برادر ناتنی اوباما که از ترامپ حمایت کرده بود:

باراک می‌خواهد مردم او را بپرستند/ بایدن خیلی پیر است!

برادر ناتنی رئیس جمهور سابق آمریکا که با وجود تأیید هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات توسط برادرش باراک اوباما، در انتخابات ۲۰۱۶ از ترامپ جمهوری‌خواه حمایت کرده بود، خاطراتی با عنوان

باراک می‌خواهد مردم او را بپرستند/ بایدن خیلی پیر است!

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، "نیویورک پست" گزارش کرد که "مالک اوباما"، برادر ناتنی بزرگ‌تر باراک اوباما مدعی شد، رئیس جمهور سابق آمریکا در سال‌های اخیر نسبت به خانواده کنیایی‌اش سرد و بی‌رحم شده است.

مالک در مصاحبه با نیویورک پست اظهار کرد: او (باراک اوباما)، پولدار شد و خودش را گرفت. آنچه من شاهدش بودم این است که او آدمی بود که دوست داشت مردم او را بپرستند. او دوست دارد پرستیده شود و من چنین کاری نمی‌کنم. من برادر بزرگ‌ترش هستم، برای همین چنین کاری نمی‌کنم.

در کتاب جدید مالک اوبامای ۵۸ ساله که ۱۱ ژوئیه (۲۱ تیر) منتشر شده، او که با نام "آبونگو" یا "روی" نیز شناخته می‌شود، روایت می‌کند که چطور رابطه شخصی‌اش با برادر کوچک‌ترش تضعیف و منجر به آن شده که او در انتخابات ۲۰۱۶ به جای هیلاری کلینتون، از دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنونی آمریکا، حمایت کند.

مالک در خاطرات ۴۳۵ صفحه‌ای خود می‌نویسد که رابطه‌اش با اوباما در گذشته، زمانی که نخستین بار در سال ۱۹۸۵ و سه سال بعد از مرگ پدرشان دیدار کردند، گرم و صمیمی بوده است.

مالک آمریکایی-کنیایی که در کتابش عکس‌هایی از "باراک بیخیال" در حال گذران اوقات خوش در کنیا را منتشر کرده، اظهار کرد شرایط اندکی بعد از انتخاب برادر ناتنی‌اش به عنوان رئیس جمهور آمریکا در سال ۲۰۰۸ تغییر کرد، به خصوص بعد از آنکه برادر بزرگ‌تر به برادر کوچک‌تر درباره برنامه‌هایش مبنی بر تأسیس بنیادی به نام پدرشان می‌گوید.

مالک در این باره گفت: ما پشت تلفن دعوای بزرگی داشتیم، به این خاطر که او از این تصمیم حمایتی نکرد و اصرار داشت که من وب‌سایت مربوط به بنیاد را ببندم و از ایجاد بنیاد منصرف شوم. او دلایل خودش را داشت اما من با آن‌ها موافق نبودم.

مالک در شرح خاطراتش می‌نویسد که آن‌ها در آن شب صحبت طولانی تلفنی داشته‌اند و باراک او را تهدید کرده اگر دست از این کارها برندارد، دیگر به او پولی نخواهد داد.

مالک اوباما مدعی شد که باراک اوباما در همان تماس تلفنی گفته عمه‌اش، "هاوا اوما حسین" و تنها خواهر واقعی پدرشان، به مراسم افتتاح ریاست جمهوری او دعوت نخواهد شد.

در جریان یک شام خانوادگی در سال ۲۰۱۵، زمانی که اوباما و همسرش به کنیا رفتند، برادر بزرگ‌تر اوباما از طرف عمه‌شان- که فقیر بود و در خانه در حال فروپاشی زندگی می‌کرد و زغال می‌فروخت- یک درخواست شخصی مطرح کرد.

مالک می‌نویسد: خجالت‌آور بود که سعی داشتم آرزوهای عمه هاوا را به برادرزاده‌اش انتقال دهم. او می‌خواست باراک به او برسد، خانه‌ای برایش بسازد و ... به باراک گفتم به گردن عمه هاوا و خانواده حق دارد، اما او گفت که ورشکسته است.

مالک همچنین از شرح خاطرات باراک اوباما به نام "رؤیاهای پدرم" انتقاد کرد و نوشت این خاطرات دقیق نبوده و دارای چاشنی‌هایی بوده است. باراک در این کتاب بیان می‌کند که پدربزرگش در سال ۱۹۴۹ توسط ارتش استعماری بریتانیا، زندانی نبوده است.

مالک اوباما که حالا یک شهروند آمریکایی است، در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ از دونالد ترامپ حمایت کرد و به نیویورک پست گفت همچنان از او حمایت می‌کند و به او باور دارد.

او همچنین از "جو بایدن"، نامزد دموکراتیک انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ و مشاور رئیس جمهور سابق آمریکا، انتقاد کرد و گفت: او برای بردن در این رقابت بسیار پیر است. دندان‌هایش دارد می‌ریزد و به نظر می‌رسد قرار است بمیرد!

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها