افشاگری تازه از جوخه مرگ انگلیس در افغانستان

بر اساس اسناد افشا شده دادگاهی در انگلیس مشخص شد که جوخه مرگ از سرویس هوایی ویژه این کشور در کشتار شبانه غیرنظامیان در افغانستان دست داشته است.

افشاگری تازه از جوخه مرگ انگلیس در افغانستان

این اسناد پیشتر از سوی دولت لندن در اختیار دادگاه عالی انگلیس قرار نگرفته بود و همین مساله باعث شد تا یکی از قضات خواستار توضیح از سوی بن والاس، وزیر دفاع انگلیس در این باره شود.

این اسناد نشان دهنده یکی از مهمترین رویدادهایی است که در آن تیمی از نیروهای سرویس هوایی ویژه انگلیس در آن دست داشته؛ ۱۶ فوریه ۲۰۱۶ یکی از یگان‌های بی نام و نشان سرویس هوایی ویژه این کشور با هلیکوپتر چینوک به روستای گوهرجین در هلمند افغانستان وارد می‌شود. آنها به دنبال مردی جوان به نام "صدام" بودند که عضو یک گروه دشمن بوده و بمب‌های کنار جاده‌ای کار می‌گذاشت.

این نیروها با اسلحه‌های خود به خانه این مرد یورش می‌برند و اعضای خانواده شامل سیف‌الله ۱۹ ساله برادر وی را در شب از خانه خارج می‌کنند. دست‌های زنان و کودکان را می‌بندند، روی سرهایشان پارچه سیاه می‌کشند و آنها را در گوشه‌ای از خانه محبوس می‌کنند؛ چند دقیقه بعد صدای شلیک گلوله می‌آید.

سیف‌الله در بازگشت با اجساد پدر، برادران و عموزاده‌ها با شلیک گلوله به سرهایشان روبرو می‌شود. دو سال بعد عموی سیف‌الله که پس از حمله این نیروها بدون اتهام ۲۰ روز حبس بود، آزاد شد، علیه دولت انگلیس به دلیل این بازداشت غیرقانونی و سوءرفتار شکایت می‌کند.
پرونده کشتار این غیرنظامیان به شاخه تحقیقات ویژه پلیس سلطنتی ارتش انگلیس ارجاع شد و آنها در مارس ۲۰۱۴ با جدی قلمداد کردن آن به بررسی پرونده پرداختند.

وزارت دفاع انگلیس به ساندی تایمز گفته است: اینها شواهد جدیدی نیست و این پرونده مشمول زمان است که تحقیقاتی مستقل درباره آن ازسوی پلیس نظامی سلطنتی انجام گرفته است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها