مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی:

کلنگ زنی طرح انتقال آب دریای عمان به سه استان شرقی کشور

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: کلنگ زنی طرح انتقال آب دریای عمان به سه استان شرقی کشور (سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان شمالی) در هفته دولت انجام می‌شود.

کلنگ زنی طرح انتقال آب دریای عمان به سه استان شرقی کشور

محمد علایی با اشاره به اینکه طرح انتقال آب دریای عمان به استان‌های شرقی کشور در هفته دولت کلنگ زنی می‌شود، گفت: کلنگ زنی طرح انتقال آب دریای عمان به سه استان شرقی کشور (سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان شمالی) در چابهار با حضور مقامات ملی، استانداران و مدیران و مسئولان ارشد سه استان در هفته دولت انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی اظهار کرد: به منظور مدیریت و تأمین آب شرق کشور اجرایی شدن دو طرح بزرگ الزامی است.

این دو طرح شامل اجرای سند سازگاری با کم آبی است که سال گذشته تصویب و ابلاغ شد و در همان سال نخست برکات بسیاری زیادی به همراه داشت و طرح دوم شیرین سازی و انتقال آب از دریای عمان و انتقال به سه استان شرق کشور است.

وی با اشاره به طرح شیرین سازی آب از دریای عمان، بیان کرد: مطالعات مرحله نخست این طرح عظیم انجام شد و سال گذشته وزارت نیرو مجوز اولیه تخصیص آب از دریای عمان را صادر کرد که این طرح باید توسط بخش خصوصی انجام شود.

علایی در ادامه گفت: در فرآیند قانونی جمعی از سرمایه گذاران خصوصی برای اجرای این طرح، شرکت مجری طرح را تأسیس کردند.

امسال نیز مطالعات پدافند غیر عامل و زیست محیطی طرح تصویب و مجوزهای لازم صادر شد همچنین زمین تصفیه‌خانه در ساحل چابهار تحویل شرکت مجری طرح شد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی اظهار کرد: طبق هماهنگی‌های انجام شده در جلسه‌ای در استانداری خراسان رضوی با حضور معاونان امور عمرانی سه استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و رضوی و مدیر عامل شرکت مجری طرح، مصوب شد که کلنگ زنی آغاز عملیات اجرایی این طرح عظیم در هفته دولت (هفته اول شهریور ماه سال جاری) در چابهار با حضور مقامات ملی، استانداران و مدیران عامل شرکت‌های آب سه استان انجام شود.

گفتنی است، با اجرای این دو طرح بزرگ، آب پایدار مورد نیاز شرق کشور تأمین خواهد شد.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها