دبیرکل جنبش توحید اسلامی لبنان:

انفجار بیروت در نزدیکی پایگاه ارتش لبنان رخ داد/ احتمال عملیات تروریستی

دبیرکل جنبش توحید اسلامی لبنان وقوع عملیات تروریستی در انبار بیروت را محتمل دانست و گفت: انفجار در نزدیکی پایگاه دریایی ارتش لبنان رخ داد.

انفجار بیروت در نزدیکی پایگاه ارتش لبنان رخ داد/ احتمال عملیات تروریستی

«شیخ بلال سعید شعبان» درباره انفجار مهیب عصر روز گذشته در یکی از انبارهای مواد منفجره بیروت گفت: انفجار در بیروت حاصل اشتعال مواد محترقه در انبار شماره ۱۲ بندر این شهر بوده است. آتش‌سوزی به‌سرعت به انبار مواد شیمیایی نیترات آمونیوم سرایت کرد و باعث شد انفجار مهیب رخ دهد.

وی افزود: شدت انفجار به حدی بود که تا کیلومترها دورتر در مرکز و حاشیه بیروت شنیده شد و بیشتر شیشه‌های ساختمان‌ها تا کیلومترها دورتر از محل حادثه فرو ریختند. برخی منابع اطلاع دادند در جنوب بیروت نیز صدای انفجار شنیده شد و انفجار باعث شده است تا تعداد زیادی از مردم کشته و زخمی شوند.

دبیرکل جنبش توحید اسلامی لبنان در ادامه عنوان کرد: انفجار در مرحله حساسی از لحاظ سیاسی لبنان رخ داد و نزدیکی آن به پایگاه نظامی دریایی ارتش لبنان این احتمال را مطرح می‌کند که ممکن است در پس پرده احتمال اقدام تروریستی وجود داشته باشد.

شعبان گفت: انفجار رخ داده بسیار شبیه انفجارهای اتمی بود. نکته قابل توجه این است که انفجار در محلی رخ داد که از آن به‌عنوان انبار محل ذخیره‌سازی مواد منفجره ارتش لبنان یاد می‌شود.

وی تصریح کرد: ژنرال «عباس ابراهیم»، مدیرکل امنیت لبنان پس از بازدید از محل حادثه تأکید کرد در این مکان مواد شیمیایی نگهداری می‌شد. ماده شیمیایی نیترات سدیم که در محل حادثه نگهداری می‌شد، باعث انفجارهایی با شدت تخریبی بالا می‌شود.

منبع: آنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها