بحران روحی حدود ۲۰۰۰ کودک ایزدی در نتیجه دوران سیاه داعش

سازمان عفو بین الملل امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که حدود ۲۰۰۰ کودک ایزدی که از دست داعش آزاد شده‌اند، در حال حاضر با بحران جسمی و روحی مواجه هستند.

بحران روحی حدود ۲۰۰۰ کودک ایزدی در نتیجه دوران سیاه داعش

سازمان عفو در گزارشی با عنوان "میراث تروریسم: مصیبت کودکان ایزدی، قربانیان داعش"، اعلام کرد، حدود ۱۹۹۲ کودک که توسط داعش ربوده شده و شکنجه شدند و مجبور به مشارکت در جنگ شده و یا مورد تجاوز قرار گرفتند، به آغوش خانواده‌هایشان بازگشته‌اند.

در این گزارش آمده است، در حالی که کابوس گذشته آنها از بین رفته است، اما دشواری‌ها همچنان در پیش‌روی این کودکان قرار دارد.

طبق این گزارش، باید این کودکان، سلامت جسمانی و روانی‌شان در سال‌های آتی در اولویت باشد تا آنها بتوانند کاملاً به جامعه باز گردند.

این سازمان از یکی از فرزندان ایزدی که داعش او را به عضویت خود درآورده بود، نقل کرد: من در سن ۱۵ سالگی مجبور به جنگیدن شدم. مجبور بودم، وگرنه جان خود را از دست می‌دادم. بعد از بازگشتم از اسارت داعش، تنها چیزی که به آن نیاز داشتم، فردی بود که از من حمایت کند.

در همین حال، خانم جنان ۲۲ ساله می‌گوید: من هیچ گاه نخواستم که از آن داعشی‌ها بچه‌دار شوم، من مجبور شدم که پسری را به دنیا بیاورم، هیچ گاه نمی‌خواهم که پدرش را ببینم، اما نیاز دارم که در کنار فرزندم باشم.

مات ویلز، از نمایندگان عفو بین الملل می‌گوید: آن زنان در معرض بردگی، شکنجه و خشونت جنسی قرار گرفتند. آنها نباید از مجازات‌های بیشتری رنج بکشند.

منبع: ایسنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها