دومین روز رزمایش پیامبر اعظم (ص) سپاه؛

شلیک موشک‌های سپاه از اعماق زمین / فیلم

شلیک موفق موشک‌های بالستیک از اعماق زمین به صورت کاملاً استتار شده بود که این دستاورد مهم می‌تواند سازمان‌های اطلاعاتی دشمن را در رویارویی احتمالی با چالش‌های جدی روبرو کند.

شلیک موشک‌های سپاه از اعماق زمین / فیلم

در دومین روز از رزمایش بزرگ پیامبر اعظم ۱۴، نیروی های هوافضای سپاه با به‌کارگیری تاکتیک‌ها و تجهیزات نوین، بخشی از توانمندی‌های گسترده این نیرو، در مقابله با تهدیدات فرضی دشمن را به نمایش گذاشتند.

دستاورد مهم هوا فضای سپاه در این مرحله از رزمایش، شلیک موفق موشک‌های بالستیک از اعماق زمین به صورت کاملاً استتار شده بود که این دستاورد مهم می‌تواند سازمان‌های اطلاعاتی دشمن را در رویارویی احتمالی با چالش‌های جدی روبرو کند.

در مرحله نهایی رزمایش پیامبر اعظم-۱۴ سپاه که در آب‌های نیلگون خلیج همیشه فارس و تنگه راهبردی هرمز برگزار شد، پهپادهای نیروی هوافضای سپاه با حمله به ناو هواپیمابر شبیه‌سازی شده دشمن، پل فرماندهی این ناو را مورد هدف قرار دادند.

در این مرحله از رزمایش هواپیماهای سوخو-۲۲ سپاه، اهداف از پیش تعیین شده در جزایر فارور را به وسیله بمب‌های بالدار مورد هدف قرار داده و منهدم کردند.

انهدام اهداف دشمن فرضی که سختگیرانه و در ابعاد بسیار کوچکتر از اندازه واقعی طراحی شده بودند، با انواع بمب‌های هوشمند از دیگر بخش‌های این مرحله از رزمایش بود.

تمرین جنگ دو نیروی هوافضا و دریایی سپاه در کنار یکدیگر یکی از بخش‌های مهم این رزمایش بود که با ایجاد سامانه‌های فرماندهی، کنترل مشترک، تلفیق تاکتیک‌ها و شیوه‌های رزم دو نیرو، تقابلی غافلگیرکننده با دشمن را به نمایش گذاشتند.

اجرای عملیات رزم موشکی موفق با شلیک دو فروند موشک زمین به زمین هرمز و فاتح، و یک فروند موشک بالستیک به سمت اهداف معین، همچنین اجرای آتش پدافند هوایی نقطه‌ای در این مرحله از رزمایش با موفقیت اجرا شد.

هجوم پهپادهای شاهد ۱۸۱، مهاجر و باور به سمت اهداف دشمن فرضی و انهدام مواضع از پیش تعیین شده در این مرحله از رزمایش با موفقیت به انجام رسید.

عملیات موشکی سطح به سطح شناوری، ساحل به دریا، اجرای آتش سنگین توپخانه و ادوات، همچنین عملیات مین ریزی آفندی برای قطع خطوط مواصلاتی دشمن در دومین روز از رزمایش پیامبر اعظم ۱۴ به نمایش درآمد.

اجرای آتش انواع تیربار، آرپی جی و سلاح‌های سبک نیروهای رزمی جهادی در خط و دژهای پیرامون جزایر، بار دیگر عزم راسخ مرزنشینان دریا دل در دفاع از ایران اسلامی را به نمایش گذاشت.

سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه برگزاری چهاردهمین رزمایش پیامبر اعظم(ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خلیج فارس و غرب تنگه هرمز، اظهار کرد: برای اولین بار در دنیا شلیک موشک‌های بالستیک از اعماق زمین انجام شده است. وی افزود: در این پرتاب‌ها بدون استفاده از سکو و تجهیزات مرسوم، موشک‌های مدفون شده به یکباره زمین را می‌شکافند و اهداف خود را مورد اصابت قرار می‌دهند.

همچنین سردار حاجی زاده در توییتی نوشت: رویش موشک های پیشرفته محرمانه دفن شده از زیر زمین.

منبع: مشرق

66

حجم ویدیو: 2.77M | مدت زمان ویدیو: 00:00:37 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • خاله
    0

    خوبه تمرین کنین این دفعه حداقل هواپیمای مسافربری دشمن بزنید

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      ازتودشمنتر کی. برو دوغتو بنوش

  • امیرحسام
    0

    بسم الله الرحمن الرحیم یدالله فوق ایدیهم... الله اکبر...

  • پسر خاله
    0

    خاله خانم اگه همان هوا پیما را نمیزدن الان گرا داده بود شاید الان اینجا نبودی پیام بدین.اگه ته قضیه رو میفهمیدی این همه وز وز نمیکردی.

  • ذوالقرنین
    0

    پایه های هر حکومتی مردم هستند.و مردم ایران دنبال دوست هستند نه دشمن تراشی و خدمت به روسها

  • مجید
    0

    داشتم با خودم فکرمی کردم ایران این موشک رو داره الان ببین آمریکا دیگه چی داره!

    نظرات شما -
    • ت
      0

      نترس عمو جون دل قوی دار و توکل بر خدا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها