مشاغل خانگی در لرستان تسهیلات دریافت می‌کنند

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی لرستان با اشاره به ارائه تسهیلات ارزان قیمت جهت ایجاد کارگاه‌های صنایع دستی گفت: برای مشاغل خانگی نیز تسهیلاتی در نظر گرفته‌ایم.

مشاغل خانگی در لرستان تسهیلات دریافت می‌کنند

امین قاسمی اظهار داشت: در حال حاضر، 52 رشته فعال صنایع دستی در لرستان داریم که برای 42 مورد آن دورههای آموزشی برگزار شده است.

وی با بیان اینکه ورشوسازی، ماشته و گلیم از جمله هنرهایی است که خاستگاه آن استان لرستان است، افزود: هدف ما آموزش و ترویج صنایع دستی و نیز حمایت از تولیدکنندگان و فعالان این عرصه است.

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی لرستان عنوان کرد: سالانه دوره‌های آموزشی متعددی را براساس ظرفیت هر استان برگزار می‌کنیم به طوری که ما بالغ بر سه هزار و 653 هنرآموز و 2 هزار و 389 هنرجو را آموزش داده‌ایم. البته به خاطر شرایط کرونا تا مدت سه ماه، کلاسها تعطیل بود اما دوباره فعالیت‌های صنایع دستی و گردشگری از سر گرفته شده و بازارچه صنایع دستی بازگشایی شده است.

وی بیان کرد: اولین کارگاه تراش سنگ‌های قیمتی و زیورآلات سنتی را نیز در شهرستان سلسله افتتاح کردیم که این کارگاه با مشارکت یکی از دانشگاه‌های مطرح کشوری راه‌اندازی شده است.

قاسمی با اشاره به ارائه تسهیلات ارزان قیمت جهت ایجاد کارگاه‌های صنایع دستی، گفت: اولویت ما با کارگاه‌هایی است که اشتغال بیشتری داشته و برای کشور ارز آوری داشته باشند ولی برای مشاغل خانگی نیز تسهیلاتی در نظر گرفته‌ایم.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها