آلمان و فرانسه به دنبال قطع وابستگی به تکنولوژی‌های نظامی آمریکا

بر اساس گزارش نشریه آلمانی

آلمان و فرانسه به دنبال قطع وابستگی به تکنولوژی‌های نظامی آمریکا

بنا بر گزارش این نشریه، شرکت‌ها به دنبال افزایش استقلال در تولید چندین سیستم تسلیحاتی، از جمله هلیکوپترها، یک اسلحه تهاجمی جدید برای نیروهای مسلح آلمان و یک جنگنده تحت برنامه "سیستم هوایی مبارزه آینده ضداروپایی" هستند.

در عین حال، شرکت‌ها از این موضوع ناراضی هستند که در تطابق با قوانین بین‌المللی حمل و نقل تسلیحات آمریکا، توانایی کنترل تجهیزات تولید شده با استفاده از فناوری‌های آمریکا در دست ایالات متحده باقی مانده و در صورت نیاز نیز آمریکا می‌تواند برای صادرات محدودیت ایجاد کند.

به گزارش این نشریه، "فلورنت شووانسی،"، مدیر فروش بخش موتورهای هلیکوپتر شرکت فرانسوی "سافران"، گفت: بدون قوانین بین‌المللی حمل و نقل تسلیحات آمریکا و دیگر سیستم‌های نظارتی این کشور، اروپا آزادی بیشتری در خرید محصولات نظامی به دست می‌آورد. یکی از مزایای محصولات صددرصد ساخت اروپا، این است که این شرکت‌ها در اروپا باقی مانده و به دست کشورهای غیراروپایی نمی‌افتند.

آلمان و فرانسه در ژوئیه ۲۰۱۷، به طور رسمی "برنامه مشترک سیستم هوایی مبارزه‌ای آینده"، تولید یک جت جنگنده کاملاً اروپایی را هدف قرار داده، اعلام کردند. این هواپیما سرانجام جایگزین جنگنده‌های نسل چهارم "یوروفایتر تایفون" و "داسو رافال" خواهد شد. هوانوردی داسو و ایرباس، در ساخت این هواپیما درگیر هستند. شرکت فرانسوی سافران و شرکت آلمانی "ام‌تی‌یو ارو انجینز" در توسعه موتور این هواپیما همکاری خواهند کرد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها