هشدار سازمان ملل به ونزوئلا درباره نقض تحریم‌های کره شمالی

محققان سازمان ملل که تطابق با تحریم‌های کره شمالی و اجرای آن را تحت نظر دارند، در حال بررسی توافق احتمالی نظامی و فناوری بین پیونگ‌یانگ و ونزوئلا بوده و به کاراکاس هشدار داده‌اند.

هشدار سازمان ملل به ونزوئلا درباره نقض تحریم‌های کره شمالی

در دو نامه قبلاً گزارش نشده به "ساموئل مونکادا"، سفیر سازمان ملل در ونزوئلا که در اکتبر و ماه گذشته ارسال شده و توسط رویترز رؤیت شده است، هیئت مستقل متخصصان سازمان ملل خواستار بندهای ویژه این توافق شده و به بیان تحریم‌های سازمان ملل که می‌تواند مانع این توافق شود، پرداختند.

این تحقیقات همزمان با تحریم‌های آمریکا علیه این کشور آمریکای جنوبی آغاز شد؛ تحریم‌هایی که ادعاهای نیکولاس مادورو درباره انتخابات ۲۰۱۸ ونزوئلا را هدف قرار داده بود و زمانی که انزوای فزاینده سیاسی این کشور، ونزوئلا را وادار کرد روابطش را با دشمنان آمریکا نظیر کره شمالی عمق بخشد.

"الستیر مورگان"، هماهنگ‌کننده این هیئت در ۱۲ ژوئن (۲۳ خرداد) نوشت: در نظر گرفتن اینکه این نوع همکاری، راه شناخته شده‌ای برای کره شمالی است که تصمیمات مرتبط سازمان ملل را نقض کند، هیئت خواستار یک پاسخ است.

کره شمالی از سال ۲۰۰۶ موضوع تحریم‌های سازمان ملل بوده است. تحریم‌ها از سوی ۱۵ عضو شورای امنیت سازمان ملل، طی سال‌ها برای تلاش در جهت توقف کمک مالی به برنامه‌های هسته‌ای و موشک بالستیک پیونگ یانگ، تقویت شده است.

هیئت متخصصان سازمان ملل سالانه به شورای امنیت این سازمان، گزارشی درباره مطابقت با تحریم‌ها ارائه می‌کند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها