رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک مشهد:

وام ودیعه اجاره مسکن تاثیری در کنترل افزایش اجاره بها ندارد

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک مشهد گفت: برای حل مشکل اجاره بهای مسکن باید عرضه و تقاضا به تعادل برسد که در این خصوص دولت باید در بخش تسهیل‌گری در تولید مسکن ورود پیدا کند.

وام ودیعه اجاره مسکن تاثیری در کنترل افزایش اجاره بها ندارد

علی‌اصغر مرادزاده رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک مشهد درباره وام ودیعه اجاره مسکن اظهار کرد: به نظر می‌رسد این طرح تاثیر چندانی در کنترل افزایش اجاره بها نداشته باشد زیرا زمان پرداخت و میزان آن مشخص نیست و با توجه به اینکه دولت فعلا فقط گفته مردم ثبت‌نام کنند ممکن است مانند وام کرونا باشد که بعد از 6 ماه هنوز هیچ خبری نیست.

وی با بیان اینکه حدود یک ماه و نیم از فصل اجاره مسکن گذشته است بیان کرد: امسال بسیاری از افراد به جهت گرانی‌ها، زودتر از موعد قرارداد خود را تمدید کرده‌اند یعنی از اواخر اردیبهشت ماه تمدید قراردادها شروع شد و قسمت اعظم قراردادها تعیین و تکلیف شده است بنابراین موجر و مستاجر با یکدیگر به نتیجه رسیده‌اند و پول‌هایی نیز بینشان رد و بدل شده و الان از زمان اجاره مسکن گذشته است و به همین خاطر به نظر می‌رسد از این طرح استقبال نمی‌شود.
رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک مشهد افزود: با توجه به اینکه دولت مددجویان بهزیستی، کمیته امداد، خانوارهای بالای 5 نفر و افرادی که آپارتمان‌های زیر 75 متر را برای دریافت این وام در اولویت قرار داده و مجموعه آماری را به شدت محدود کرده است تاثیر چندانی روی قیمت‌های اجاره بها نخواهد داشت.
مرادزاده راه حل مشکل اجاره بهای مسکن را به تعادل رساندن عرضه و تقاضا دانست و گفت: وقتی که عرضه کم باشد تقاضا که کم نمی‌شود و در این وضعیت قیمت مسکن بالا می‌رود ولی اگر عرضه به نسبت کافی باشد و دولت از 8 سال قبل این موضوع را پیگیری می‌کرد و طرحی مانند مسکن مهر را اجرا می‌کرد عرضه کم نمی‌شد و قیمت مسکن افزایش نمی‌یافت.
وی با بیان اینکه طرح‌هایی مانند وام ودیعه اجاره مسکن تنها یک مسکن موقتی است و دوای درد نیست تاکید کرد: دولت باید در بخش تسهیل‌گری در تولید مسکن ورود پیدا کند تا مشکل مسکن نیز در جامعه حل شود.

منبع: مشهدفوری

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ...
    0

    چرا همه ش از اجاره بها صحبت ميكنيد.؟ قيمت مسكن وقتي تا ناكجا بالا رفته ، مسلمه كه اجاره بها هم بالا ميره. قيمتها را بكشيد پايين تا همه صاحبخانه بشن...

  • ناشناس
    0

    وام ودیعه از چاله به چاه افتادن .سال آینده صداش در می آید .هزینه نگهداری مسکن فوق العاده بالا رفته .وبه جای تنبیه دولت موجران را تنبیه می کنند آخوندی و روحانی مقصر هستند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها