موفقیت ۲ کودک اردبیلی در مسابقه نقاشی اسپانیا

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل از موفقیت ۲ عضو ایرانی در مسابقه نقاشی اسپانیا با عنوان «جهانی امن‌تر» که از اعضای مراکز فرهنگی و هنری استان اردبیل هستند، خبر داد.

موفقیت ۲ کودک اردبیلی در مسابقه نقاشی اسپانیا

زعفر احدزاده ۸‌ مرداد در جلسه مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل با اعلام این خبر افزود: این هنرمندان در مسابقه بین‌المللی نقاشی و پوستر «بنیاد صلح و همکاری» کشور اسپانیا حضور داشتند.

وی گفت: این دوره از مسابقه با موضوع "برای جهانی امن‌تر" در سال ۲۰۱۹ برگزار شد که از میان هزار و ۷۹ اثر از ۲۵ کشور جهان "آیلین نجفی" عضو ١١ ساله مرکز فرهنگی - ‌هنری شماره ۲ کانون اردبیل در بخش پوستر و "آنیسا محمدباقرزاده" عضو هفت ساله مرکز فرهنگی - ‌هنری شماره یک کانون اردبیل در بخش نقاشی مسابقه بین‌المللی نقاشی و پوستر "بنیاد صلح و همکاری" سال ۲۰۱۹ دیپلم افتخار گرفتند.

وی همچنین به موفقیت‌های کشوری کودکان و نوجوانان اعضای انجمن عکاسی استان در مهرواره بهار در خانه و نخستین آفرین‌واره انجمن عکاسی کشور پرداخت و افزود: همزمان با شیوع ویروس کرونا فراخوان مهرواره نوروزی "بهار در خانه" در قالب‌های نقاشی ، عکس و فیلم کوتاه منتشر شد و تکنیک و اندازه خلق آثار این مهرواره آزاد و برای کودکان و نوجوانان ۴ تا ۱۸ سال اعلام‌شده بود.

او بیان کرد: آثار عکاسی اشکان عشایری ۱۴ ساله و سحر داداش‌زاده ۱۶ ساله از مرکز شماره ۵ کانون پرورش فکری اردبیل در گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال در میان ۵۰ آثار برتر انتخاب شد و به نمایشگاه راه یافت و نتایج مهرواره اخیرا اعلام شد.

احدزاده در خصوص نخستین فراخوان آفرین‌واره انجمن عکاسی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که بصورت کشوری برگزار شد، گفت: نخستین فراخوان آفرین‌واره انجمن عکاسی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با عنوان "من و کتاب" در زمستان ۱۳۹۸ در ۲ بخش نوجوان و بزرگسال برگزار شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل ادامه ‌داد: ۲۲۵ عکاس شرکت‌کننده شامل ۶۳ بزرگسال با ۲۱۷ قطعه عکس و ۱۶۲ نوجوان با ۴۰۶ قطعه عکس از ۱۶ استان کشور در این آفرین‌واره شرکت داشتند که از این تعداد ۲۵ اثر از کانون استان اردبیل به دبیرخانه ارسال شد و مورد داوری قرار گرفت.

وی افزود: سعید زعفری از کانون هشتجین عناوین برگزیده، تقدیری و شرکت در نمایشگاه در بخش بزرگسال را کسب کرد و در بخش نوجوان نیز آثار عسل سیدزاده از مرکز شماره یک کانون اردبیل، ساینا حمیدیان و محدثه قلیوند از مرکز شماره ۳ کانون اردبیل و مهدی زعفری از کانون هشتجین عنوان شرکت در نمایشگاه این آفرین‌واره را به دست آوردند.

مدیرکل کانون استان اردبیل درباره مسابقه "نامه‌ای برای زمین" نیز اظهارداشت: 5 برگزیده از ۷ برگزیده این مسابقه ادبی از اعضای کانون استان بودند که سیده سوگند حسینی از مرکز شماره یک کانون اردبیل، پینار عبداللهی عضو نوجوان کارگاه ادبی مرکز ۴ کانون اردبیل، سیده یسنا سیدی عضو فعال ادبی کانون شهرستان نمین و نیز ثمین شریفی و آیسل رضازاده از اعضای کارگاه ادبی مشگین‌شهر مقام‌های برتر را کسب کردند.

وی در ادامه به موفقیت عضو دیگر کانون استان در مسابقه ملی نقاشی کودک با موضوع "کرونا را شکست می‌دهیم" اشاره کرد و گفت: در بخش راهیابی آثار به نمایشگاه و از میان شرکت‌کنندگان سراسر کشور در رده سنی خردسال اثر آنیا باقلاچی عضو مرکز ۲ کانون در جمع راه‌یافتگان نمایشگاهی قرار گرفت.

موفقیت ۲ کودک اردبیلی در مسابقه نقاشی اسپانیا

منبع: ایسنا

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها