اختلاف‌نظر وزیر بهداشت با وزیر علوم درباره برگزاری کنکور

عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه تعداد مخالفین برگزاری کنکور در موعد مقرر بیشتر از موافقین بودند، گفت: اختلاف‌نظر جدی بین وزیر بهداشت با وزیر علوم درباره برگزاری کنکور وجود داشت.

اختلاف‌نظر وزیر بهداشت با وزیر علوم درباره برگزاری کنکور

احمد نادری درباره این بحث که اکثریت اعضای کمیسیون موافق برگزاری آزمون کنکور سراسری در شرایط فعلی هستند، اظهار داشت: من به عنوان عضو کمیسیون آموزش مجلس چنین چیزی را تکذیب می‌کنم. اتفاقاً تعداد مخالفین برگزاری آزمون کنکور در نشست عصر امروز این کمیسیون که وزرای بهداشت، ورزش، علوم و رئیس سازمان سنجش حضور داشتند بیشتر بودند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: نتیجه نشست عصر امروز کمیسیون آموزش با موضوع آزمون سراسری کنکور آن بود که نشست دیگری در آینده نزدیک که ممکن است فردا یا پس‌فردا باشد برگزار شود که در این جلسه وزرای بهداشت و علوم حاضر شده و از کمیسیون آموزش مجلس من و تعداد دیگری از همکارانم حضور خواهند داشت و بحث را به صورت مفصل‌تری پیگیری کنیم.

نادری خاطرنشان کرد: در نشست عصر امروز کمیسیون آموزش آنچه واضح بود اختلاف‌نظر جدی وزیر بهداشت با وزیر علوم درباره برگزاری کنکور بود. چرا که وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش پافشاری شدیدی بر برگزاری آزمون کنکور در موعد مقرر داشتند ولی وزیر بهداشت مخالفت خود را به صراحت در این باره مطرح کرد و گفت من حجت شرعی و قطعی در این باره ندارم چرا که برای برگزاری آزمون کنکور در موعد مقرر باید بررسی‌های بیشتری صورت گیرد و مشخص شود وزارت علوم اصلاً توانایی برگزاری آزمون کنکور که بیش از یک میلیون داوطلب با رعایت پروتکل‌های بهداشتی را دارد؟

وی گفت: بنده امروز اسناد و مواردی را در پنج بند در کمیسیون آموزش مجلس مبنی بر اینکه در آزمون دکتری پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشده است را مطرح کردم.

عضو کمیسیون آموزش مجلس اظهار داشت: وزیر بهداشت در این نشست به صراحت خواستار راستی‌آزمایی اقدامات وزارت علوم و سازمان سنجش در مورد رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای برگزاری آزمون کنکور شد. چرا که وی معتقد است ابلاغ بخشنامه رعایت پروتکل‌های بهداشتی با اجرای این پروتکل‌ها متفاوت است و به نظر می‌رسد اختلاف‌نظری بین وزرای بهداشت و علوم درباره برگزاری کنکور وجود دارد.

نادری گفت: به نظر می‌رسد خطی که رئیس جمهور در ستاد ملی مقابله با کرونا دنبال می‌کند مبنی براینکه آزمون کنکور سراسری باید برگزار شود و آقای واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور هم آن را به نحو دیگری که باید کنکور برگزار شود فشاری است که بر وزارت بهداشت و علوم وارد می‌شود ولی آقای نمکی در حال مقابله با این فشار هستند.

وی بر همین اساس تأکید کرد: این خط باید در مجلس شورای اسلامی پیگیری شود و در نهایت بهترین تصمیم مبنی براینکه جان داوطلبین و شهروندان و فرزندان این کشور باید حفظ شود را بگیریم.

عضو کمیسیون آموزش مجلس اظهار داشت:‌ در نشست عصر امروز این کمیسیون تأکید کردم خط قرمز من و مخالفین برگزاری کنکور در موعد مقرر حفظ جان شهروندان و موکلانم است و از حق آنها کوتاه نخواهیم آمد و به صراحت خطاب به وزرای بهداشت و علوم گفتم حتی یک دانش‌آموز یا دانشجو هم به ویروس کرونا مبتلا شود شرعاً مسئولیت آن بر گردن آنها است ضمن اینکه باید در این دنیا هم پاسخگو باشند.

نماینده تهران در مجلس موضع قالیباف درباره برگزاری کنکور اینگونه تشریح کرد که این موضع از مقام و جایگاه ریاست مجلس بیان شده که باید بررسی جامعی در کمیسیون‌های آموزش و بهداشت صورت گیرد؛ رئیس کمیسیون بهداشت به صراحت اعلام کرد مخالف برگزاری آزمون کنکور سراسری در موعد مقرر است و حتی نامه‌ای را به رئیس جمهور نوشته است.

وی درباره نظر رئیس کمیسیون آموزش هم گفت: نظر اعضای این کمیسیون درباره برگزاری کنکور در موعد مقرر متفاوت است و فعلاً جمع‌بندی مشخصی در این کمیسیون وجود ندارد. اما طبق نظر رئیس مجلس باید بررسی جامعی در این باره صورت گیرد و کمیسیون‌های تخصصی مجلس باید از ابعاد مختلف و تخصصی نسبت به کنکور جمع‌بندی‌ نهایی‌شان را اعلام کنند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: نظر نهایی رئیس مجلس بر نظر کمیسیون‌های تخصصی ارجحیت دارد.

منبع: فارس

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • ز.ن
    0

    آقای نادری چرا موقع امتحان نهائی حرف نمیزدی حالا زبون در اوردی. لابد مافیا ی کنکور ی. پس اینایی که الان میخوان کنکور تجربی بدهند و پس فردا دکتر مملکت بشن اگر به هر دلیلی عرضه چهار ساعت ماسک را نداشته باشند چطوری میخوان جون مردم را تو این لباسهای پلاستیکی نجات بدهند . به جای حرف مفت در مورد کنکور اگر راست میگید درموردعروسیها ومراسمها و مترو و طرح ترافیک و .........فکر کنید . حداقل در کنکور مجبورند با فاصله و ماسک بشینند. شما خودتون تو مجلس به هم چسبیدید بعد صحبت از عدم رعایت پروتکل میکنید .

    نظرات شما -
    • م ج
      0

      امسال حذف شود بهتر است

  • مریم
    0

    تو را به خدا امسال که سال سرنوشت یجه های ماست با آینده اونا بازی نکنسد. آقای نادری حق نداری یک شبه کنکور را حذف کنی. این را بفهم که هر تغییری نیاز به پیش زمینه دارد شما یاید خیال خانواده ها را از دوران دبستان راحت کنی. نه اینکه یک شبه برای بچه های ما که سیزده سال از عمرشان و حتی دوره پیش دبستانی داشتن برا کنکور اماده میشدن .. بخواهی حق مسلم اونها را بگیری. شما باید مساله و مشکلات مردم را حل کنید. نه این که صورت مساله را پاک کنید. اینقدر باعث التهاب و استرس ما و بچه هامون نشید. برای سال های دیگه با برنامه باید این کار را بکنید. لطفا خانواده و فرزندان درسخوان مملکت را درک کنید. اینقدر رو اعصاب ما راه نرید تا بخواهین خوذتون را ثابت کنید. اون احمدی نژاد که یک شبه نظام آموزشی را عوض کرد و بچه های ما موش آزمایشگاهی شدند و حتی نتونستند از یک معلم با تجربه بر خوردار بشند . کتابهای پر از غلط کنکور پارسال که همش به نفع نظام قدیم کار کردین . و ما به امید امسال ماههاست بچه هامون در شرایط سخت برا رسیدن به دانشگاه مورد نظرشون تلاش میکنند . هر کس نمیخاد کتکور نده. مگه جایی نوشته کنکور اجباره؟؟؟ اگر راست میگید و به فکر سلامت بچه هایید بگین سربازی نرند. بیش تر از این فشار روانی ما را در روزای اخر زیاد نکنید

    نظرات شما -
    • ز ش
      0

      دقیقا موافقم آقای نادری و قالیباف راست میگید همکاری کنید تا ازمون بهتر برگزار بشه نه اینکه چوب لاچرخ بذارین. امان از آدمهایی که فقط به فکر مطرح شدن خودشون هستن

    • مریم 1
      0

      چه مطمئنی که بچت کنکور پزشکی قبول میشه حتما از جایی قولی دادند بهتون نادری راست میگه مافیای کنکور هست خیلی حرصت گرفته و عصبانی هستی... پس راسته این حرفایی که میزن زدو و بند وجود داره...

  • جامعه شناس
    0

    من بر خود واجب میدانم که در مورد صحبت های آقای نادری در برنامه تلویزیونی تهران بیست چند نکته را متذکر شوم و از مدیر سایت خواهش میکنم آن را در دید مردم در قسمت نظرات چاپ کنند . ممنون - آقای نادری بارها در صحبت تکرار کردند من مردم شناسی خواندم اما من به عنوان یک جامعه شناس بازنشسته اعلام میکنم ایشان مردم ستیزی خوانده نه مردم شناسی چرا که در برنامه زنده تلویزیونی همه را متهم به دروغگویی کردند. من آمار سازمان سنجش را قبول ندارم ،من نظر خانم دکتری که پیشنهاد یک ماه تاخیر را دادند قبول ندارم ،به صراحت به دکتری که پشت خط با ایشان صحبت میکردند گفتند حرف شما را قبول ندارم ،سازمان سنجش خودش عضو مافیاست ،بنده یک مصاحبه ای را حدود بیست روز قبل در یک سایتی خواندم ایشان همان جملات را دوباره دیشب مکرر تکرار میکرد و فقط کله دو فوریتی و استیضاح را از مصاحبه قبلی حذف کرده بود .اما سئوال من از ایشان این است 1- چرا نگفتند مردم شناسی را در کدام کشور خواندند آیا مردم شناسی اروپا با فرهنگ ما یکسان است ؟ 2 - چرا هیچ راهکاری ندادند و فقط کلمه من مخالفم را تکرار کردند ایشان باید طرحی در مجلس ارائه دهند به تصویب برسانند تبدیل به قانون کنند و بعد از مردم بخواهند که از سال فلان با توجه به تغییرسیستم آموزشی کنکور حذف میشود نه اینکه فقط حرف بزنند .3- اگر ایشان آمار کسی را قبول ندارند چرا باید دیگران آمار ایشان را قبول داشته باشند ؟ 4 - اگر گردش مالی کلاسهای کنکور هشت هزار میلیارد است آیا با تغییر یا حذف کنکور این پولی که مردم داده اند برمیگردد .حتما خیر پس چرا باید مردم هم پولی ضرر کنند و هم روحی و روانی ؟5 - آیا آقای نادری اصولا کسی را در دوران امروزی میشناسند که بدون تمرین و ممارست به یک قهرمان ملی یا یک نویسنده خوب یا یک جراح ماهر یا یک مجتهد و یا .....تبدیل شده باشند ؟مسلما خیر پس باید دانش آموزان در کلاسهای متفاوت تست و آزمون قرار گیرند تا عادت کنند به سه ساعت نشستن روی صندلی چوبی با لباس و .....6 - ایشان گریزی به فرمایش مقام معظم رهبری در مورد مردم زدند ولی حتما فرمایشات رهبر عزیز در مورد نرمش قهرمانانه را هم قبول ندارند ؟7 - چرا ایشان بیان نکردند که پولی که سازمان سنجش بابت برگزاری آزمونهای آموزشی سنجش از بچه ها گرفتند فقط به اندازه پول کپی سئوالات و پاسخنامه هم نمیشود . و موضوع آخر فرض در هر خانه یک دانش آموز کنکوری باشد بقیه که از خانه ها بیرون میروند و با پارک و پاساز و ...میروند و به خانه برمیگردند آیا کنترلی بر آنها وجود دارد که ناقل نباشند آقای نادری که اعلام میکنید روستاییها وقتی از جلسه کنکور برگردند بیماری را پخش میکنن . واقعا جای تاسف است که ایشان این مطالب را در برنامه زنده تلویزیونی که میلیونها بیننده دارد بیان میکنن و هیچ راهکاری هم بیان نمیکنند .در پایان به عنوان کسی که نه دانش آموز دارم ونه عضو مافیای گفته شده آقای نادری هستم فقط به عنوان یک شهروند بیان میکنم که آقای نادری یک بار دیگر مصاحبه تلویزیونی خود را ببیند و بعد خودش را قضاوت کند. یا علی مدد( ادب مرد به از دولت اوست )

  • دانش آموز
    0

    آقای نادری به جای اینکه 50 نفر از نیروهای خود را جهت بررسی و تهیه گزارش از وضعیت کنکور به حوزه های مختلف بفرستد این هزینه را جهت تهیه ماسک و مواد بهداشتی برای بهتر برگزار شدن کنکور اختصاص دهند چون نیروهای منتخب او چیزی را میگویند که او خوشش آید چون ثابت شده هیچ نظری که مخالف نظرش باشد را نمی پذیرد . به یاد تمثیل معروفی افتادم که میگوید تلخک شعری خواهد گفت که سلطان را خوش آید نه بادمجان را.آقای نادری نمونه بارز شخصی است که از او پرسیدند وسط کره زمین کجاست ؟و او پاسخ داد همین جایی که من هستم اگر باور ندارید کل کره زمین را متر بزنید . ایشان هم فقط ادعا دارد و هیچ راهکاری ندارد . من اله توفیق

  • ایمان پرور
    0

    آقای نادری توضیح ندادند روزانه بیش از دو هزار نفر کرونای مثبت از کجا آلوده میشوند اینها که در جلسه کنکور نرفته اند .بعد میگوید مطمئن هستم اینها که در کنکور دکترا شرکت کرده اند حتما بیما رمیشوند .اصلا ایشان خودش در کنکور شرکت کرده است یا از سهمیه خاص رفته اند و بورس بسیج دانشجویی گرفته اند و خارج از کشور تحصیل کرده اند .؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها