چگونه چربی شکمم را از بین ببرم؟

چربی شکم یکی از معضلات بزرگ بسیاری از افراد است که عادت دارند لباس‌های جذب و تنگ بپوشند؛ بنابراین بسیاری از افراد به دنبال این هستند که چربی شکم خود را از بین ببرند.

چگونه چربی شکمم را از بین ببرم؟

بسیاری از سازمان‌های بهداشتی از شاخص توده بدنی (BMI) برای طبقه بندی پیش بینی خطر ابتلا به بیماری‌های متابولیک استفاده می‌کنند. افراد دارای چربی بیش از حد شکم بیش از حد در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی قرار دارند. اگرچه از دست دادن چربی از این ناحیه دشوار است، چندین کار وجود دارد که می‌توانید برای کاهش چربی‌های اضافی شکم انجام دهید.

مقدار زیادی فیبر محلول بخورید

فیبر محلول آب را جذب می‌کند و ژلی را تشکیل می‌دهد که با عبور از دستگاه گوارش شما باعث کند شدن غذا می‌شود. بررسی‌ها نشان می‌دهد که این نوع فیبر با کمک به احساس سیر بودن باعث کاهش وزن می‌شود، بنابراین شما به طور طبیعی کمتر غذا می‌خورید. همچنین ممکن است میزان کالری بدن را که از مواد غذایی جذب می‌کند، کاهش دهد.

چربی شکم

از غذا‌هایی که حاوی چربی‌های ترانس هستند خودداری کنید

چربی‌های ترانس با پمپاژ هیدروژن در چربی‌های اشباع نشده، مانند روغن سویا ایجاد می‌شوند. این ماده در بعضی از مارگارین‌ها و روغن‌ها یافت می‌شوند و همچنین اغلب به غذا‌های بسته بندی شده اضافه می‌شوند، این چربی‌ها با بیماری‌های قلبی، مقاومت به انسولین و افزایش چربی شکمی مرتبط است.

یک رژیم با پروتئین بالا انتخاب کنید

پروتئین یک ماده مغذی بسیار مهم برای مدیریت وزن است. دریافت پروتئین بالا باعث افزایش ترشح هورمونی می‌شود، که باعث کاهش اشتها و سیر شدن شما می‌شود. پروتئین همچنین میزان متابولیک شما را بالا می‌برد و به شما کمک می‌کند تا در حین کاهش وزن، توده عضلانی خود را حفظ کنید.

سطح استرس خود را کاهش دهید

استرس با ایجاد محرک غدد فوق کلیوی باعث تولید چربی شکمی در شما می‌شود که به عنوان هورمون استرس نیز شناخته می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد که سطح بالای کورتیزول باعث افزایش اشتها شده و باعث ذخیره چربی‌های شکمی می‌شود. برای کمک به کاهش چربی شکم باید استرس خود را کاهش دهید.

مصرف قند و شکر را محدود کنید

شکر حاوی فروکتوز است که هنگام مصرف زیاد به چندین بیماری مزمن مرتبط است. این بیماری‌ها شامل بیماری‌های قلبی، دیابت نوع ۲، چاقی و بیماری کبد چرب است.

لاغری

مصرف کربوهیدرات‌های تصفیه را محدود کنید

کاهش مصرف کربوهیدرات برای از بین بردن چربی از جمله چربی شکمی می‌تواند بسیار مفید باشد. مصرف زیاد کربوهیدرات‌های تصفیه شده با چربی شکم بیش از حد همراه است. در نظر داشته باشید که مصرف کربوهیدرات را کاهش داده یا کربوهیدرات‌های تصفیه شده را در رژیم غذایی خود جایگزین منابع کربوهیدرات سالم مانند انواع غلات، حبوبات یا سبزیجات کنید.

بیشتر بخوابید

خواب برای بسیاری از جنبه‌های سلامت شما از جمله کاهش وزن از اهمیت زیادی برخوردار است. مطالعات نشان می‌دهد افرادی که خواب کافی ندارند، بیشتر دچار افزایش وزن می‌شوند، که شامل چربی شکمی نیز می‌شود. کمبود خواب با افزایش خطر افزایش وزن مرتبط است. اگر قصد کاهش وزن و بهبود سلامتی خود را دارید، خواب کافی با کیفیت بالا باید یکی از اولویت‌های اصلی شما باشد.

نوشیدن آب میوه صنعتی را متوقف کنید

اگرچه آب میوه‌های طبیعی، ویتامین‌ها و مواد معدنی بدن را تأمین می‌کنند، اما نوشابه و سایر نوشیدنی‌های شیرین مانند آبمیوه‌های صنعتی سرشار از قند هستند و منجر به افزایش خطر چاقی شکمی می‌شوند.

منبع: انتخاب

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها