همسر رئیس جمهوری برزیل هم به کرونا مبتلا شد

چندی پس از آنکه ژائیر بولسونارو، رئیس جمهوری برزیل اعلام کرد که از ابتلا به ویروس جدید کرونا بهبود یافته و نتیجه تست تازه‌اش منفی است، اعلام شد که میشل، همسر ۳۸ ساله او به کووید ۱۹ متبلا شده است.

همسر رئیس جمهوری برزیل هم به کرونا مبتلا شد

برزیل همچنان در چنگ ویروس جدید کرونا گرفتار است. بیماری کووید ۱۹ اگر چه بیش از همه دامن اقشار فقیر در این کشور را گرفته، اما مقامات بلندپایه این کشور نیز از این بیماری در امان نمانده‌اند.

ژائیر بولسونارو، رئیس جمهوری ۶۵ ساله برزیل که چند هفته پیش به ویروس جدید کرونا مبتلا شده بود، به تازگی اعلام کرد که بهبود یافته و تست تازه‌ای که در مورد او انجام شده، منفی است.

شامگاه پنجشنبه (۹ مرداد، ۳۰ ژوئیه) اما وزارت ارتباطات برزیل اعلام کرد که آزمایش کرونای میشل، همسر ۳۸ بولسونارو مثبت بوده و بانوی اول این کشور به کووید ۱۹ مبتلا شده است. میشل بولسونارو و دو دخترش در کاخ ریاست جمهوری برزیل سکونت دارند.

بنا بر اعلام این وزارتخانه حال میشل بولسونارو خوب است و به توصیه‌های پزشکان در ارتباط با این بیماری عمل می‌کند.

تا کنون در مجموع پنج تن از اعضای کابینه دولت بولسونارو به ویروس جدید کرونا مبتلا شده‌اند.

اونیکس لورنزونی، وزیر امور مربوط به تابعیت و همچنین میلتون ریبیرو، وزیر آموزش و پرورش برزیل چندی پیش از طریق شبکه‌های اجتماعی از ابتلای خود به ویروس جدید کرونا خبر داده بودند.

پیش از آن ژائیر بولسونارو (رئیس جمهوری)، بنتو البوکرکه (وزیر انرژی) و آگوستو هلنو (مشاور امنیتی دولت برزیل) اعلام کرده بودند که به کووید ۱۹ مبتلا هستند.

ژائیر بولسونارو به دلیل رویکرد اهمال‌کارانه در قبال پاندمی کرونا مورد انتقادات شدیدی قرار دارد.

او بارها از بیماری کووید ۱۹ به عنوان "سرماخوردگی خیف" یاد کرده و با وضع محدودیت‌ها و راهکارهای بهداشتی و ایمنی رویکردی مخالفت‌آمیز داشته است. او حتی در زمانی که به خاطر ابتلا به این بیماری قرنطینه شده بود، بدون استفاده از ماسک ایمنی در جمع هوادارانش حضور می‌یافت و با آنها صحبت می‌کرد.

برزیل پس از آمریکا بیشترین شمار مبتلایان به ویروس جدید کرونا و جانباختگان کووید ۱۹ را دارد. طبق آخرین آمار رسمی تا کنون بیش از ۹۰ هزار نفر در این کشور جان خود را بر اثر کووید ۱۹ از دست داده‌اند.

در مجموع بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مبتلا به ویروس جدید کرونا نیز تا کنون در برزیل شناسایی شده‌اند.

کارشناسان اما بر این باورند که شمار واقعی مبتلایان به مراتب بالاتر است، چرا که در برزیل تست‌های زیادی برای تشخیص ابتلا به کووید ۱۹ انجام نمی‌گیرد.

منبع: رکنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها