توقیف بیش از ۲۷میلیارد ریال کالای قاچاق در آبهای ساحلی ماهشهر

فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان گفت: ماموران دریابانی با رصد اطلاعاتی موفق شدند جمعه شب سه فروند شناور تجاری حامل کالاهای قاچاق به ارزش ۲۷میلیارد و ۹۵۰میلیون ریال رادر آبهای ساحلی ماهشهرکشف وتوقیف کنند.

توقیف بیش از ۲۷میلیارد ریال کالای قاچاق در آبهای ساحلی ماهشهر

سردار لطفعلی پاکباز روز شنبه افزود: ماموران دریابانی درجریان بازرسی از این شناورها ۵۰ دستگاه یخچال ۳۰ دستگاه لباسشویی ۶۰ دستگاه ظرفشویی ۴۰ دستگاه تلویزیون ال.ای.دی ، ۵۰ دستگاه کولرگازی ، ۵۰ دستگاه ماکروفر،۲۰ دستگاه جاروبرقی و پنج دستگاه همزن برقی که فاقد هر گونه اسناد گمرکی بودند را ضبط کردند.


وی اظهار داشت:این کالاهای قاچاق در یکی از کشورهای حوزه جنوبی خلیج فارس با هدف عرضه آن در بازارهای داخلی کشور بارگیری شده بود ولی با اقدام به‌موقع ماموران دریابانی از ورود این کالاها به کشور جلوگیری شد.


سردار پاکباز افزود: در این ارتباط ۱۷متهم به قاچاق کالا نیز بازداشت شدند وشناورهای توقیف شده نیز به یکی از پایگاه‌های دریابانی انتقال یافتند.
طبق قانون ، اداره کل تعزیرات حکومتی خوزستان مسوولیت رسیدگی به پرونده‌های قاچاق کالا را برعهده دارد.


فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان در ادامه بر تداوم مبارزه با پدیده قاچاق در مناطق ساحلی خوزستان و آب‌های سرزمینی شمال غرب خلیج فارس تاکید کرد.


در سال جاری دست کم ۲۳فروند شناور تجاری و باری حامل کالاهای قاچاق در مناطق ساحلی خوزستان و آبهای شمال غرب خلیج فارس توقیف شد.
استان خوزستان با ۵۰۰ کیلومتر مرزهای زمینی و آبی همواره در معرض پدیده کالای قاچاق بوده است.

کالاهای خانگی و آشپزخانه‌ای ، مواد غذایی ، لاستیک ، برنج ، پارچه و کنسرو از مهمترین کالای قاچاق کشف شده در مناطق ساحلی و دریایی خوزستان در سال جاری بوده است.


منبع: ایرنا

74

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها