وزش باد با سرعت ۹۰ کیلومتر بر ساعت زابل را درنوردید

معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: صبح امروز بیشینه سرعت وزش باد در زابل به ۹۰ کیلومتر بر ساعت رسید و شعاع دید افقی در این شهر را کاهش داد.

وزش باد با سرعت ۹۰ کیلومتر بر ساعت زابل را درنوردید

محمود دیانتی اظهار داشت: همانظور که انتظار می رفت در 24 ساعت گذشته بر سرعت وزش بادهای 120 روزه در شمال استان افزوده شد به طوریکه تا ظهر امروز بیشینه سرعت وزش باد در زابل به 25 متر بر ثانیه معادل 90 کیلومتر بر ساعت رسید.

وی با بیان اینکه وزش این باد شدید شعاع دید افقی در محدوده فرودگاه این شهر را به 7000 متر کاهش داد، افزود: هم اکنون سرعت وزش باد در زابل 72 کیلومتر بر ساعت است که نسبت به ابتدای صبح قدری کاهش یافته است.

معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: وزش باد شدید و گردوخاک در زهک نیز سبب خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی به میزان 4000 متر شد.

دیانتی خاطرنشان کرد: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی تا شنبه پیش رو وزش باد های شدید 120 روزه در شمال استان ادامه دارد که منجر به خیزش گردوخاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

وی گفت: در این مدت در زاهدان و سایر نقاط نواحی مرکزی، نوار شرقی و غرب استان وزش باد با شدت کمتر روی می دهد به نحوی که در نقاط مستعد سبب خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی می‌شود.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها