مینو محرز:

ساخت واكسن کرونا از سوی روسها يك نمايش است

دکتر «مینو محرز» می‌گوید: «حتی برای تهیه واکسن آنفلوآنزا هم تا تأیید سازمان بهداشت جهانی را نداشتیم، آن را به کشور وارد نکردیم.»

ساخت واكسن کرونا از سوی روسها يك نمايش است

به گفته دکتر «مینو محرز» متخصص بیماری‌های عفونی و عضو کمیته علمی مبارزه با کرونا، روس‌ها در زمینه ساخت واکسن هنوز موفق نشده‌اند و این یک نمایش است.

او می‌گوید: «متاسفانه محصولاتی که روسیه به عنوان واکسن کرونا تولید کرده، هنوز مورد تأیید مراجع بین‌المللی قرار نگرفته است.»

محرز با بیان اینکه برای قبول موفقیت یک واکسن باید یکی از سه مرکز معتبر جهان آن را تأیید کند، می‌گوید: «سازمان بهداشت جهانی یا سازمان غذا و داروی آمریکا یا اتحادیه اروپا باید واکسن ساخت روسیه را تأیید کنند که تا به حال این اتفاق نیفتاده است.»

او ادامه می‌دهد: «تمام جهان از جمله ایران برای ساخت واکسن کرونا در تلاش هستند اما اینکه روسیه ادعا بر موفقیت می‌کند جای سوال دارد و باید بپرسیم این کشور تأیید کدام سازمان بهداشت بین‌المللی را گرفته است.»

محرز می‌گوید: «آنطور که من پیش‌بینی می‌کنم و تحقیقات جهانی نشان می‌دهد هیچ واکسنی تا اواخر سال ۲۰۲۰ به بازار نمی‌آید.

به گفته او امکان ندارد ایران از واکسن ساخت روسیه استفاده کند چراکه ایمن‌بودنش اثبات نشده است. محرز می‌گوید: «حتی برای تهیه واکسن آنفلوآنزا هم تا تأیید سازمان بهداشت جهانی را نداشتیم، آن را به کشور وارد نکردیم.»

این متخصص بیماری‌های عفونی و عضو کمیته علمی مبارزه با کرونا می‌گوید: «به نظر من کشورهای دیگری هستند که در تولید واکسن کرونا از روسیه بسیار جلوتر هستند و هنوز در مراحل آزمایش به سر می‌برند. ساخت واکسن نهایی کرونا در روسیه یک ادعا بیشتر نیست.»

منبع: صبح نو

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • ت
    0

    حسود خانم

  • مایا
    0

    حالا چرا فشار شما رفته بالا؟اگر شما وارد نکنی یکی دیگه وارد میکنه...شما زیاد غصه نخور ...بجای امیدواری دادن همش کارتون شده آیه ی یأس خوندن واس ملت...ما ک همینجوریشم موش آزمایشگاهی هستیم...روسیه هم روش....از این کرونا یا واکسن ساخت روسیه هم نمیریم از هزار تا گور و گیر و گره ی دیگه میمیریم...نگران نباش...بیانیه صادر میکنن فقط...اه اه اه.

  • کاربر ناشناس
    0

    روسیه وواکسن سازی!!!!!!!!با این خبر اسفناج در.......سبز میشه.

  • ناشناس
    0

    همه کشورای دنیا ب فکر واکسنن حالا هر کی میگه واکسن میزنیم چرا شما ب سوزش میفتین یعنی چی خو خوب بگین ما هیچی نیستیم تموم والا انگار مملکت چشم وگوش ندارن یا نمیفهمن چی ب چیه

  • David
    0

    تمام بدبختی ما ازهمون سازمان بهداشت جهانی ه که زیر مجموعه ارتش تروریست آمریکاست.... واکسن روسیه یک حقیقته و تا ده روز دیگه دنیا رو شوکه خواهد کرد... بنده از روز اول پیگیر بودم...

  • از طرف ی پرسپولیسی
    0

    بابا برو درتو بزار و زرت و پرت اضافه هم نکن .....من از روز اول پیگیر بودم ...بابا برو شر و نگو

    نظرات شما -
    • David
      0

      کاش واکسن ادب بود شما میزدی.... برای اولین بار از پرسپولیسی بودن خودم شرمنده ام.....

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها