۵ راهکار برای تقویت هوش عمومی

مغز ما خارق‌العاده است و هوش ما به مراتب قوی‌تر از آن چیزی است که ما درک کنیم. ما با برخی امور و روش‌ها می‌توانیم هوش عمومی خود را تقویت کنیم.

۵ راهکار برای تقویت هوش عمومی

مغز ما خارق‌العاده است و هوش ما به مراتب قوی‌تر از آن چیزی است که ما درک کنیم. جالب است بدانید ما با برخی امور و روش‌ها می‌توانیم هوش عمومی خود را تقویت کنیم.

نظریه‌ای که به خوبی این مفهوم را تحقق می‌بخشد، نظریه "مغز خودخواه" است که نشان می‌دهد مغز ما انرژی مورد نیاز خود را مصرف می‌کند و مطابق با سود شما، این انرژی را در اولویت قرار می‌دهد. اساساً مغز‌های ما خودخواهانه رفتار می‌کنند.

 هوش عمومی

بیشتر مطالعه کنید

خواندن کتاب‌های داستانی و غیر داستانی می‌تواند بسیار سرگرم کننده باشد، اما مطالعه از نظر هوش نیز مزایای قابل توجهی دارد. این کار استرس را کاهش می‌دهد و مهارت‌های حافظه و نوشتن را برای افرادی که مرتباً درگیر مطالعه می‌شوند، بهبود می‌بخشد. تحقیقات همچنین نشان می‌دهد که با گذشت زمان، خواندن باعث افزایش هوش عمومی و توانایی‌های شناختی می‌شود. این یک روش ساده و در عین حال موثر برای استفاده بیشتر از وقت شماست.

به اندازه کافی بخوابید

کاهش مزمن نرخ خواب می‌تواند تأثیرات مضر زیادی برای بزرگسالان و کودکان داشته باشد، از جمله آن‌ها تاثیر شدید بر عملکرد کودکان در مدرسه است. خواب کافی می‌تواند انگیزه و هوش شما را در کودکی به طور واقعی تقویت کند، که در بزرگسالی ادامه خواهد یافت. در سال ۲۰۱۶، فیلیپ هانتر دریافت که دوره طولانی‌تر خواب باعث افزایش مهارت‌های شناختی و اجتماعی می‌شود، زیرا می‌توانیم به مرحله عمیق تری از خواب برسیم؛ بنابراین می‌تواند به این معنی باشد که خواب کافی باعث افزایش هوش شما می‌شود.

مطالعه

به موسیقی کلاسیک گوش دهید

وقتی شما اوقات فراغت دارید، گوش دادن به موسیقی کلاسیک تأثیرات مثبت زیادی دارد. یکی از این موارد این است که می‌توانید هوش عمومی خود را بهبود بخشید. نظریه "اثر موتزارت" نشان می‌دهد که گوش دادن به موسیقی‌های کلاسیک مانند قطعات و سمفونی‌های موتزارت می‌تواند ضریب هوشی را افزایش دهد. البته این نظریه مخالفان پرشماری نیز دارد. با این وجود، مطالعات بیشماری نشان می‌دهند که موسیقی کلاسیک می‌تواند روی هوش تاثیری بسیار مثبت داشته باشد و در افزایش توانایی‌های حافظه، ایجاد روابط اجتماعی و خلاقیت شما نقش ایفا کند.

ورزش

شما به احتمال زیاد از فواید سلامتی‌ای که ورزش می‌تواند بر روی بدن داشته باشد آگاه هستید، اما جالب است بدانید که در تحقیقات جدید مشخص شده است ورزش یک روش عالی برای افزایش هوش شما است، زیرا به شما امکان می‌دهد فعال‌تر و پرانرژی باشید. چگونه ورزش باعث افزایش هوش شما می‌شود؟ تحقیقات علمی نشان می‌دهد که متابولیسم انرژی باعث انعطاف پذیری سیناپسی در سلول‌های عصبی مغز می‌شود.

غذا‌های تقویت کننده مغز بخورید

با کمال تعجب، غذا‌هایی که هر روز می‌خورید می‌توانند در میزان هوش و ضریب هوشی شما تأثیر بگذارند. حتی آن‌هایی که معتقدید فقط برای سلامتی شما عالی هستند. بسیاری از غذا‌های تقویت کننده مغز حاوی آنتی اکسیدان هستند. خوراکی‌هایی مانند آجیل‌ها و میوه و سبزیجات تازه در کنار ماهی و خوراکی‌های تازه و غیر فراوری شده می‌تواند توانایی‌های حل مسئله را تقویت کنند.

منبع: انتخاب

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها