در گفت‌وگو با عضو کمیسیون آموزش و تحقیات مجلس بررسی شد؛

روش‌ها و راهکارهای جدید ورود به دانشگاه و جذب دانشجو

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: موسسات آموزشی اهدافشان در آمدزایی و سوءاستفاده از موقعیت در این زمینه است و مدافع این هستند تا کنکور حذف نگردد، باقی بماند و به اهداف و سودهای کلان مالی خودشان برسند.

روش‌ها و راهکارهای جدید ورود به دانشگاه و جذب دانشجو

اکبر احمدپور در گفت وگو با خبر فوری در خصوص دلیل عدم اجرای قانون حذف کنکور بیان کرد: این سوالی است که برای نمایندگان مجلس نیز مطرح است و باید مسئولان ارزیابی و بررسی کنند. آشکارترین آسیب کنکور ایجاد استرس هایی است که به دانش آموزان و سلامت و امنیت روانی آن ها و به تبع به خانواده ها وارد می کند و این استرس ها خیلی مطلوب و خوشایند نیست. وی گفت: برای ورود به دانشگاه و جذب دانشجو باید به سمت روش ها و راهکارهایی جدید برای ورود به دانشگاه برویم که آثار و پیامدهای منفی در این زمینه نداشته باشد و معقول و منطقی باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: راهکارهایی که به طور معمول در سطح دنیا مرسوم است و دانشگاه های معتبر اروپائی، آمریکائی و آسیائی آن ها را دنبال می کنند، باید آن روش ها را بررسی و ارزیابی کرد و سپس بهترین روش را برای حذف کنکور و دانشگاه ها انتخاب کنیم. وی افزود: لذا براین اساس نیاز به یک اراده جمعی و عزم آهنین داریم و متأسفانه مسئولین آموزشی ما تاکنون این عزم جدی را نداشتند در حالیکه باید این تصمیم قاطع گرفته شود و در یک جا و برای همیشه پرونده کنکور بسته شود.

احمدپور درخصوص دلایل اصرار موسسات آموزشی برای برگزاری کنکور عنوان کرد: به طور حتم موسسات آموزشی به دنبال سودهای کلان خودشان هستند و از طرفی می خواهند تا به منافع و درآمدهای بادآورده خودشان برسند، براین اساس کوشش می کنند تا کنکور حذف نگردد. این موسسات آموزشی سعی می کنند تا از طریق جذب دانش آموزان برای ورود به دانشگاه و تبلیغاتی که انجام می دهند بتوانند درآمدی را کسب کنند. آن ها صرفا اهدافشان در آمدزایی و سوءاستفاده از موقعیت در این زمینه است و مدافع این هستند تا کنکور حذف نگردد، باقی بماند و به اهداف خودشان برسند.

منبع: خبرفوری

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    وقتی در یک مرکز درمانی اطفال در مشهد که فوق تخصصی است هشتاد کادر درمانی مبتلا شدن چه کنکوری!! میشود این دکانها را تعطیل کنید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها