روحانی در تماس تلفنی رئیس جمهور ترکیه:

اراده جمهوری اسلامی ایران توسعه همه‌جانبه مناسبات و همکاری‌های دوستانه با ترکیه است

رئیس جمهور با اشاره به روابط خوب ایران و ترکیه در بخش‌های مختلف بویژه در زمینه همکاری های اقتصادی و تجاری، اظهار داشت: اراده جمهوری اسلامی ایران توسعه همه جانبه مناسبات و همکاری های دوستانه و برادرانه با ترکیه است.

اراده جمهوری اسلامی ایران توسعه همه‌جانبه مناسبات و همکاری‌های دوستانه با ترکیه است

حجت‌الاسلام حسن روحانی روز جمعه در تماس تلفنی «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه با وی، با تبریک عید سعید قربان به دولت و مردم ترکیه، اظهار امیدواری کرد دو کشور همچنان که تاکنون برای مقابله با بیماری کرونا در کنار هم بوده اند، باهمکاری و تبادل تجربیات بتوانند تلاش‌های خوبی برای مهار این بیماری داشته باشند.

رئیس جمهور با اشاره به برخی مسائل و مشکلات در منطقه، اظهار امیدواری کرد باتلاش و همکاری همه کشورهای منطقه شاهد ثبات و آرامش در سرتاسر منطقه باشیم.
دکتر روحانی با بیان اینکه امروز آمریکا درحال اعمال تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران است، تاکید کرد: باید در این شرایط کشورهای دوست و همسایه مانند ایران و ترکیه بیش از پیش مناسبات و همکاری‌های خود را توسعه دهند.
«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه نیز در این گفتگو با تبریک عید سعید قربان ابراز امیدواری کرد این عید برای مردم دو کشور و همه مسلمانان جهان موجب خیر و برکت باشد.
رئیس جمهور ترکیه با تجلیل از تلاش‌های موفقیت آمیز دولت و ملت ایران در مقابله با بیماری کرونا، بر ضرورت توسعه همکاری‌ها و انتقال تجربیات در این مسیر تاکید کرد.
وی با اشاره به لزوم گسترش روابط و همکاری‌های تجاری و اقتصادی ایران و ترکیه و تسریع در انجام مبادلات تجاری با رعایت پروتکل های بهداشتی، اظهار امیدواری کرد تا جلسه شورای عالی همکاری های راهبردی دو کشور در آینده نزدیک برگزار شود.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها