واکنش کاخ سفید به موضع «توییتر» درباره توییت‌های رهبر ایران

سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید در واکنش به اظهارات اخیر یک مقام توییتر درباره پیام‌های رهبر جمهوری اسلامی و مقایسه آن با هشدارهایی که این شبکه اجتماعی بر روی پیام‌های ترامپ قرار می‌دهد، از سیاست‌های توییتر شدیداً انتقاد کرد.

واکنش کاخ سفید به موضع «توییتر» درباره توییت‌های رهبر ایران

«کایلی مک‌انانی» روز جمعه از توییتر به دلیل آنچه رفتار تبعیض‌آمیز این شبکه اجتماعی در برخورد با توییت‌های رئیس‌جمهور آمریکا در مقایسه با پیام‌های رهبر جمهوری اسلامی ایران خواند، انتقاد کرد.

وقتی از او درباره سیاست‌های نظارت بر محتوای این شبکه اجتماعی سوال شد، گفت: فکر می‌کردم خیلی روشنگرانه باشد و برای شما جایگاه این شبکه‌های اجتماعی را مشخص کند، در حالی که آن‌ها تمایلی به ارزیابی توییت‌های [حضرت] آیت‌الله خامنه‌ای ندارند ولی مایلند توییت‌های رئیس‌جمهور ترامپ را بررسی کنند.

وی در ادامه مدعی شد: این خیلی غیرقابل باور است و نشان‌دهنده تعصب شدید و کورکورانه آن‌ها علیه محافظه‌کاران و این رئیس‌جمهور است.

او در خصوص اقدامات احتمالی علیه این غول رسانه‌ای گفت دولت در حال ارسال دادخواستی به کمیسیون ارتباطات فدرال است که ممکن است این شرکت را از طریق دادخواست‌های مدنی در مقابل سخنرانی خودشان، بررسی واقعیت‌ها و خاموش کردن صداها، به لحاظ قانونی در مقام پاسخگویی قرار دهد.

یکی از مسئولان شبکه اجتماعی «توییتر» اخیراً در واکنش به اعتراض نمایندگان «کِنست» (پارلمان رژیم صهیونیستی) مبنی بر عدم حذف توییت‌های دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله «علی خامنه‌ای» در خصوص نابودی رژیم صهیونیستی تأکید کرد که این پیام‌ها نقض قوانین توییتر نیست و به همین دلیل حذف نشده است.

روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست» در این خصوص گزارش کرد، این مقام توییتر روز چهارشنبه خطاب به نمایندگان کنست گفت که توییت‌های رهبر ایران در خصوص رژیم صهیونیستی نقض قوانین مقابله با نفرت‌پراکنی و سخنان نفرت‌انگیز شبکه توییتر نیست و «قدرتنمایی در حوزه سیاست خارجی محسوب می‌شود».

«ایلوا پیترسون» مسئول خط مشی توییتر برای کشورهای نوردیک و رژیم صهیونیستی از طریق یک ویدئوکنفرانس به کمیته امور مهاجرت، جذب و یهودیان پراکنده در جهان کنست گفت: «ما رویکردی در قبال رهبران جهان داریم که می‌گوید، تعامل مستقیم با چهره‌ها و شخصیت‌های عمومی و دولتی یا اظهارنظر در زمینه مسائل سیاسی روز یا قدرتنمایی سیاست خارجی در زمینه موضوعات نظامی-اقتصادی، نقض قوانین ما نیست».

اظهارات این مسئول توییتر در پاسخ به سؤال یک فعال حامی صهیونیست‌ها به نام «آرسن اوستروفسکی» بود که تأکید کرده بود که به چه دلیل توییتر اخیراً با تأکید بر اینکه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا قوانین این شبکه اجتماعی را نقض کرده، برچسب خاصی را به توییت اخیر وی زده است و این در حالی است که هیچ کاری به بسیاری از توییت‌های رهبر ایران که خواستار نابودی رژیم صهیونیستی شده، نداشته است؟.

بنا بر گزارش شبکه «بی بی سی» در تاریخ ۲۹ ماه می ( ۹ خردادماه)، توییتر برای اولین بار یکی از توییت‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را زیر یک پیام هشدار به کاربران، پنهان کرد و به کاربران هشدار داد که این توییت در ستایش خشونت است اما به دلیل منافع عمومی اگر کسی می‌خواهد آن را مشاهده کند، روی کلمه «مشاهده» کلیک کند.

پیترسون در خصوص پیام‌های مقام معظم رهبری درباره رژیم صهیونیستی تأکید کرد: «اگر یکی از رهبران جهان قوانین ما را نقض کند اما همچنان به حفظ پیام خود علاقمند باشد، ما پیام وی را زیر یک اخطار و هشدار قرار می‌دهیم که این محتویات حاوی یکسری مطالبی در تناقض با قوانین ارائه می‌دهد و به کاربران اجازه می‌دهد در صورت تمایل چنین محتویاتی را مشاهده کنند».

وی ادامه داد: «و این چیزی بود که برای توییت ترامپ رخ داد: خط آخر آن توییت سیاست‌های ما را درباره ستایش خشونت را نقض می‌کرد و خطر احتمالی تحریک خشونت و آسیب و اقدامات مشابه را به همراه داشت».

یکی از سخنگویان توییتر نیز در واکنش به مقاله اعتراضی روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» درباره پیام رهبر انقلاب ایران گفت اینگونه توییت‌ها «نقض سیاست‌های فعلی ما نیست و قدرتنمایی سیاست‌ خارجی در خصوص موضوعات اقتصادی و نظامی عموماً نقض قوانین توییتر نیست».

پیش از این در اوایل خردادماه وزیر امور راهبردی رژیم صهیونیستی با این استدلال که توییت‌های رهبر انقلاب ایران در خصوص تهدید رژیم صهیونیستی به نابودی، موازین توییتر را نقض می‌کند، خواستار حذف اکانت مقام معظم رهبری در توییتر شده بود.

منبع: فارس

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها