طرح ناوگان "یخ‌شکن هسته‌ای" به کاخ سفید می‌رود

بر اساس گزارش

طرح ناوگان "یخ‌شکن هسته‌ای" به کاخ سفید می‌رود

برنامه‌هایی که قرار است ارائه شوند، تأثیری بر برنامه برای دستیابی به سه یخ‌شکن با قدرت متعارف- با نام‌ برنده‌های امنیت قطبی- در عرض شش سال آینده، نخواهند داشت. در عوض، آن‌ها طرحی برای سه کشتی‌ای خواهند بود که نحوه طراحی آن‌ها هنوز تعیین نشده و گارد ساحلی و وزارت امنیت داخلی آمریکا آن‌ها را بعد از سال ۲۰۲۶ خواهند ساخت.

ایالات متحده، برای دهه‌ها تنها در هواپیماها و زیردریایی‌های خود از قدرت هسته‌ای استفاده کرده است. توانایی انجام سفرهای طولانی بدون سوخت‌رسانی مجدد در قطب شمال با امکانات زیربنایی آن محدود است، به ویژه با توجه به تقاضا برای قدرت عظیم یخ‌پیمایی با کشتی.

بنا بر این گزارش، بخشنامه کاخ سفید پیش‌بینی کرده، ناوگانی شامل دست کم سه کشتی یخ‌شکن سنگین با قدرت هسته‌ای، تا سال ۲۰۲۹ کاملاً قابل اعزام باشند و چشم‌انداز جواز آمریکا به کشتی‌های کشورهای دوست را افزایش داده است.

در حال حاضر، ناوگان یخ‌شکن آمریکا شامل دو کشتی، با نام ستاره قطبی، یک یخ‌شکن سنگین به سفارش چهل سال پیش و کشتی "هیلی" با وظایف متوسط است که در سال ۱۹۹۹ مأموریت خود را آغاز کرده است.

یک یخ قطبی در حال ذوب به خاطر تغییرات آب و هوایی، تقلایی را در بین کشورهای "شمالگان" به وجود آورده تا مسیرهای کشتی‌رانی و ماهی‌گیری خود و نیز امکانات برای استخراج نفت و دیگر منابع زیر اقیانوس را توسعه دهند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها