هیأت‌های بزرگ به میادین و پادگان‌ها می‌روند

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی گفت: بنا داریم مکان‌های وسیعی را برای برگزاری جلسات عزاداری محرم معرفی کنیم؛ مانند میدان‌های صبحگاه پادگان‌ها و یا میدان‌های بزرگ شهرها که مشکلی برای تردد ایجاد نمی‌کنند .

هیأت‌های بزرگ به میادین و پادگان‌ها می‌روند

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی گفت: در جلسه مشترک امروز وزیر بهداشت با وعاظ و مداحان سرشناس، مسئولین بر برگزاری جلسات محرم تاکید داشتند و هیأتی‌ها بر رعایت پروتکل‌ها اصرار ورزیدند.

حجت‌الاسلام مصطفی جلالی، معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: امروز جلسه بسیار مهمی با حضور وزیر بهداشتی، درمان و آموزش پزشکی و معاونین این وزارتخانه و حجت‌الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و معاونین این سازمان با وعاظ سرشناسی همچون حجج اسلام صدیقی، عالی، پناهیان، طائب و بی‌آزار تهرانی و مداحانی چون محمدرضا طاهری، احمد واعظی، محمدحسین پویانفر و محسن عرب‌خالقی برگزار شد.

مسئولین: محرم برگزار می‌شود/ هیأتی‌ها: پروتکل‌ها را رعایت می‌کنیم

وی با اشاره به اینکه ویژگی اصلی این جلسه، دغدغه هر دو طرف برای تأمین خواسته‌های طرف مقابل بود، تصریح کرد: وزیر بهداشت و معاونین این وزارتخانه، دغدغه برگزاری جلسات محرم را داشتند و هر زمان سخنرانی کردند، بر این مهم تاکید داشتند؛ به حدی که وزیر بهداشت چند مرتبه در این نشست منقلب شد. وعاظ و مداحان نیز هر زمان سخن گفتند، نسبت به برگزاری جلسات با رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های وزارت بهداشت تأکید کردند که این رویکرد از افتخارات مکتب شیعی محسوب می‌شود.

جلالی ادامه داد: این نکته که عالمان و متخصصین کشور تا این میزان دغدغه‌مند مباحث اعتقادی هستند و از سوی مقابل منادیان مذهبی ما در اوج عقلانیت و معتقد به مباحث علمی هستند، نشان از عظمت مذهب شیعه دارد.

ماحصل جلسه وعاظ و مداحان با وزیر بهداشت

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به ماحصل این جلسه گفت: در این جلسه تصمیم به برگزاری جلسات عزاداری محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شد و بنا شد در اسرع وقت کارگروهی با حضور دکتر رئیسی، دکتر جهانپور، بنده و وعاظ و مداحان سرشناس تشکیل شود و شیوه اجرای این جلسات را نهایی و خلاقیت‌های لازم برای محرم امسال را پیش‌بینی کند.

وی گفت: در این جلسه نسبت به لغو جلسات قرائت دعای عرفه در برخی از شهرها گلایه شد؛ زیرا برگزاری این جلسه که دارای روضه، سینه‌زنی و سخنرانی می‌تواند بهترین الگو برای محرم باشد تا هیأت‌ها در عمل بتوانند به روشی برای برگزاری جلسات برسند. در غیر این صورت نمی‌توان با گذشت چند روز از محرم، مدل ارائه کرد زیرا زیرساخت‌های لازم باید پیش‌بینی شود.

جلسه عرفه، الگویی برای جلسات محرم خواهد بود

جلالی افزود: لغو مسلمیه نیز به همین دلیل سختگیرانه اعلام شد، زیرا می‌توانست مدل به هیأت‌های کشور ارائه کند. با این وجود بنا داریم مراسم‌های مهمی مانند حرم امام رضا (ع)، حرم حضرت معصومه (س) و هیأت‌های بزرگ را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار کرده و با کمک رسانه‌ها به عنوان الگو معرفی کنیم.

تم هیدات برای برگزاری جلسات هیأت‌های بزرگ در محرم

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی در پاسخ به این سوال که با توجه به درخواست وزارت بهداشت برای ممنوعیت تجمعات پرجمعیت در محرم، برای هیأت‌های بزرگ چه برنامه‌ای دارید، خاطرنشان کرد: بنا داریم مکان‌های وسیعی را برای برگزاری جلسات معرفی کنیم؛ مانند میدان‌های صبحگاه پادگان‌ها که دارای سیستم صوت خوب هستند و یا میدان‌های بزرگ شهرها که مشکلی برای تردد ایجاد نمی‌کنند تا هیأت‌های بزرگ جلسات را برگزار کنند. هیأت‌های کوچک نیز در فضایهایی بازی همچون حیاط مدارس تکسلی جلسه خواهند داد.

منبع: فارس

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ......
    0

    رمز پویا عالیه باید خیلی زودتر از اینها اجرا میشد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها