مسمومیت با پیاز قرمز در ۳۱ ایالت آمریکا!

مقامات بهداشتی آمریکا اعلام کردند پیاز قرمز سبب آلودگی صدها نفر در ایالات متحده به باکتری

مسمومیت با پیاز قرمز در ۳۱ ایالت آمریکا!

پیاز‌های آلوده به باکتری سالمونلا باعث ایجاد مسمویت در ۴۰۰ نفر در ۳۱ ایالت آمریکا شد.

بر این اساس، سازمان غذا و داروی آمریکا اعلام کرد: منشا این آلودگی مربوط به شرکت تامسون اینترنشنال واقع در ایالت کالیفرنیا است.

این سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: اگر چه شواهد قطعی نشان می‌دهد عامل اصلی سالمونلا پیاز قرمز بوده است، با این حال، تمامی انواع مختلف پیاز که در تماس با پیاز‌های قرمز بوده است به دلیل خطر انتقال باکتری، مستعد آلودگی هستند.

این شرکت تمامی پیاز‌های خود از جمله پیام قرمز، سفید، زرد و پیاز شیرین را از بازار جمع آوری خواهد کرد. تاکنون نزدیک به ۴۰۰ نفر به دلیل مصرف این پیاز‌ها و سم سالمونلا مسموم شده اند. از این میان، ۶۰ تن به دلیل وخامت حالشان در بیمارستان بستری شدند.

مرکز کنترل بیماری‌های آمریکا اعلام کرد: نشانه‌های مسمومیت با سالمونلا شامل اسهال، تب و دل پیچه است. افراد ۶ ساعت تا ۶ روز پس از آنکه در معرض باکتری قرار گرفتند، علائم بیماری را از خود بروز می‌دهند.

این باکتری می‌تواند ۴ تا ۷ روز افراد را درگیر کند.کودکان زیر ۵ سال، سالمندان بالای ۶۵ سال و کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند در صورت مصرف مواد غذایی حاوی باکتری سالمونلا احتمال آنکه عوارض شدیدی نشان دهند زیاد است.

سالمونلا یکی از مسمومیت‌های رایج غذایی است که از طریق مصرف غذا‌های آلوده به بدن انسان منتقل می‌شود. در برخی موارد مشاهده شده است این باکتری از دستگاه گوارش به سایر اندام‌های بدن منتقل می‌شود که در این حالت فرد باید برای درمان‌های تکمیلی در بیمارستان بستری شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها