ورود سامانه بارشی جدید به کشور از فردا/ پیش‌بینی بارش باران در برخی نقاط تهران

کارشناس هواشناسی گفت: امشب و فردا شاهد بارش باران و وقوع رعد و برق در ارتفاعات استان های تهران، البرز و قزوین خواهیم بود.

ورود سامانه بارشی جدید به کشور از فردا/ پیش‌بینی بارش باران در برخی نقاط تهران

محمد اصغری کارشناس هواشناسی در گفت و گویی با بیان اینکه امشب و فردا در ارتفاعات استان های سیستان و بلوچستان، کرمان، جنوب فارس، کهگیلویه و بویراحمد ،تهران، البرز، قزوین، خراسان شمالی ، شمال خراسان رضوی،گلستان، مازندران، شاهد وقوع رگبار و رعد و برق به ویژه در ساعات پایانی روز خواهیم بود گفت: از دوشنبه با توجه به نفوذ سامانه بارشی جدیدی که از سمت گیلان و اردبیل وارد کشور می شود، بارندگی ها آغاز و تا روز سه‌شنبه ادامه خواهد داشت.

این کارشناس هواشناسی بیان کرد: امروز حداکثر دمای هوا در تهران به ۳۷ درجه رسید و در روزهای پایانی هفته شاهد افزایش دمای تهران تا ۴۰ درجه خواهیم بود.

اصغری یادآور شد: امشب و فردا شاهد بارش های شدید در استان سیستان و بلوچستان خواهیم بود و هشدارهای جلوگیری از وقوع خسارت به دستگاه های مسئول در این بخش ارائه شده است.

طبق پیش بینی سازمان هواشناسی دوشنبه و سه شنبه با نفوذ جریان‌های شمالی از سوی دریای خزر در اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، ارتفاعات البرز و شمال آذربایجان شرقی، بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد و دمای هوا بین ۵ تا ۸ درجه کاهش می یابد.

در این مدت دریای خزر نیز مواج خواهد شد. چهارشنبه در سواحل دریای خزر و ارتفاعات خراسان شمالی بارش پراکنده و در سایر مناطق کشور جوی به نسبت پایدار پیش بینی می‌شود.

همچنین از اواخر وقت یکشنبه تا پایان هفته، در شرق کشور به ویژه منطقه زابل، وزش باد شدید گاهی همراه با گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها