوع سرقت یکی از ناهنجاری‌های اجتماعی است که زمینه و علل آن جهت پیشگیری باید مورد توجه و دقت قرارگیرد، تاکید کرد: مهم‌ترین مسئله در بحث پیشگیری از سرقت، آگاه سازی مردم در خصوص نگهداری و مراقبت درست از مال و اموال خود است.

وی تصریح کرد: شهروندان علاوه بر نظارت دستگاه‌های متولی برای کاهش آمار سرقت از منازل و اتومبیل‌ها می‌توانند با جانمایی پارکینگ در ساخت و سازها و تقویت حفاظت با استفاده از دوربین‌های مدار بسته و دیگر موارد حفاظتی از سرقت پیشگیری کنند.

معاون سیاسی و امنیتی اجتماعی استاندار قزوین افزود: همه دستگاه‌های خدمت رسان باید طرح‌هایی برای کاهش سرقت‌ها داشته باشند و با گرفتن تاییدهای نهایی تمام تلاش خود را انجام دهند تا در راستای رضایت شهروندان، آسیب‌های موجود را به حداقل برسانند.

وی خاطرنشان کرد: بهسازی و تامین امنیت پارک‌هایی که زمینه ارتکاب جرم در آن زیاد است باید در اولویت نیروی انتظامی و شهرداری ها قرار بگیرد.

حبیبی درباره روشنایی معابر شهر اظهار کرد: شرکت توزیع نیروی برق نسبت به ایمن سازی و مقاوم سازی تابلوهای برق روشنایی معابر باید اقدامات لازم را داشته باشند.

این مسوول در ادامه تردد موتورسیکلت‌ها به پارک‌ها را ممنوع اعلام کرد و گفت: ایمن سازی محیط بوستان‌ها باید به شکلی باشد که امکان تردد وسایل نقلیه موتورسیکلت و... در بوستان‌ها به هیچ وجه امکان پذیر نباشد.

حبیبی با بیان اینکه ایمن سازی پارک‌ها علاوه بر امنیت روانی امنیت جانی را نیز در بر دارد،ادامه داد: به منظور برقراری نظم و همچنین برخورد با افراد اراذل و اوباش که امنیت خانواده‌ها را به ویژه در پارک‌ها و بوستان‌ها تهدید می‌کنند، نیروی انتظامی طرح‌های ویژه‌ای را در فصل تابستان در دستور کار دارد و حضور آنها پررنگ‌تر خواهد شد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها