ارزش معاملات بورس ۲۳ هزار میلیارد تومان شد

در پایان معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل با رشدی ۲٫۵ درصدی و ورود به ابر کانال ۲ میلیون واحدی رکورد تازه‌ای را به ثبت رساند.

ارزش معاملات بورس ۲۳ هزار میلیارد تومان شد

در پایان معاملات بورس در روز یکشنبه ۱۲ مردادماه، شاخص کل با رشدی ۲٫۵ درصدی (۴۹ هزار و ۷۸۲ واحدی) و ورود به کانال ۲ میلیون واحدی به قله ۲ میلیون و ۱۱ هزار و ۴۰۴ واحدی رسید. در معاملات امروز شاخص کل هم‌وزن نیز رشدی ۱٫۷ درصدی را به ثبت رساند تا کلیت بازار سبزپوش باشد.

ارزش معاملات بورس ۲۳ هزار میلیارد تومان شد

در پایان معاملات امروز بیش از ۲ میلیون و ۵۶۴ هزار معامله در بورس انجام شد که طی آن ۱۳ میلیارد و ۵۸۴ میلیون سهم با ارزشی بالغ بر ۲۳ هزار و ۵۵۸ میلیارد تومان دادوستد شد تا رکورد تازه‌ای در ارزش معاملات بورس به ثبت برسد. سه نماد شستا، فارس و فولاد روی هم رفته با ۱۵ هزار واحد، بیشترین تاثیر مثبت را در سبزپوشی شاخص کل داشتند.

ارزش معاملات بورس ۲۳ هزار میلیارد تومان شد

در معاملات فرابورس امروز نیز شاخص این بازار رشدی ۵۳۵ واحدی را به ثبت رساند که سهم نمادهای کگهر، میدکو و شگویا در این رشد بیش از بقیه نمادها بود.

در جریان معاملات امروز بازار سهام گروه خودرویی و فلزات اساسی معاملاتی متعادل داشتند و اگر چه برخی نمادهای ان گروه در محدوده مثبت معامله شدند اما برخی نمادهای دیگر با صف فروش به کار خود خاتمه دادند. گروه بانکی اما معاملات سبزی را پشت سر گذاشت و به جز یکی دو نماد مابقی نمادها عملکردی مثبت از خود به جای گذاشتند. در پایان سه گروه خودرو، فراورده‌های نفتی و چندرشته‌ای به ترتیب با ۳۴٫۵، ۳۱ و ۲۷٫۷ هزار میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند و دو گروه فلزات اساسی و بانکها نیز دیگر گروه‌های برتر امروز بودند.

همچنین به لطف معاملات مثبت شستا، گروه چندرشته‌ای امروز رشدی ۴٫۹۶ درصدی را به ثبت رساند تا بهترین عملکرد را به خود اختصاص دهد. سه گروه اطلاعات و ارتباطات، تامین آب، برق و گاز و انتشار و چاپ نیز دیگر گروه‌های یکدست سبزپوش بورس بودند.

ارزش معاملات بورس ۲۳ هزار میلیارد تومان شد

همچنین در جریان معاملات امروز سه نماد شپنا، وبانک و خساپا بیشترین ارزش معاملات و سه نماد خساپا، خودرو و وبصادر بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص دادند.

معاملات امروز بازار سهام در حالی به پایان رسید که مجموع رشد شاخص کل از ابتدای هفته تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار واحد بوده است.

منبع: تجارت‌نیوز

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها