هولوگرام چیست؟ انواع هولوگرام‌های امنیتی

هولوگرام یا برچسب امنیتی، نوعی لیبل است که از تصاویر محبوس شده با لیزر درون شیشه یا لایه پلاستیک بدست می‌آید. برچسب های هولوگرامی نقش بسزایی در اصل یا جعلی بودن یک کالا ایفا میکنند.

هولوگرام چیست؟ انواع هولوگرام‌های امنیتی

هولوگرام یا برچسب امنیتی، نوعی لیبل است که از تصاویر محبوس شده با لیزر درون شیشه یا لایه پلاستیک بدست می‌آید. برچسب های هولوگرامی نقش بسزایی در اصل یا جعلی بودن یک کالا ایفا میکنند. بعنوان مثال گواهینامه های معتبر بین المللی با استفاده از برچسب هولوگرام سه بعدی از هر گونه جعل و کپی برداری جلوگیری کرده اند. پیش رو در مورد انواع هولوگرام، ویژگی های هر یک و بهترین شرکت ارائه برچسب های هولوگرامی در ایران صحبت خواهیم کرد.

کاربردهای هولوگرام

ابتدا بهتر است در مورد کاربردهای کلی برچسب های امنیتی صحبت کنیم و سپس به کاربرد های برچسب هولوگرامی در صنایع مختلف برسیم. هولوگرام قابلیت های منحصر به فردی دارد از جمله:

1. معرفی و تبلیغ برند: لیبل های پشت چسب دار و بخصوص برچسب های هولوگرامی تأثیر بسزایی در تثبیت هویت برند شما در ذهن مصرف کنندگان دارند.

2. امنیت و جلوگیری از جعل و کپی : بعنوان مثال یکی از صنایعی که همواره از هولوگرام های دو بعدی و سه بعدی استفاده میکنند، گارانتی گوشی های هوشمند میباشد. هولوگرام به حدی حرفه ای و پیچیده است که به راحتی نمیتوان آن را کپی یا جعل کرد (به صرفه نیست). به همین دلیل اغلب شرکت های ارائه دهنده خدمات موبایل از جمله داریا همراه (بزرگ ترین ارائه دهنده گارانتی سامسونگ در ایران) با مجتمع چاپی سینا همکاری بلند مدتی دارند.

کاربرد هولوگرام در صنایع مختلف

همانطور که گفتیم، لیبل هولوگرام در صنایع مختلفی به کار میرود از جمله این صنایع:

• صنعت تلفن همراه هوشمند و لوازم جانبی که همواره با توجه به کیفیت بالای چاپ مجتمع سیناپکینگ، سفارش انبوه میدهند.
• صنایع شیمیایی، تولید کننده های سم خانگی و صنعتی
• گوهینامه های رانندگی و کارت های اعتباری
• لوازم جانبی و گارانتی خودرو
• گواهینامه های اصلی آموزشگاه های مختلف
• کالاهای اساسی مانند تلوزیون، یخچال، ماشین لباسشویی و ...
• صنعت مهندسی و هوا فضا
• قطعات و لوازم الکترونیکی
• اسناد و اوراق دولتی، پاسپورت و واحد پول هر کشور
• بلیط مراسم های ورزشی، فرهنگی و خدماتی

و به طور کلی تمامی محصولات دارای بسته بندی که برای فروش به بازار عرضه میشوند، معمولا از هولوگرام های امنیتی برای حفاظت از برند و جلوه شرکت خود استفاده میکنند.

انواع هولوگرام

هولوگرام های امنیتی بصورت کلی به بیش از ده ها نوع تقسیم بندی میشوند که هر کدام کاربرد مربوط به خود و ویژگی های منحصر به فرد خود را دارا میباشد. پیش رو به 5 مورد از پر کاربرد ترین انواع هولوگرام میپردازیم.

1. هولوگرام سه بعدی

هولوگرام های سه بعدی قوی ترین برچسب و بهترین انتخاب برای شرکت هاست، چرا که این هولوگرام ها به هیچ وجه قابلیت جعل و کپی را ندارند و از سویی بعد از کنده شدن، ردی از خود به جای میگذارند که به معنای مصرف شدن محصول است. از این نوع هولوگرام که دارای تصاویر و عمق های مختلفی از رنگ هاست اغلب در حفاظت از لوازم ارزشمند استفاده میشود.

2. هولوگرام دو بعدی

استفاده از هولوگرام های دو بعدی نیز بسته به کاربرد و صنعت آن، بسیار زیاد است. این برچسب های امنیتی ترکیب دو لایه از تصاویر و رنگ ها هستند، به همین جهت جعل آنها بسیار کار سخت و عملا غیرممکن است. هولوگرام های دو بعدی در ابعاد گسترده ای مانند دایره ای، مستطیلی، مربعی و ... چاپ میشوند.

3. هولوگرام آماده (عمومی)

این دست از هولوگرام ها، بسیار مقرون به صرفه و مناسب برای شرکت های کوچک و حتی استارتاپی هستند. هنگام مشاهده این دست از هولوگرام ها، عبارت اورجینال به صورت ژنریک را میبینید. عام بودن و تیراژ بالا، این هولوگرام را دارای نقص راحتی در جعل و از طرفی دارای ارزش قیمت مناسب تر نسبت به سایر برچسب ها کرده است.

4. هولوگرام شفاف یا ترنسپرنت

از این دست هولوگرام ها در مکان هایی که علاوه بر امنیت، نیاز به مشاهده متن یا ویژگی زیر هولوگرام است، استفاده میشود. از لحاظ ساختار نیز معمولا کد ها و اطلاعات امنیتی اطراف برچسب نقش میبندد.

5. هولوگرام های دارای QR کد

ارزشمند بودن و احترام به سلیقه مصرف کننده در این دست هولوگرام بسیار دیده میشود. شما میتوانید به راحتی با اسکن کد روی این هولوگرام به جعلی یا اصل بودن محصول پی ببرید. به دلیل امنیت بالا، زیبایی در طراحی و با توجه به شرایط کرونا، استفاده از QR کد به سرعت بین مردم جا افتاده و بسیار کاربردی میباشد.

قیمت چاپ هولوگرام در تهران

در قیمت گذاری انواع برچسب ها چندین امر دخیل است. میتوان گفت اولین و مهم ترین عامل قیمت چاپ هولوگرام، کیفیت رنگ و طراحی هولوگرام سفارشی است. علاوه بر این طبیعتاً سه بعدی سازی هولوگرام از دو بعدی آن هزینه بیشتری برای طراحی، چاپ و حتی جوهر بیشتری میبرد. سفارشی سازی هولوگرام مانند ارائه بارکد، طرح خاص، نوشته های پنهان یا UV بر هزینه طراحی و چاپ آن تأثیرگذار است.

بهترین شرکت چاپ هولوگرام در ایران

شرکت سیناپکینگ با سابقه بیش از 20 سال در طراحی و چاپ انواع لیبل و بخصوص هولوگرام امنیتی و همکاری بلند مدت با برند های مطرحی چون آریا شیمی، داروگر، گلدیران، داریا همراه و ... یکی از بهترین شرکت های چاپی در تهران است. کیفیت در هولوگرام حرف اول را میزند و محصولات چاپی مجتمع چاپی سینا از بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت برخوردار است. برای مشاهده قیمت و سفارش بصورت آنلاین میتوانید از سایت سیناپکینگ دیدن فرمایید.

همچنین میتوانید بصورت شبانه روزی با کارشناسان سیناپکینگ در مرکز بهارستان به شماره های تماس 33118331 - 33118328 یا پیام خود را از طریق واتس آپ یا تلگرام به شماره 09121360233 برای دریافت مشاوره بگذارید.

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • مهشید ذوالفقاری
    0

    مجموعه ما از سیناپکینگ سفارشات متعددی داشته و خوشبختانه هم از نظر کیفیت هولوگرام و هم از نظر به موقع بودن کاملا آنتایم بودن.

  • محمد ابراهیم شهری
    0

    اطلاعات جالب و خوبی بود در مورد هولوگرام

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها