پایان درگیری در زندان شهر جلال‌آباد و بیانیه وزارت دفاع افغانستان

طبق بیانیه وزارت دفاع افغانستان، نیروهای نظامی و امنیتی این کشور ساختمانی را که مهاجمان در آن سنگر گرفته بودند و نیز زندان ولایت ننگرهار را از وجود مهاجمان پاکسازی کردند.

پایان درگیری در زندان شهر جلال‌آباد و بیانیه وزارت دفاع افغانستان

طبق گزارش اسپوتنیک، در ادامه این بیانیه آمده است؛ در عملیات پاکسازی تمامی ۱۰ تروریست که مجهز به سلاح‌های سبک و سنگین بودند، کشته شدند و همچنین پنج زندانی توسط تروریست‌ها کشته و شش زندانی دیگر هم زخمی شدند.

بر اساس این بیانیه، نیروهای امنیتی افغانستان توانستند، ۴۰ خانواده را از ساختمانی که تروریست‌ها در آنجا پناه گرفته بودند، نجات دهند. نیروهای امنیتی افغان ۱۰۲۵ تن از زندانیان را نجات دادند و اکنون این زندانیان در کنترل نیروهای افغانستان هستند.

در این بیانیه همچنین ذکر شد: علت این‌که عملیات پاکسازی طول کشید حفظ جان و مال مردم بود، متاسفانه در این حادثه تروریستی، دو تن از نیروهای امنیتی کشور کشته شدند.

طلوع نیوز نیز گزارش داد، عطاالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار می‌گوید در این حمله ۲۹ تن به شمول نیروهای امنیتی و غیرنظامیان جان باخته‌ و نزدیک به ۵۰ تن دیگر زخمی شدند.

براساس بیانیه این سخنگو، بیش از ۴۰۰ زندانی دیگر که در بخشی از این زندان گیر مانده بودند در جریان عملیات پاکسازی از سوی نیروهای امنیتی نجات داده شدند.

خوگیانی می‌گوید: از بین زندانیان که تعدادشان ۱۷۹۳ تن بود بیش از ۱۰۲۵ تن بعد از تلاش ناکام‌ برای فرار مجددا بازداشت شدند، درحالی‌که ۴۳۰ زندانی نیز در داخل زندان باقی گیر کرده بودند اما بقیه مفقود هستند. به این ترتیب بیش از ۳۰۰ زندانی مفقودند.

به گفته این منابع، در این زندان نزدیک به ۳۰۰ زندانی داعش، زندانی بودند. گروه تروریستی داعش مسؤولیت این حمله را به عهده گرفته است.

این حمله حوالی ساعت هفت شام یکشنبه با یک انفجار موتور پر از مواد منفجره آغاز شد و سپس مهاجمان به داخل زندان رفتند و شماری از آنان در یک ساختمان نزدیک زندان با نیروهای امنیتی درگیر شدند.

منبع: ایسنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها