سلفی‌های باستان گرا؛ همه چیز درباره گروه تروریستی انجمن پادشاهی ایران / وقتی شارمهد جواز کشتار مردم را داد / رئیس تندر چگونه به دام افتاد؟

بیشتر افراد نام انجمن پادشاهی ایران را با حادثه تروریستی حسینیه شیراز می شناسند که در آن بیش از 14 نفر شهید شدند، اما انجمن پادشاهی در طول حیاتش چند بار اقدام به اجرای عملیات تروریستی در ایران کرده است.

سلفی‌های باستان گرا؛ همه چیز درباره گروه تروریستی انجمن پادشاهی ایران / وقتی شارمهد جواز کشتار مردم را داد / رئیس تندر چگونه به دام افتاد؟

به گزارش خبر فوری ، خبر دستگیری جمشید شارمهد، مدیر شبکه تندر و یکی از اعضای ارشد گروه تروریستی انجمن پادشاهی ایران (و به قولی نفر اول این گروهک) توسط تیم امنیتی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران بسیاری را خوشحال کرد. بیشتر افراد نام این گروه را با حادثه تروریستی حسینیه شیراز می شناسند که در آن بیش از 14 نفر شهید شدند، اما انجمن پادشاهی در طول حیاتش چند بار اقدام به اجرای عملیات تروریستی در ایران کرده است.

هرچند تا به حال درباره برخی زوایای دستگیری سرکرده این گروهک صحبت شده، اما در این گزارش مروری بر مرام، عقاید، تاریخچه و اقدامات این گروه تروریستی سلطنت طلب داریم.

نحوه تشکیل گروه و اقدامات تروریستی

گروهک تروریستی تندر در سال 1383 توسط فردی به‌نام فتح‌الله منوچهری ملقب به «فرود فولادوند» تشکیل شد. این فرد هدف خود را از تشکیل این گروهک براندازی نظام جمهوری اسلامی ظرف مدت یک سال اعلام کرد.

سرکرده این گروهک تروریستی در سال 1385 ناپدید شد و کسی از سرنوشت وی اطلاع دقیقی ندارد. تنها دختر وی مدعی شده است که پدرش در سرزمین‌های اشغالی فلسطین (اسرائیل) به‌سر می‌برد. پس از ناپدیدشدن فرود فولادوند فرد دیگری به‌نام جمشید شارمهد به‌عنوان مسئول این گروهک معرفی گردید.

این گروهک تروریستی به‌طور مستقیم مسئولیت چندین عملیات تروریستی در ایران را برعهده گرفته است. نخستین عملیات تروریستی این گروهک در ایران در 24فروردین1387 در شیراز صورت پذیرفت که طی آن عوامل تروریست این گروهک با کارگذاشتن یک بمب 8 پوندی در میان عزاداران حسینۀ شهدا متعلق به کانون رهپویان وصال شیراز باعث به‌شهادت‌رسیدن 14تن و مجروحیت 200 تن دیگر شدند.

در اقدامي ديگر تروریست‌ها که در یکی از هتل‌های تهران مشغول ساخت بمب بودند، بر اثر انفجار و آتش‌سوزی موقعیتشان لو رفته و توسط نیروهای امنیتی دستگیر می‌شوند. دومین عملیات تروریستی این گروهک در روز 30خرداد1388 در حرم حضرت امام خمینی(ره) صورت گرفت، که البته فرد بمب‌گذار موفق به واردکردن محمولۀ انفجاری به حرم حضرت امام(ره) نشد و بمب را در مقابل کفشداری حرم منفجر کرد که بر اثر انفجار آن 8 تن از هم‌وطنان مجروح شدند.

انفجار در مقابل منزل امام جمعه نهاوند در 24دی1388 از دیگر اقدامات تروریستی انجمن پادشاهی است. این گروهک در ترور شهید مسعود علی‌محمدی از دانشمندان صنعت هسته ای کشور نیز نقش داشت. گروهک تروریستی تندر طی برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته توسط سرویس‌های اطلاعاتی غربی به‌دنبال عملیات تروریستی شیمیایی و میکروبی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و عملیات تروریستی در کنسول‌گری روسیه در رشت نیز بود اما با هوشیاری نیروهای امنیتی موفقیتی به‌‌دست نیاورد.

ناسیونالیست‌های سلفی‌

گروه تروریستی انجمن پادشاهی ایران یک گروه سلطنت طلب است اما بر خلاف گروه های سلطنت طلب دیگر به جای تبلیغ در ماهواره های خارجی، مشی مسلحانه پیش گرفته است. در مرامنامه این گروه عقایدی ذکر شده که آنها را بیشتر شبیه "سلفی" ها می‌کند و به همین جهت شاید بتوان اعضای این گروهک را از جمله باستان گراهای تندرو دانست.

این انجمن نقش "درفش کاویانی" را به عنوان پرچم و نماد گروه خود برگزیده اند. درفش کاویانی پرچمی است که بسیاری آن را اولین نماد ایران دانسته اند. طبق یک باور عمومی، این نقش همان روبنده چرمی است که کاوه آهنگر هنگام آغاز قیامش علیه ضحاک آن را به سر نیزه ای زد. در روایات مورخان اسلامی به خصوص مسعودی درباره این پرچم توضیحاتی مفصلی آورده شده است. برخی از مورخان جدید هم آن را پرچم رسمی حکومت های ایران باستان می‌دانند. با این حال، درفش کاویانی به خصوص با آغاز حکومت پهلوی تبدیل به نماد گروه های باستان گرای تندرو شد وگروه های بسیاری از نازی های ایران گرفته تا ناسیونالیست های چپ و راست پهلوی دوم از آن استفاده کردند. انجمن پادشاهی ایران هم یکی از آن گروههایی است که درفش کاویانی را به عنوان نماد خود برگزید تا به این ترتیب به اصطلاح علقه خود به ایران باستان و دشمنی اش با ایران اسلامی را نشان دهد.

انجمن پادشاهی ایران معتقد است تمام ساختارهای سیاسی، اجتماعی و اقتصادی باید به دوران ساسانیان، اشکانیان و هخامنشیان بازگردد چرا که بعد از ورود اسلام به ایران تمام این ساختارها به هم ریخته است. این گروه سلطنت طلب ابایی از این ندارد که خود را دشمن اسلام معرفی کند و در وبسایت تبلیغی خود یعنی "تندر" بخشی مخصوص برای حمله به قرآن کریم در نظر گرفته شده است.

انجمن پادشاهی ایران مخالف تمام سلطنت‌های شیعه و سنی ایران بعد از اسلام است و حتی انقلاب مشروطه را حاصل پیوند و مصالحه مذهبیون شیعه و ملیّون دانسته و به همین علت آن را مردود می‌داند.

انجمن پادشاهی خود را حامی ایران باستان و مخالف ایرانِ اسلامی می داند و برخلاف دیگر سلطنت طلب ها، با فرزند محمدرضا پهلوی نیز مخالف است

با این حال، اعضای انجمن پادشاهی به حکومت پهلوی علاقه بسیاری دارند و از نظر آنها تنها در دوران پادشاهان پهلوی یک حکومت باستان گرای ایرانی بر سر کار بوده است.

با این وجود، اعضای انجمن رابطه بسیار بسیار بدی با فرزند محمدرضا شاه دارند. در پایگاه تندر در مورد ارتباط این انجمن با رضا پهلوی آمده است: "انجمن پادشاهی بر این باور است که شاهزاده رضا پهلوی نه تنها شایستگی هیچ گونه سمت دولتی، مبارزاتی و ملی را ندارد، بلکه فعالیتهای ایشان در سه دهه پیش، تفرقه افکنانه، ناکافی و در نهایت برخلاف منافع ایران بوده است."

انجمن پادشاهی یک گروه تندرو به اصطلاح گذشته گرا است که دشمنی فراوانی با سایر گروه های ملی دیگر هم دارد. اعضای این گروه به شدت مخالف چهره‌هایی مانند محمد مصدق یا مهندس بازرگان هستند و با "ناسیونالیست های شیعه" نامیدن آنها، سعی در جداکردن خطشان از آنها دارند.

گروهی که رسما مخالف دموکراسی است

انجمن پادشاهی که در جبهه تبلیغات توان زیادی در جذب طرفدار نداشتند، مانند بسیاری از گروه های تندرو شبه سلفی مشی مسلحانه را پیش گرفتند. جمشید شارمهد مدتی پیش در یکی از مصاحبه هایش با یک شبکه ماهواره ای اعلام کرد که از عملیات مسلحانه در داخل ایران دفاع می‌کند. او گفت که هدف انجمن نابودی نظام ایران است و در این راه بسیاری از انسان‌ها باید کشته شوند.

انجمن پادشاهی ایران همچنین به دنبال استقرار نوعی حکومت دیکتاتوری در ایران است. در مرام نامه این گروه آمده است که انجمن پادشاهی نه به دنبال برگزاری رفراندوم در ایران است و نه می‌خواهد نظامی جمهوری در ایران به پا کند بلکه به دنبال این است که در عملیات و اقداماتی "قهرآمیز" به زور قدرت را به دست بگیرد. آنها معتقد بودند می‌توانند ایران را در پنج مرحله(مشهور به پنج مرحله جنبش تندر) به اصطلاح فتح کنند که البته با دستگیری یکی از رهبرانشان پوچ بودن دعاویشان مشخص شد.

رئیس تندر چگونه به دام افتاد؟

حجت‌الاسلام محمود علوی وزیر اطلاعات در گفتگوی خبری خود جزئیات دستگیری جمشید شارمهد سرکرده گروهگ تروریستی تندر را تشریح کرد و در این رابطه گفت:‌ این واقعه را باید به سربازان گمنام امام زمان (عج) تبریک گفت.

وی افزود:‌ این آدم مورد حمایت جدی دو سرویس اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل بود و آنها بعید می‌دانستند که وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی اسلامی ایران بتواند از پوشش اطلاعاتی‌شان عبور کند و با یک عملیات پیچیده در داخل جمهوری اسلامی ایران او را در اختیار بگیرد.

وزیر اطلاعات با بیان این مطلب که آمریکایی‌ها هنوز باور نکردند که جمشید شارمهد در ایران دستگیر شده است، اظهار داشت:‌ هنوز خیال می‌کنند که او در خارج از کشور است و این عکس‌ها مربوط به خارج از کشور است و انشاالله در آینده نزدیک به همه چیز واقف می‌شوند.

با اینکه هنوز روشن نیست که این گروهک تروریستی چطور به خط پایان رسید، اما آنچه از سوابق این گروهک برمی آید این است که برخلاف تصور برخی، اپوزسیون خارج نشین مانند گروهک پادشاهی، تفکراتی افراطی و باستان گرا و رادیکال داشته و چنان در کشتن مردم بی دغدغه عمل می کند که تفاوت چندانی با تکفیری های داعشی ندارد.

این داعشی های کرواتی، می توانند خطری برای ایران باشند چراکه دولت هایی از آنها حمایت می کنند که کمک رسانی شان به داعش در منطقه برکسی پوشیده نیست.

منبع: خبر فوری

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 28
  • محمود
    0

    خدا لعنتش کنه دست سربازان گمنام امام زمان عج را می بوسم

  • آقایوسف
    0

    دمشون گرم..کاش به معیشت مردم هم به این شکل باقاطعیت رسیدگی میشد.

    نظرات شما -
    • توحید
      0

      شروع شده انشا الله اگر زنده باشیم تا 1400 واین دوتا ویروس نابود شن درست میشه کرونا و روحانا

    • ناشناس
      0

      ان شاءالله

    • 0

      ان شاءالله اصله

  • پوریا خدائی
    0

    مرگ بر شاهزاده قلابی ...مرگ بر شارمهد ....درود بر وزارت اطلاعات... سربازان گمنانم امام زمان مردم باشما هستن تا همه ی این حیوان هایه آدم نما را دستگیر کنید.....#فقط اعدام

  • آریایی نژاد
    0

    اینها دست پرورده و نوکر آمریکا هستند‌. نباید در مورد کشور ایران حرف بزنند تا وقتی که در کشور دشمن زیست می کنند. کجای تاریخ ایران به همچنین جانورانی افتخار کرده. اگر الان کوروش و داریوش بودند اینها همان بردیای دروغگو هستند که شاهنشاه داریوش نابودشان کرد. کتیبه بیستون.

  • داود
    0

    ای سازمان اطلاعات سپاه خیلی ناقلا هستید اخه چقدر سوپرایز داری واسمون:)) یعنی فکر کنم از این سوپرایزها حالا حالا داشته باشیم منتظر دیگر حرکات شگرف اطلاعاتی برای نااهلان این مرزبوم هستیم.. روح شهید حاج قاسم سلیمانی قطعا شاد هست که سازمان سپاه اینقدر دقیق اشراف دارد بر سر بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خلاصه درود بر شرفتون بچه های گمنام امام زمان خیلی زحمت میکشن برای امنیت ایرانمان...

    نظرات شما -
    • رضا
      0

      البته این یارو رو وزارت اطلاعات دستگیر کرده

  • نیما
    0

    چنتا ازین حرکتا واس اختلاس گرا هم بزنید،طبق امار خود ایران پنجاه درصد دزدیها بار اولشون بوده این یعنی امار دزدی وحشتناک بالاس و بالاترم میره تروریست میگیرید دمتون گرم ولی تروریستای اقتصادی جون میلیونها نفرو میگیرن اونا واجب ترن بخدا،ببینید این کشور چقد سرمایه داره ک یسره هزاران میلیارد پول دزدیده میش هنوزم داره بعد هفتاد درصد مردم باید فقیر باشن

    نظرات شما -
    • قربانی
      0

      واقعادستون دردنکنه که امریکاواسرائیل خبیث راذلیل کردید.ولی بچه هاجدا چطوری اجازه داده میشود طبریها چندین سال بادزدیهایش خون مردم را به مکند.یعنی وزارت.وحراست اینقدر بی خبربوده.این قبیل دزدیها با این دشمنان خبیث که داریم.برای مردم وحاکمیت بسیا ربسیارزیانباراست .آخه بابا به این حاکمیت زحمت زیادی کشیده شده.خیلی خیلی بیجا مکنندبا دزدیهایشان.روح روان مردم عزیزوحضرت آقا راناراحت ودشمنان را خوشحال میکنند.خانواده طبری وامثالهم جدا شما خوشحال بودید وهستیدکه مال نجس وحرام به خونتون واردمیشود؟

    • ناشناس
      0

      اتفاقا زیاد اختلاسگر چه تو ایران چه خارج گرفتن

    • ناشناس
      0

      اولا زیاد اختلاسگر گرفتن دوما هفتاد درصد مردم فقیر نیستن

  • کامران
    0

    دست مریضات به سربازان گمنام امام زمان ( عج الله تعالی فرج الشریف )

    نظرات شما -
    • بینام
      0

      دست مریزاد باسواد

  • نامدار
    0

    دم سربازان گمنام امام زمان گرم انصافا حال کردیم این جنایتکاران تروریست که دستشان به خون ناموس و کودکان این ملت آغشته است باید با شدید ترین وضع اعدام و کشته شوند

  • فرهاد
    0

    به نظرم اومده که اسلام روبرداره وپادشاهی هخامنشی بزرگ روبیاره وکشورروبزرگ کنه

    نظرات شما -
    • 0

      وسعت اسلام جهانیه

  • ناشناس
    0

    زنده باد ایران، زنده باد سربازان وطن

  • حسن
    1

    سلام،اگه میتونستند اختلاس گرا هم اینجوری و ضربتی دستگیر کنند خوبه والا،راستی چه خبر از خاوری،زنجانی،ریاحی،اسدبیگی،............‌

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اتفاقا زیاد گرفتن و مهم تر از این افراد هم گرفتن

  • وحید
    3

    مهره سوخته همیشه سوختنی پس زیاد باور نکنید یک سرباز ممکنه شاه بشه اما یک درجه دار همیشه سوختنیه سرباز و دلسوز وطن از امیرکبیر و رضا پهلوی بود تا مصدق و ایثارگرانِ ۸سال جنگ ولی از دهه ۷۰ دیگه سرباز وطن نیست و نخواهد بود . در دنیای سیاست اخبار و روزنامه فقط حجمه اطلا عاتی با بار روانی برای مخاطب ایجاد میکنند اما حقیقت چیز دیگریست که من و شما نخواهیم دید و نخواهیم فهمید .... امیدی به این سیستم نیست تا دروغ هست.

    نظرات شما -
    • مهدی
      0

      یه مقداری وجدان به خرج بدیم سربازای وطن از دهه هفتاد به بعد بیشتر قابل رویت میشن همه اینایی که به عنوان سرباز و مدافع وطن اسم بردید عزیز وقابل احترام هستند اما از حق هم نباید گذشت که پرچم تمام سربازان وطن از ابتدای تاریخ ایران هیچ وقت زمین افتادنی نیست هرزمانی افرادی هستند که نام ایران رو جاودانه تر از قبل کنند

    • 0

      رضاشاه بزرگترین خیانتکار قرن

  • سعیدازقم
    0

    بنده تمام قدمی ایستم وخم میشوم دست شماشیرمردان و سربازان گمنام امام زمان(ع)راباافتخارتمام میبوسم خداپشت پناه شما که دل رهبرعزیزوملت راشادکردیدممنون حق نگدارتان

  • فهيمه
    0

    ان شاء الله همه خائنين داخلي و خارجي زودتر گرفتار بشن

    نظرات شما -
    • 0

      ان شاءالله

  • ناشناس
    0

    ان شاءالله اصله

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها