وضعیت توجه به تغذیه نوزاد با شیر مادر در استان البرز مطلوب نیست

مدیرگروه سلامت خانواده مرکز بهداشت شرق کرج با بیان اینکه وضعیت توجه به تغذیه نوزاد با شیر مادر در استان البرز مطلوب نیست، گفت: مادران کرونایی می‌توانند نوزادان خود را شیر بدهند و انتقال ویروس از شیر مادر اثبات نشده است.

وضعیت توجه به تغذیه نوزاد با شیر مادر در استان البرز مطلوب نیست

کبری زارع زاده با اشاره به آغاز هفته جهانی شیرمادر، اظهار داشت: با توجه به اهمیت شیرمادر برای مادر و نوزاد هر سال هفته‌ شیرمادر برای بحث درخصوص ضرورت توجه به این امر در تمامی کشورها برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه شعار امسال این هفته حمایت از تغذیه با شیر مادر است، افزود: متاسفانه در استان البرز وضعیت خوبی از لحاظ توجه مادران به استفاده از شیر مادر وجود ندارد و مادر با توجه به حرف‌هایی که در جامعه می‌شنود تسلیم می‌شود.

مدیرگروه سلامت خانواده مرکز بهداشت شرق کرج با اشاره به اینکه با توجه به شرایط کرونایی مادران باردار یکی از گروه‌های پر خطر هستند، بیان کرد: افراد باردار باید از تردد غیر ضرور در جمع و مهمانی‌ها جلوگیری کند تا از ابتلا به این بیماری به خوبی جلوگیری شود.

زارع زاده با بیان اینکه هنوز انتقال ویروس کرونا از شیر مادر ثابت نشده است، عنوان کرد: مادران مشکوک و یا دارای کرونای مثبت نیز می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مانند شستن دست و زدن ماسک به نوزادان خود شیر دهند.

وی با بیان اینکه فوت مادر باردار بر اثر ویروس کرونا در استان البرز داشتیم، تصریح کرد: افراد بارداری نیز بودند که به ویروس کرونا مبتلا شدند اما پس از گذراندن 14 روز نتیجه آزمایش آنها منفی شده و مشکلی برای فرد و جنین پیش نیامده است.

مدیرگروه سلامت خانواده مرکز بهداشت شرق کرج با عنوان اینکه استرس از ابتلا به کوید 19 می‌تواند تاثیر منفی بر جنین داشته باشد، خاطر نشان کرد: مراکز 16 ساعته در استان فعال هستند که زنان باردار می‌توانند در صورت داشتن علائم به این مراکز مراجعه کنند.

زارع زاده با اشاره به اینکه نوزاد تا شش ماهگی در صورت مصرف شیر مادر نیاز به هیچ مواد غذایی ندارد، گفت: 9 بیمارستان دوستدار کودک در استان البرز وجود دارد که اقدامات اولیه جهت تشویق مادران به شیردهی و اقدامات مورد نیاز در اولین ساعات تولید که همان تماس پوست به پوست است انجام می‌دهند.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها