تسهیلات ودیعه مسکن تا ۲۰ مرداد پرداخت می شود

معاون وزیر راه و شهرسازی از پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن تا ۲۰ مرداد خبر داد و گفت: امروز شرایط پرداخت این تسهیلات توسط شورای فقهی بانک مرکزی اعلام می شود.

تسهیلات ودیعه مسکن تا ۲۰ مرداد پرداخت می شود

محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه جدیدترین جزئیات از نحوه پرداخت امروز توسط بانک مرکزی اعلام می‌شود،گفت: این وام تنها برای تسهیلات اجاره است و متقاضیان تنها برای اجاره و رهن مسکن می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

او ادامه داد: برخی تصور می‌کنند که از این تسهیلات می‌توانند برای خرید کالا هم استفاده کنند اما باید در نظر داشت که این تسهیلات تنها برای اجاره و ودیعه مسکن است .

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در مورد جزئیات شیوه پرداخت این تسهیلات امروز منتظر اعلام جزئیات شورای فقهی بانک مرکزی هستیم.

بیشتر بخوانید

محمودزاده با بیان اینکه تا ساعت ۲۴ روز پنجشنبه (نهم مرداد) بیش از ۲ میلیون و ۲۲۰ هزار نفر برای دریافت این تسهیلات ثبت‌نام کرده‌اند افزود: امیدواریم پرداخت این تسهیلات قبل از ۲۰ مرداد به متقاضیان آغاز شود.

هنوز تعداد پرداختی های تسهیلات ودیعه مسکن مشخص نیست

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی درباره تعداد افرادی که مشمول دریافت این تسهیلات می‌شوند، گفت : باید مشخص شود که متقاضیان کدام شهرها ثبت نام بیشتری داشته اند چرا که به ازای هر تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی، ۳ تسهیلات ۱۵ میلیون تومانی پرداخت می شود پس بنابراین باید بررسی ها و پالایش ها بیشتر شود تا مشخص شود که چه تعداد از متقاضیان در کدام یک از شهرها این تسهیلات را دریافت می کنند.

او ادامه داد: پالایش و آنالیز دریافت تسهیلات ودیعه مسکن هنوز مشخص نشده است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه وام به مستاجران واجد شرایط پرداخت می‌شود، افزود: پیشنهاد بانک مرکزی و مصوبه شورای فقهی آن بانک بدین نحو است که تسهیلات واگذار شود اما در نهایت بعد از یک‌سال، اصل تسهیلات به بانک بازگردانده شود. در حال حاضر ما منتظر هستیم جزئیات این بسته حمایتی امروز (شنبه ۱۱ مرداد) از سوی بانک مرکزی به وزارتخانه اعلام شود اما در عین حال، اصل موضوع که در اختیار قرار دادن تسهیلات به مستاجران است به قوت خود باقی می‌ماند.

محمودزاده تصریح کرد: مجری شناخت و معرفی مستاجران وزارت راه و شهرسازی است، اما نوع تسهیلات و شیوه پرداخت و نحوه بازگرداندن آن، موضوعی است که بانک مرکزی در خصوص آن تصمیم‌گیری می‌کند.

معاون وزیر راه وشهرسازی با اشاره به اینکه در تمامی مدتی که وام ودیعه اجاره مسکن در حال برنامه ریزی بود، جلسات متعددی بین وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی برگزار شد، بیان کرد: پرداخت وام به مستاجران واجد شرایط تصمیم مشترک وزارت راه و بانک مرکزی بود.

محمودزاده توضیح داد: امروز با اعلام و ابلاغ بانک مرکزی در خصوص جزئیات این وام، اطلاع رسانی لازم انجام می شود و کسانی که برای دریافت این نوع از تسهیلات ثبت‌نام کرده اند و واجد شرایط هستند، می‌توانند با اطلاع رسانی که از سوی وزارت راه و شهرسازی متعاقبا اعلام می شود، نسبت به دریافت این نوع از تسهیلات اقدام کنند.

هیچ فردی نباید حتی یک واحد مسکونی را هم احتکار کند

محمودزاده همچنین درباره دریافت مالیات از خانه‌های خالی هم گفت: وزارت راه و شهرسازی در مورد اخذ مالیات از خانه‌های خالی تنها برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام می‌دهد و ما با مدیریت، عرضه این واحدها را برعهده داریم.

او تاکید کرد: برای ما مهم نیست که یک فرد یک واحد مسکونی خالی داشته باشد یا هزار واحد مسکونی بلکه هدف ما آن است که احتکار و یا خالی نگه داشتن این واحدها، در حوزه اجاره و یا خرید مسکن خللی وارد نکند و از این واحدها به عنوان احتکار مسکن استفاده نشود.

این مقام مسئول تصریح کرد: با توجه به شرایط وضعیت بازار مسکن و نیاز اولیه خانوارها نباید واحدهای خالی در حوزه مسکن وجود داشته باشد و این واحدهای خالی باید برای خرید و یا اجاره به متقاضیان عرضه شود.

محمودزاده گفت: مالیات توسط سازمان امور مالیاتی و وزارت اقتصاد و امور دارایی تعیین می‌شود و وزارت راه و شهرسازی در این بخش تنها مسئولیت و برنامه ریزی برای عرضه این واحدها به بازار را دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • .
    0

    خوبه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها