خبرفوری بررسی می‌کند

واکنش رسانه‌های خارجی و داخلی به نامه احمدی نژاد به بن‌سلمان/ سومین سیگنال به دولت‌های خارجی علیه روحانی / پشت پرده اقدام جنجالی محمود چیست؟

رسانه‌هایی مانند نشنال، نیویورک تایمز، العربیه، میدل ایست آی و چند رسانه دیگر به تحلیل‌ها نامه اخیر احمدی نژاد پرداختند. در این گزارش به برخی از مهم ترین تحلیل‌ها و برداشت‌های رسانه‌های خارجی اشاره می کنیم.

واکنش رسانه‌های خارجی و داخلی به نامه احمدی نژاد به بن‌سلمان/ سومین سیگنال به دولت‌های خارجی علیه روحانی / پشت پرده اقدام جنجالی محمود چیست؟

به گزارش خبر فوری ، نامه محمود احمدی نژاد به محمد بن سلمان (متن نامه را اینجا بخوانید) باعث شده جنجال‌ها در مورد او و اقدامش بیشتر و بیشتر شود.

این نامه هم در رسانه‌های داخل و هم در بین خارجی‌ها بازتاب وسیعی داشته است. بازتاب نامه رئیس جمهور سابق ایران به ولیعهد جوان عربستان سعودی در بین رسانه‌های داخلی نسبتا تند بوده و نامه او فقط توسط رسانه‌های نزدیک به او مورد حمایت قرار گرفته است.

احمدی‌نژاد مخالف حمایت از اسد بود؟

در این بین رسانه ای مثل جهان نیوز بیشترین انتقادات را از احمدی نژاد کرده و نامه او را پایمال کردن خون بسیاری از اطفال یمنی دانست. این وبسایت خبری، در گزارش خود احمدی نژاد را کسی می‌داند که بر خلاف ظواهر، هیچگاه در مسائل بین‌المللی تدبیر مناسبی نداشته و حتی در ابتدای جنگ با سوریه، حمایت از بشار اسد را اتلاف وقت و هزینه می‌دانسته است.

بازتاب نامه در رسانه‎های خارجی

اما جدا از رسانه های داخل، خارجی ها با دقت بیشتری به بررسی نامه عربی احمدی نژاد به ولیعهد عربستان پرداختند. با بررسی مقاله رسانه‌هایی مانند نشنال، نیویورک تایمز، العربیه، میدل ایست آی و چند رسانه دیگر به تحلیل‌ها و برداشت‌های جالبی می‌رسیم. بد نیست در این گزارش به برخی از مهم ترین این تحلیل‌ها و برداشت‌های رسانه‌های خارجی اشاره کنیم:

نامه ای که به دست نیویورک تایمز رسید

نکته ای که بسیاری از رسانه‌های به آن اشاره می‌کنند این است که اطرافیان رئیس جمهور سابق، یکی از اولین نسخه های نامه را به نیویورک تایمز دادند. این در حالی است که متن و ترجمه نامه تا ساعاتی بعد از انتشار نیویورک تایمز، هنوز به دست وبگاه‌ها و روزنامه های ایرانی نرسیده بود. این نشان می‌دهد که احمدی نژاد قصد داشته پیامش را به رسانه های خارجی برساند و بیشتر آنها را وارد بازی خود کند.

"عالیجناب"، "برادر" و سایر عبارات بی‌سابقه

آنچه بیش از همه چیز باعث تعجب برخی رسانه ها به خصوص نیویورک تایمز شده، عبارات به کار رفته در این نامه است. همه می‌دانند که ایران و عربستان رابطه زیاد خوبی با هم ندارند و به خصوص محمد بن سلمان که جنگ در یمن را شعله ور کرد؛ دشمن سرسخت مقامات کشورمان است. با این حال، در نامه احمدی نژاد عباراتی مانند "عالیجناب" خطاب به بن سلمان آورده شده که در نامه های پیشین احمدی نژاد هم سابقه نداشته است.

عبارتی که نیویورک تایمز در همان ابتدای گزارشش بر آن تاکید بسیاری می‌کند "مرد صلح" است. احمدی نژاد در حالی بن سلمان را "مرد صلح" می‌نامد که او و رژیم آل‌سعود عامل اصلی نسل کشی در یمن هستند.

عبارت مهم دیگری که نیویورک تایمز بر آن تاکید دارد واژه "برادر" است. احمدی نژاد در پایان نامه اش نوشته: "برادر شما محمود احمدی نژاد." این چیزی است که معمولا در نامه های مقامات ایرانی به عربستانی ها سابقه ندارد و از این جهت هم این نامه می‌تواند کم سابقه تلقی شود.

نامه ای در جهت بازگشت به پاستور؟

از علت نگارش این نامه برداشت های بسیاری شده است. نشنال معتقد است علت نگارش چنین نامه ای، ورود احمدی نژاد به سطح اول سیاست در ایران است.

این گمانه به‌ویژه وقتی بیشتر مطرح می‌شود که بدانیم محمود احمدی‌نژاد در انتخابات جنجالی ۸۸ رقیب خود را متهم کرد که با استفاده از پول ولیعهد وقت سعودی، برای حذف احمدی‌نژاد تلاش می‌کند. بنابراین گویی ۱۱ سال قبل احمدی‌نژاد خبر از ورود دلارهای سعودی به جریان انتخابات در ایران داشت!

از نظر نشنال، هر چند رئیس جمهور سابق عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است اما او به این حد راضی نیست و به شدت دنبال این است که مجددا به عنوان رئیس جمهور ایران وارد پاستور شود.

نشنال مدعی است احمدی نژاد در داخل، با موانع بسیاری مواجه است و مخالفان بسیار زیادی دارد؛ به همین دلیل می‌خواهد با تمرکز بر خارج، راهش را به سیاست ایران باز کند.

سعودی‌ها به طرز عجیبی ساکتند

نکته مهم دیگری که اکثر رسانه های خارجی به آن پرداختند، این است که نامه احمدی‌نژاد به طرز عجیبی توسط سعودی ها بایکوت شده و به رسانه های رسمی سعودی و مقامات این کشور هنوز هیچ واکنشی به این نامه نشان ندادند.

این عدم واکنش یا به علت بی توجهی شخص بن سلمان به احمدی نژاد است و یا به علت یکه خوردن از تغییر ادبیات نامه یکی از مقامات کشورمان. هر چه باشد، پاسخ ندادن به نامه رئیس جمهور سابق نمی‌تواند نشانه خوبی تلقی شود.

شنا بر خلاف جهت آب برای بار سوم

آنچه بیش از همه مهم است این است که احمدی نژاد در مدت یک سال اخیر به شدت تفکر دیپلماتیک خود را تغییر داده است.

او روزگاری نماینده تفکر مقاومت در عرصه بین المللی بود اما امروز در حال تغییر سیاست و دیدگاه خود است. در یک سال اخیر، او حداقل در سه مورد در مقابل دیدگاه رسمی مقامات کشورمان موضع گرفت.

اولین موضع مربوط به دیدار با ترامپ است. احمدی نژاد کسی است که در مصاحبه اش با نیویورک تایمز از گفتگوی مستقیم با ترامپ دفاع کرد؛ احمدی نژاد زمانی از گفتگو سخن گفت که هیچ یک از مقامات رسمی ایران و حتی شخص حسن روحانی و محمد جواد ظریف از این اتفاق استقبال نمی‌کردند.

دومین رویداد، مربوط به انتقاد تند احمدی نژاد از قرارداد 25 ساله ایران و چین است. رئیس جمهور سابق، از اولین اشخاصی بود که به این اتفاق اشاره کرد و در مقابل آن موضع گیری کرد. این در حالی است که بسیاری از رسانه‌های رسمی ایران و مقامات کشور، از این قرارداد حمایت کرده و می‌کنند.

سومین و مهم ترین اقدام خارجی احمدی نژاد که ضربه نهایی را زد هم همین نامه جنجالی بود. او در حالی دم از صلح و دوستی با بن سلمان می‌زند که ایران هنوز هم رابطه خوبی با عربستان و به خصوص شخص بن سلمان ندارد.

نتیجه؛ چرخش محمود

همه این اتفاقات نشان می‌دهد که رئیس جمهور سابق ایران در حال تبدیل شدن به بزرگترین اپوزیسیون دولت در سیاست خارجی است.

نکته عجیب این است که روحانی دقیقا با همین تاکتیک علیه احمدی نژاد دست به کار شد و توانست در انتخابات 92 پیروز شود. حسن روحانی در تبلیغات پیش از انتخابات از به هم خوردن روابط ایران و عربستان انتقاد کرد و یکی از سیاست های فراموش شده دولت هاشمی رفسنجانی را ایجاد رابطه خوب با همسایگان به خصوص عربستان دانست.

حالا ورق برگشته و احمدی نژاد سیاست های اخیر ایران در قبال عربستان را به باد انتقاد گرفته و با ارسال نامه ای به بن سلمان سعی در این دارد که حداقل در عرصه بین المللی بتواند مجددا به عنوان یک چهره شاخص اما متفاوت قلمداد شود.

در هر سه موضع خارجی احمدی‌نژاد او سعی می‌کند به کشورهای غربی و متحدان غرب نزدیک و علیه دولت‌های شرقی موضع بگیرد. گویی در زمانه نگاه به شرق روحانی، احمدی‌نژاد هوس نگاه به غرب کرده است.

منبع: خبر فوری

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 69
  • رحیمی
    0

    اب در هاون می کوبد او پشت گوشش را اگر دید پاستور را هم خواهد دید . او برای همیشه یک مرده سیایی است.

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      مهم اینه که احمدی نژاد کسیه که نامه اش این قدر بازتاب داره این یعنی ایشون پایگاه مردمی داره

  • کریم
    0

    این درست است . تعامل با جهان خصوصا کشورهای همسایه. علی الخصوص عربستان، پاکستان، قطر و کویت و امارات تیری زهرآلود است بر علیه بلوک شرق و غرب و خصوصا آمریکا. هرچه روابط ما با کشورهای همسایه بهتر باشه نفوذ غرب و شرق در منطقه کمتر میشه. راه حل نجات مسلمانان اتحاد کامل با همه مسلمانان است. نامه بسیار هوشمندی است(این از نمونه کارهایی است که امیر کبیر ایران آقای هاشمی می کرد)

  • احمد
    0

    همیشه احمدی نژاد هست و مردم هم قبولش دارند اینقدر سعی نکنید خرابش کنید...

  • بی‌نام‌
    0

    درود بر مردمی‌نژاد خب راست میگه چرا مردم ایران باید برای حاکمان جنگ‌طلب یمن‌،سوریه وعراق و فلسطین و لبنان هزینه بدهند و خود در بدبختی باشند اصلآ وضع اقتصادی کشور‌های گفته شده از ایران هم بهتر است ملت ایرانم نمیخواد با کسی دشمنی داشته باشد درود بر مردمی‌نژاد

  • خادم ملت
    0

    سلام و درود به احمدی نژاد عزیز مردی از نژاد و جنس مردم . این نامه و خودکار سلاح شماست.

  • بازنشسته مریض گرفتارمسئولین بی کفایت
    0

    خوب خودتوخراب کردی حالا نمی خوادادای دیپلماسی دربیاری احمدی نژادوروحانی اقتصادملت رابه تارج بردندوگندش تاسالهای متمادی این ملت مظلوم شهیدوجانبازداده راآزارمی دهدواقعاخجالت نمی کشندروبروی ملت حرف مفت می زنندمثل روحانی که کفت من مثل شماازقیمت بنزین خبرنداشتم صبح جمعه متوجه شدم این ملت دردش رابه که بگویدکسی نیست تابه فریادمردم برسدخدایاتوشاهدوناظری پس خودت به فریادرس........................

    نظرات شما -
    • بی‌نام‌
      0

      ملت ایران فقط شما نیستی حاجی خیلی خیلی از ملت؛ دوست ندارن با کسی دشمنی داشته باشن تو هم شکمت خیلی سیره از گرسنه خبر نداری دنبال دشمن تراشی هستی.

    • ا
      0

      جناب بی نام اگر درکی از مفهوم دشمن و دشمن شناسی داشتی؛ خیلی متفاوت تر فکر می کردی.در ضمن بیماری اقتصادی کشور ما بیشتر از حماقت سیاسیون و سکان داران اقتصاد کشور است نه دشمنی و دشمن تراشی.دشمن بهانه ای است برای فرار از زیر بار مسئولیت و ندانم کاری عده‌ای عقده ای قدرت طلب و برای نیل به اریکه قدرت از دروغ گویی و عوام فریبی و خیانت و جنایت و آشوب گری هیچ ابایی ندارند.

  • احمد نظامزاده
    0

    واقعا جاي تاسف دارد . فردي كوته فكر و به شدت تشنه قدرت . او را بعنوان تشنه خدمت مي شناختيم ؛ اما امروز به جايي رسيده كه براي رسيدن به قدرت تمام آرمانهاي خود را زير پا مي كذارد . واقعا جاي تاسف دارد آقاي احمدي نژاد . در زمين دشمن بازي كردن واقعا جاي تاسف دارد.

  • حسن
    0

    تیره روزی این ملت از زمان ریاست جمهوری احمدی نژاد استارت زده شد که همچنین با شدت زیادی ادامه دارد اشاعه خرافات دزدیهای کلان گرانیها اگر من جای اقای رییسی بودم احمدی نژاد و تمام وزرای او پای میز محاکمه میکشید تمام اموال آنها را به نفع خزانه مصادره مهرهای اصلی اعدام و مطابق شریعت با بقیه دزدها رفتار میکردم .تا درس عبرتی بشود برای همه دولتهای قبل از دولت احمدی نژاد و همین برنامه برای دولتهای قبل از ایشان را اجرا میکردم به امید روزی که عدالت اسلامی در مورد آنها اجرا شود.با تشکر.و امید خدا.

    نظرات شما -
    • اسد
      0

      عجیب و شگفت انگیز است که هرگز دولت دروغگو،فریبکار،وابسته به دشمنان یعنی دولت اشرافی و فاسد روحانی رو چون بت میپرسنید و نابودی و فقر هموطنان خود را نمیبینید که به علت دولت روحانی به انها تحمیل شده است.نشستید تو پایگاه امن در تیرانا و علیه ابر مردی چون احمدی نزاد سخن میگویید. از تروریستهای فاسد ابزار دست دشمن که نفاق انها بر همه اشگار گردیده جز تاختن به احمدی نزاد انتظاری نیست.

  • اسد
    0

    واقعا خسته نشدید از اینهمه تنفر پراکن؟؟!!همین شیوه تخریب شما علیه اقای احمدی نزاد دلیل حقانیت ایشان و ترس و واهمه شما از محبوبیت ایشان است. اگر قدری انصاف دارید یک طرفه به قاضی نروید و دست از تهمت و فریب و دغلبازی بردارید و فرصت دفاع به ایشان بدهید.نوع برخورد شما با احمدی نزاد نشان از وابسته گی شما به دشمنان خارجی و نفوذیهای داخلی است.بکوری چشم شما احمدی نزاد در قلب مردم جا دارد و این محبت روز بروز عمیقتر میگردد.تا کور شود هرکه نتواند دیدن.

  • کاربر ناشناس
    0

    ما فکر میکردیم کسی مثل رجایی به فکر مردم وعدالت باشداما قدرت چه به سر آدم میاره که اینقدر خودش را روبروی دوست ودشمن خوار کنه

  • ابراهیم
    0

    من تعجب میکنم ازبعضی افراد ساده لوح که گول این شیاد ومردهزارچهره رامیخورند احمدی نژاد یک هدف داردوآن رسیدن به قدرت وپاستوراست ودراین راه حاضراست همه آنچه ملت دارند راقربانی کند،روزی که ارزشها عوض شوند عوضی هاباارزش میشوند،یادتان باشد،

  • gh
    0

    جدای موضوعات سیاسی و... احمدی نزاد فکری مریض داره و توی توهم فرقه حجتیه دست وپا میزننه

    نظرات شما -
    • فاطی
      0

      لیاقت امثال شماها همین روحانی که به اسم اصلاحات اومد جلو یه مشت ارازل واوباش بهش رای دادن معلوم آخرو عاقبتمون میشه اینی که هستیم

  • پرتوی
    0

    آقای احمدی نژاد به لحاظ حقیقی و حقوقی اختیار را دارد در جهت ایجاد صلح قدم بر دارد کجای این عمل بد است .ضمن اینکه وظیفه هر مسلمان بنا به سفارشات دین و بزرگان می باشد حالا ایشان خواسته طرفین را به صلح و گفتگو دعوت کند رسانه های دنیا به این امر توجه می کنند چرا شماها کدورت می کنید به جای توهین و افترا زدن عملکرد ایشان را نقد کنید و بفرمایید بر اساس صلح دوستی و انسانیت و قوانین بین المللی کجای کارش ایراد دارد . ارزش هر نوشته به دلیل و برهانی که اقامه می شود است . چه اشکالی دارد که ایشان بعدا به خواهد کاندیدای ریاست جمهوری شود شما هم می توانید کاندیدا شوید و شانس خودت را امتحان کنید. همیشه دلیل با مدعی است اگر ادعایی نسبت به شخصی دارید دلیل درست آن را هم عندان کنید در غیر اینصورت ارزش کاتب زیر سوال می رود

  • ن
    0

    اگر شماها جای ابر قدرتها بودید چیکار میکردید بزارید ملت ایران با همه نعمتی که خداوند بهشون داده استفاده کنن اون که بخواد خدمت کنه تمایل به شرق و غرب چه سودی به نفع ما داره،فکر نکنید امریکا ،یا روسیه دلشون به حال ما یا عربستان سوخته اونها با یه امضا در سازمان روی یه کاغذ باید بهشون باج داد ،در کل ترامپ با پوتین پشت پرده با هم خوب هستن فقط چشم طمع به ثروت خاورمییانه هست ،من یه کشاورزم تو سیاست نیستم ولی اخبار را نگاه م هر چی از ثروت ما را کشورهای باج گیر میبره که هیچ ما بقیش هم تو کشورمون میچاپن یکی 2هزا میلیارد یکی هزار میلیارد دیکه گهش مونده ما هم نباید یه انگشتر برای عقد عروسی بگیریم پولدار ،پولدارتر شده ما بدبختر خدا زده شدیم امید وارم که اونهای که کشور را نابود میکنن خدا نابودش کنه بچهاش سرطان بگیره تو لواسون تهران خاکش کنه (اگه کم پول جم کردین بیاین تا من نیم هکتار زمین دارم بهتون بدم شاید وضعتون بهتر بشه) گفته من الکی هست یه کم وجدان داشته باشین اینو بدونید همهتون با یک متر پارچیه سفید میروید اون دنیا فکر امروز تو این دنیا را نکنید فکر اون دنیا باشی از فرعون بزرگتر نیستید

    نظرات شما -
    • مهرداد
      0

      عزیز حرف شما کاملا درسته,وقتی فقر از در بیاد تو دین هم از پنجره میره بیرون،,, اینها همش به خاطر کم سوادی, گرسنگی و.. هستش که هر کسو ناکس میادو ثروت این ملت رو به تاراج میبرند,,اینقدر ثروت داریم که تونستیم تا الان با این همه دزدی ها و باج ها و تحریم ها دووم بیاریم اگه یه کشوری مثل قطر میشدیم,نمیتونستیم یک ماه هم دوام بیاریم,,,,,,,,,,,در ضمن اینها همه فرعون زمانن

  • محمد افشاری
    0

    محمود؟!؟ مگه راجب شوهرننت صحبت میکنی ادمین؟

  • امیر
    0

    خیلی هم خوب نکنه دمش گرم

  • مهدی
    0

    کم کم احمدی نژاد برای جلب نظر عوام جاهل ، اعلام بازگشت سلطنت ، بازگشایی سفارت خانه های آمریکا و . . . . تا بازگشایی و راه اندازی کاباره ها رو هم اعلام میکنه ! گلشیفته و الباقی پورن ها هم حق بازگشت به کشور را خواهند داشت ، هم چنین دگر باش ها ( همجنس گراها ) هم حق فعالیت و آزادی دارند ! منتظر اعلامیه ها و اخبار مهم و بعدی دولت بهار باشید !

    نظرات شما -
    • .
      0

      وای خدا از دلت بشنوه یعنی میشه اینجوری شه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • من
    0

    حالش خوب نیست این مرد، مگر خدا نگفته از کافر حمایت نکنید و کافران را به ولایت و دوستی نگیرید، از کافران نخواهید که بر شما سرپرستی کنند(کارتان را راه بیاندازند و برای شما جاره جویی کنند) وگرنه تباه خواهید شد، وای به حال ما و کشور اسلامی ما که چنین افرادی در جایگاه تشخیص مصلحت آن باشند...

  • معلم
    0

    درود خدا بر آن مرد دلاور که از بخون کشیده شدن ملت یمن زجر میکشد و مسلمان واقعی برای نجات همسایه مسلمان هیچ حد و مرزی ندارد. مهم نجات زن و بچه های مظلوم از جنگ خانمان سوز است. خاک بر سر این دیپلوماسی فشل دولت که فقط وا دادن بلد است

  • امیر علی
    0

    اینو بازیش نمیدن و دارن تک خوری میکنن اینم بدینوسیله میخاد ملت ساده لوح رو فریب بده و دوباره بیاد دکل غیب کنه! این قدرت عجب چیز کثیفیه....

  • جواد
    0

    محمودتی تاریخ مصرفت گذشته با انحرافی ها پریدی خودت رو بی ابرور کردی حالا دنبال کسب ابرو از بی راهه هستی خدا وکیل اگر منحرف نمی شدی ۹۶ پیروز انتخابات بودی همون محمود ۸۴ تا۸۸ که اقا گفت نظر من به ایشون نزدیک تره باید عبرت گرفت چی بسر ادمی میاد که اینجور چرخش عقیده میده که اون احمدی نژاد ۸۴ واین احمدی نژاد ۹۹ چقدر چرخش خدایا عاقبت به خیرمون گن مواضع رهبری انقلاب رو درسال ۶۰ ببنید درسال ۹۹ هم ببنید ذره تغییر نکرده

  • .
    0

    من قبلا مخالف احمدینژاد بودم اما اگر ایشون تصمیم بگیره به سمت سکولار پیش بره به شدت و هزار درصد از ایشون حمایت میکنیم.اما وای بحالش اگه بعد از به قدرت رسیدن احتمالی مثل روحانی چرخش مواضع بده..اونوقت تیکه بزرگش بیخ گوششه

    نظرات شما -
    • معلم
      0

      خخخ کور خوندید که با چنین موضعی بخواهی دوست داران احمدینژاد را پراکنده کنی. ولایت مدار تر از احمدی نژاد نداریم.اللهم عجل لولیک الفرج

    • ز
      0

      وای مامانی!

    • فال
      0

      در جواب معلم باید بگم که دوتا ولایت معاش شدن طرفدار؟؟؟حاجی مردم از احزاب عبور کردن و خواهان رفراندوم هستن..اگه فقط ازهمین طریق بتونه طرفدار جمع کنه وگرنه رییس جمهور تو ایران فقط یه الت دست بقیه هست.حالا چه احمدینژاد باشه چه ترامپ توایران رییس جمهور شه..

    • معصومی
      0

      اصلا معنی سکولار رو میدونید شما؟!!! کسی که از دین عبور کنه ، خیر نمیبینه.... امیدوارم نسنجیده چیزی نگید که دنیا و آخرتتون رو خراب کنه....

    • م
      0

      اقای معصومی فقط شما بلدی سکولار چیه..کسی نمیخواد از دین عبور کنه فقط دین و سیاست از هم جدا میشن که تجربش موفق بوده.قبل از جواب دادن سوادتونو بالا ببرین با تشکر

  • احمد
    0

    یعنی خودت نوشتی ای چرت و پرت ها رو یا کسی کمکت کرد خبر فوری اینکه نیویورک‌تایمز خبر ور از شما رسانه های امنیتی وابسته زوتر زده ،نشانه از ارسال خبر به این روزنامه نیست بلکه از بایکت خبری احمدی‌نژاد که شما به اصطلاح رسانه ها انجام دادید و وقتی دیدید که بازتاب جهانی داره ،مجبور به واکنش شدید . بقیه اتهاماتی هم که در این بیانیه اعلام کردین به همین ترتیبه که ارزش پاسخ دادن نداره از شما نمی‌خوام که توبه کنید ، چونکه پایه گذاری سایتها و کانال های مثل شما برای تخریب رقبای سیاسی انجام شد و با پولهای مفتی که در اختیار دارید ... بگذریم فقط یکم یا سیاست بهتر ادامه بدیدن که یهو با کله زمین نخورید

  • منصور
    0

    یادتان رفت که همین مرد ایران را از چنگال فاسدان و مافیای قدرت نجات داد؟ اگر مواضع محکم ایشان نبود الآن در چنگال لیبرالها دست و پا میزدید هرچند هنوز هم هستند و اکنون که بفریاد یمن نامه مینویسد بدون منطق انتقاد میکنید!!! نامه را خوانده اید؟ لطفا بخوانید تا انسانیت بفهمید

  • علی
    0

    نامه احمدی نژاد به طرفین جنگ یمن را دوباره خواندم نکته قابل توجه ای که این بار از آن برداشت کردم متن کپی پیست شده هر 3 نامه است؛ به نوعی که کاملا بی طرفی را در حق طرفین ادا کرده باشد. اگر مقصود میانجیگری و مصالحه است که هست، مگر می شود به طرف یمنی گفت عالی جناب و به طرف دیگر گفت "هوی" خوب مسلم است که از ابتدای امر بی طرفی میانجی زیر سوال خواهد رفت. شرط بی طرفی ابتدا باید در تقاضا مشهود شود اگر از ابتدای امر اصل بی طرفی را کنار بگذاریم مگر میانجیگری شدنی خواهد بود؟! شرم بر شما باد که پس از 1400 سال خاطره قرآن سر نیزه کردن عمر و عاص را باز هم تکرار کردید گویا پس از 1400 سال این بار یزیدیان با لباس حسین به میدان آمده اند!

  • من
    0

    لطفا متن نامه را منتشر کنید تا بهتر بتوانیم قضاوت کنیم

  • مریم
    0

    حق دارید که از احمدینژاد بترسید چون او مرد خداست و اگر بیاید دودمان کردن کلفتها برباد میدهد همانطور که دو خاندان تمامیت خواه را کنار زد و نفس تازه به مردم ایران رساند و درود خدا بر این رزمنده دفاع مقدس که بفکر مردم زجر کشیده یمن و نجات آنها از ظلم ظالمان است و همینکه توجه افکار عمومی را به این جنایت ملت کشی انداخته خود خدمت بزرگی است که در لفافه عالیجناب و برادر همه را حساس گرده. اتاق فکر لیبرالها و اصولکراها که برعلیه آن مرد متحد شده اند قاطی کرده و بی منطق انتقاد میکنند و از انسانیت نصیبی ندارند. درود بر این مرد آزاده

  • ناطقی
    0

    آفرین آفرین بر تو دلاور ایران که توپوزی زدی به این دولت فشل. دمت گرم که مظلومیت یمن را به اذهان آوردی تا شاید فرجی شود و مردم زجر کشیده از چنگال ظلم نجات یابند.دردت بخوره توی سر اصولگرا های عافیت طلب که توی ویلاهاشون خزیدن و بر علیه یاور ملت پست میگذارند.

  • ژاوی
    0

    دیگه وقتش رسیده برخی مسئولین ودلسوزان نظام در مقابل دکتراحمدینژاد کوتاه بیان و برای نجات کشور از وی کمک بگیرند...ازاحمدینژاد ولایتمدارترومومن وانقلابیتر وبه شدت فعال وپرکارتر نداریم...با تمام اقشار وحزبهای مختلف دوست است ..اصول گرا اصلاحطلب نمیشناسد..حجاب وغیرحجاب براش یکی هستند...ازهمه مهمتر در مقابل مخالفینش سرتعظیم فرود می اورد..بافساد اقتصادی هم به شدت میجنگد!!!

  • کمالونیان
    0

    مومن باید زیرک وباهوش باشد دکتر ازشخصیتهای ممتازی است که می‌تواند درجهان امروز خوش بدرخشد وارمان امام رابدرستی اجرا کند رهبری نقش نظارتی وتذکر را دارد وباید درمقام اجرایی یک نیروی لازم است وانهم دکتر احمدی نژاد باهوش وزیرک وشجاع ودور اندیش میباشد

  • داورزنی
    0

    دستور اتاق فکر اصولگراهای شیفته قدرت هست که منتن کذایی تولید میکنند میدن خورد ملت!!! ما هم که ملت بله قربانگو و همیشه در صحنه!!! اما وقتی این مگسان دور شیرینی نظام سیر شدنی نیستند آیا ملت ساده نباید از تبعیت سینه چاکانه و کورکورانه دست بردارند؟ فساد های مملکت را ردگیری کنید میبینید که منشاء به یکی از همین گردن کلفتهای عافیت طلب که ادعای ولایتمداری هم میکنه برمیگرده!!! تا مشکلی پیش میاد میدوند و در ویلاهاشون و پشت رهبری قایم میشن!!! ملت کی میخواد این آفات انقلاب رو بشناسند؟؟؟؟؟

  • حامی
    0

    بازم دم احمدی نژاد گرم ،،، پنج سال هست یمن دارد در آتش جنگ و قحطی می سوزد و هیچ مقامی در جهان اسلام و حتی کل دنیا هیچ غلطی نکردند ،،، بازم احمدی نژاد قصد میانجیگری دارد .‌.. همین هم ارزشمند است .... همین احمدی نژاد بود که ماجرای قرارداد پنهانی دولت حسن روحانی با چین را لو داد و رسانه ایش کرد ، وگرنه معلوم نبود باز چه قصد شومی داشتند .... اون هم از ماجرای بقایی که تبرئه شد از اتهامات .... جالب اینجاست که هیچ کدام از رسانه های اصولگرا و اصلاح طلب این خبر تبرئه بقایی را کار نکردند .... البته بقایی هم خوب از شرمندگی لجن پراکن شرق درآمد .... یک تار موی احمدی نژاد شرف داره به همه سیاست مداران بی خاصیت چپ و راست جمهوری اسلامی و اپوزسیون جمهوری اسلامی و ضدانقلاب .....

    نظرات شما -
    • محمدی
      0

      ایول به حرفات واقعا گل گفتی صلح بهترین گزینه برای نجات جان مردمه حتی اگه شده درمقابل بن سلمان نشست وعالیجناب وبرادرخطابش کرد

  • عزیزی
    0

    دورود بر شرف احمدی نژاد ما زمان احمدی نژاد با پول کارگری خانه مهر در شآن خودمان خریدیم در زمان احمدی نژاد پول تصادفات در بیمارستان رایگان بود تصادف کردیم طرف پاش پلاتین گزاشتن در آن زمان یکی دو ملیون پولش بود ولی رایگان شد.فساد را جمع کرد حقوق های نجومی را اولین بار ایشان افشا کردن وحقوق نماینده ها رو کم کردن و هزاران خدمت دیگر به مردم دورود وهزاران دورود بر شرف و غیرت این مرد که هیچ وقت هم پیاله سایر مسئولین تجمل گرا واکثریت فاسد نشد .چون همه مسئولین بفکر چاپیدن بودن و ایشان مانع چاپیدن هستن بخاطر همین مخالف زیاد داره.همیشه از اول خلقت انسانهای خوب تنها بودن وفقط رعیت طرفدار انسانهای خوب است.

  • علی
    0

    ، احمدی نژاد خوب بود ، خادم بود ، باکفایت بود ، کارهای بزرگی انجام داد ، کشور دارای بیشترین رشد پیشرفت علمی عمرانی نظامی بود ، هسته ای و فضایی بود ، اقتدار و عزت و شرف داشت ، دشمن از ما حساب می برد ، هواپیمای مرکل ، صدر اعظم آلمان را ساعت ها در ترکیه پشت مرز ایران نگه داشت و اینقدر وساطت کرد نخست وزیر ترکیه که اجازه دادند به شرط عذرخواهی مرکل ، از آسمان ایران عبور کند ، ساختمان مجلس جیبوتی را ساخت و یک جزیره آنرا در باب المندب جهت آموزش شبه نظامیان حوثی گرفته بود ، شاهزاده های عرب و شاهزاده های سعودی در زمان سفرش به عربستان که به دعوت ملک عبدالله ( پادشاه وقت سعودی )بود و کنار ملک عبدالله در بالای مجلس نشسته بود ، او برای دست دادن با او صف می کشیدند و از ترس شان تا کمر جلویش خم می شدند ، در زمان سفرش به دبی ، پسر حاکم دبی شخصا رانندگی احمدی نژاد را برعهده گرفت ، آمریکا را در خانه خودش به ذلت کشاند ، میلیون ها نفر صاحب منزل شدند ، تحولات اقتصادی را اجرایی کرد ، اگر او نبود که نصف مردم از گرسنگی و گورخوابی مرده بودند ، خوب در دو سال آخر بر علیه دولت وی به فرماندهی هاشمی رفسنجانی و معاونت لاریجانی علیه اش کودتای سیاسی اقتصادی کردند و با گرفتن اختیارات پرونده هسته ای ، شبکه های اطلاعاتی امنیتی و دو حوزه مهم بانکی و نفتی ، عملا دولت وی را فشل و اختیاراتش را سلب کردند که اگر چوب لای چرخ دولت وی نمیشد ، الان یک فقیر و یک گورخواب در مملکت نبود . کمی انصاف داشته باشید ،الآنم که بحکم انسانیت نامه زده برای نجات مسلمانان مظلوم چرا بهانه می آورید؟ منصف باشید لطفا

    نظرات شما -
    • علی مهدوی
      0

      اوه اوه . تا حالا اینا رو نشنیده بودم.

    • پوریا
      0

      دوست عزیز،اینها را از کجات در آوردی؟ چی داری میگی. دوران پهلوی رابااین آقا اشتباه گرفتی.دروغ نگویید به خاطر مقاصدتان. دروغ و مزخرف.

  • سعید
    0

    آقای احمدی نژاد آب درهاون می کوبد سیاست شکست خورده روحانی که تبعاتش روحانی واصلاح طلبان را نه بایکوت که بدجوری ازچشم مردم انداخت وحالا اما اگراحمدی نژاد بخواهداین سیاست را دنبال کند که ظاهرا هم همینطوراست یقین بداندهرگزبه پاستوربرنخواهدگشت من خودم دوباربه احمدی نژاد رای دادم درراهپیمایی حمایت ازاوونه دی هم شرکت کردم اما الان ازبعضی لجاجت ها و رفتارو گفتار سیاسی سخیف وغیرعزتمندانه اش مثل همین نامه وتعریف ازآقای شجریان وامثالهم برای رسیدن به قدرت حالم بهم می خورد.

  • حمد
    0

    نامه دکتر احمدی‌نژاد به ولیعهد سعودی پربازدیدترین خبر الشرق الاوسط شد، دم دکتر گرم...ایشالله فرجی بشه

  • دکتر
    0

    دکتر دوستت داریم تورو خدا بیا این بساط اصلاح طلب و اصولگرا جمع کن یک کشور یکدست و قوی داشته باشیم تا بتونیم از مظلومها دفاع کنیم. تا اینها هستند هیچ کاری ازمون بر نمیاد. تورو خدا بیا دکتر

  • محمدی
    0

    آقامگه باید نظرات همه باهم موافق باشه یعنی چی آخه؟؟مگه انقلاب نشدکه مخالف وموافق بتوانندحرف بزنند ؟؟؟خبرفوری توهم که معلوم الحالی ازخداته کشوربره به فنا امااینقدربغض وکینه داری ازدکترکه همش میکوبی دکتررو نکنه آب روریخته اونجایی ک بایدبریزه

  • کاربر ناشناس
    0

    نهایت قصه اینست که جنگ صعودی علیه یمن مثل جنگ صدام علیه ایران است وظیفه کل مسلمین وهرمسلمانی اصلاح این جنگ است حال یک مسلمان برقراری به اصلاح شروع کرد وظیفه بقیه کمک کردن است نه کارشکنی

  • کاربر ناشناس
    0

    کارشکنی در صلح جنایت است

  • Iman
    0

    کارش دسته ##احمدی نژاد کار بدونه پشتوانه بی منطق نمیکنه داره کم کاریهای روحانی جبران میکن هر روز از این جنگ بگذره زن بچه یمنی ها خونشون پایمال میشه بعضی ها از کشتار خوششون میاد هرج مرج دوست دارن .اگر امدنی شد برای 1400ما میاییم نیومد نمیاییم خبر فوری تو هم زیادی قر نده

  • اکبری
    0

    احمدی نژاد وقتی به صحنه سیاست ورود کرد به صراحت گفت که من نه اصلاح طلب و نه اصولگرا هستم و دیدیم که این دو جناح سیاسی هردو در مقابلش ایستادند اما چون مردمی بود پاک بود خدا یادیش کرد و توانست دست قدرتهای سیاسی زور و زر مدار را کوتاه کند واقعا دمش گرم و الآن هم که هر کس می آید و نقدش میکند و توهین میکند حاصل پولهایی هست که آنها برعلیه او خرج کرده اند. فکر میکنید پول خرج کردن اثر ندارد؟ هزینه شده برای این تهمتها وگرنه کیست که نداند دست دزدان را کوتاه کرده!!! کجایند مدعیان بصیرت؟ کجایند دکتر ولایتی؟ کجایند ناطق نوری ؟ کجایند حداد عادل...کجایند باهنر ووو بله زندگی سخته و زن و بچه خرج دارند... هروقت اوضاع خوب شد میان وسط ...فعلا ویلا از همه جا بهتره تا بعد... دکتر برایش این و اون نداره دست دزد رو میزنه...مردم عزیز نگذارید آنها برایمان تحلیل بسازند و ما پخش کنیم! تا کی مطیع بودن تاکی زیر پرچم اینها سینه زدن تاکی فلاکت و بدبختی؟؟؟؟؟ مهمترین شاخص احمدنژاد استقلال و ساده زیستی و پرکاری و درایت و حتی ولایتمداری است او مردی جهانی است و ایران را فقط او در این شرایط افتضاح میتواند با دوستی و صلح و منطق اداره کند و حتی پناه مسلمانان یمن و جهان باشد...دعایت میکنیم ای مرد

  • علوی
    0

    بدجور هوس پاستور کرده. عاشق توجه شدنه خخخ

  • محمد افشاری
    0

    سال 64 هجری که به دستور یزید کعبه رو آتیش زدن ابن زبیر مانع خاموش کردن آتش شد تا مثلا یزید رو رسوا کنه!! امروز کشور یمن در آتش جنگ هست خاموش کردن این آتش اگر از عرضه شما بر نمیاد لااقل پاچه نگیرید!!

  • کاربر ناشناس
    0

    پیشنهاد من به گردانندگان خبر فوری، همراهی با ملت هستس. سعی کنید مستقل باشید، شما تو تحلیلاتون هیچ فرقی با صدا و سیما ندارید. فقط میخواید اون چیزی که هدف خودتونه به خورد ملت بدید و اون جوری که خودتون دلتون پمیخواد اخبار رو تفسیر کنید حکم صلاحیت دکتر رو ملت خیلی وقته امضا کردن

  • رضا اصفهان
    0

    هر کسی قدمی برای صلح وسازش بردارد نه خدا یار وباور اوست بلکه خداوند دلها را نرمتر وبه تفکر وا می‌دارد امیدواریم جناب کوروش وبرادران یمنی ومردم عربستان به حق این ماه عزیز از این جنگ فاصله بگیرند وخدا کمک کند منطقه ما در آرامش قرار بگیرد درود خدا بر کسی که بانی صلح وسازش شود چه دکتر احمدی نژاد باشد چه هر شخص دیگری هر که باشد عزیز است برای مردم عزیز ایران.....درود خدا بر مرد عمل دکتر احمدی نژاد

  • اسماعیل
    0

    دمت گرم دکتر ،سالاری

  • خلیل
    0

    این اقا از سیاست خسته نشد؟ من به ایشان توصیه میکنم برو یک گوشه بنشین زندگی بکن برای چی اینهمه میایی تو دید مردم حوصله ندارند به حدکافی طاقت ها طاق شده

  • خاوریان
    0

    اللهم عجل لولیک الفرج والعافیته والنصر وجعلنا من خیر انصارهی و اعوانه والمستشهدین بین یدیه✌

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      مستشهدین بین یدیه یعنی چی؟

  • مهدی
    0

    انگار خیلی خوشحالید که طفل یمنی بیشتری داخل یمن کشته بشه تا مقاومتتون رو به چشم بقیه بکنی

  • حامد
    0

    دکتر حمایتت میکنیم درود بر احمد نژاد

  • داروغه
    0

    چین و روسیه کمونیسم هستند یعنی خدا رو به هیچ عنوان قبول ندارن ولی حسن روحانی چسبیده به این دو کشور

  • داروغه
    0

    بهار نزدیک است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها