ربودن مرد مغازه‌دار برای تسویه‌حساب

تیزهوشی کارمند جایگاه سوخت که با مشاهده چهره متهم وی را شناسایی کرده بود، منجر به دستگیری سردسته باند آدم‌ربایی و بازداشت او شد.

ربودن مرد مغازه‌دار برای تسویه‌حساب

شامگاه ۱۷ خرداد، مرد جوانی در یکی از خیابان‌های خلوت تهرانسر پیاده در حرکت بود که مردی زخمی را دید که دست و پا و چشم‌هایش را بسته بودند.

مرد جوان بلافاصله با پلیس و اورژانس تماس گرفت و مأموران راهی محل شدند.

مرد مجروح به بیمارستان منتقل شد و در رابطه با اتفاقی که برایش رخ داده بود، گفت: سه شب قبل مثل همیشه مغازه‌ام را بستم و راهی خانه شدم. این شب‌ها به خاطر کرونا تردد خودرو خیلی کم شده و هر چه به انتظار تاکسی ماندم، ماشینی گیرم نیامد. به ناچار سوار خودرویی عبوری شدم، اما هنوز مسافتی طی نشده بود که یکی از سه سرنشین خودرو چاقویی زیر گلویم گذاشت و از من خواست سرم را زیر صندلی کنم.

او ادامه داد: چشم‌هایم را با پارچه بستند و پس از طی مسافتی مرا به باغ ویلایی بردند که بعداً متوجه شدم در شهریار است. سه شبانه روز مرا کتک زده و از صحنه کتک زدنم فیلم گرفتند و بعد هم مرا مجبور کردند چند برگ چک سفید امضا کنم و اثر انگشت بزنم. ۲۰۰ میلیون تومان پول هم در حسابم بود که اینترنتی خرید کردند، بعد هم انگشتر طلا و ساعت و گوشی تلفن همراه و هر چیزی را که همراهم بود سرقت کرده و پس از سه روز شکنجه، مرا سوار خودروشان کرده و در یکی از خیابان‌های تهرانسر رها کردند.

تصویری از متهمان

به دنبال اظهارات مرد مغازه‌دار، تحقیقات پلیسی برای دستگیری اعضای باند آدم‌ربایی آغاز شد. بلافاصله دوربین‌های مداربسته اطراف محلی که مرد مغازه‌دار ربوده شده بود و دوربین‌های محلی که او را رها کرده بودند، مورد بازبینی قرار گرفت و چهره متهمان به دست آمد. اما از آنجایی که پلاک خودرو پوشانده شده بود، مأموران موفق نشدند شماره پلاک خودروی پژو را به دست آورند.

تصویر به دست آمده از متهمان به تمامی واحدهای گشت و متصدیان جایگاه‌های سوخت ارسال شد. بررسی‌ها در این خصوص ادامه داشت تا اینکه مرد جوانی از یکی از جایگاه‌های سوخت تماس گرفت و مدعی شد یکی از متهمان برای سوخت‌گیری خودرواش به پمپ بنزین آمده است. بلافاصله مأموران راهی جایگاه سوخت شده و در بازبینی دوربین‌های مداربسته جایگاه سوخت موفق شدند شماره پلاک خودروی متهم فراری را به دست آورند. با استعلام شماره پلاک خودروی پژو، صاحب آن شناسایی و مرد جوان دستگیر شد.

دستور آدم‌ربایی

مراد، صاحب خودروی پژو در تحقیقات اولیه منکر آدم‌ربایی بود، اما زمانی که در برابر مدارک پلیسی قرار گرفت، به جرم خود اعتراف کرد و گفت یکی از دوستانم به من دستور داد تا شاکی را بربایم.

مرد جوان ادامه داد: دوستم از انگیزه‌اش برای این کار حرفی نزد، من هم نپرسیدم اما تا آنجایی که از حرف‌هایش می‌شد فهمید، با شاکی اختلاف حساب قدیمی داشت و می‌خواست به حقش برسد. من هم دو نفر از دوستانم را با خودم همراه کردم. طبق خواسته دوستم از شاکی فیلم گرفتیم و با تهدید ۵۰ برگه چک و برگه‌های سفید امضا گرفتیم و در نهایت او را رها کردیم. ۲۰۰ میلیون پول حساب شاکی و وسایل با ارزش او را هم به عنوان دستمزد برداشتیم.

با اعتراف مرد جوان، تحقیقات برای دستگیری سایر همدستان مراد و شخصی که دستور این آدم‌ربایی را صادر کرده بود، ادامه دارد.

منبع: ایران

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها