بیرانوند: باید ورزشکاران موفق رشته هاکی در رسانه‌ها مطرح شوند

کاپیتان تیم ملی هاکی گفت: اگر بازیکنان موفق رشته هاکی در رسانه‌ها حمایت شوند، بازیکنان بخش پایه انگیزه لازم برای فعالیت در این رشته قدیمی را خواهند داشت.

بیرانوند: باید ورزشکاران موفق رشته هاکی در رسانه‌ها مطرح شوند

بهداد بیرانوند کاپیتان تیم ملی هاکی کشورمان درباره نحوه ورود خود به رشته هاکی اظهار کرد: از ۹ سالگی وارد رشته هاکی شدم و اکنون حدود ۲۶ سال است که در این رشته فعالیت می‌کنم. در محله‌ جدیدی که من و خانواده ام ساکن شدیم اکثر بچه‌های محله هاکی بازی می‌کردند. از طریق یکی از دوستانم با رشته هاکی بیشتر آشنایی پیدا کردم و به این ورزش علاقه‌مند شدم. مربی هاکی نیز در همان محلی که زندگی می‌کردم سکونت داشت. برخلاف بیشتر پسر‌ها که در محله با هم فوتبال بازی می‌کنند، همه بچه‌های محل در سالن هاکی با هم هاکی بازی می‌کردیم و سرگرم می‌شدیم.

او افزود: از سال ۱۳۸۱ وارد تیم ملی نوجوانان شدم. آن سال قرار بود اولین اردوی تیم ملی نوجوانان برای مسابقات آسیایی در بنگلادش برگزار شود که به دلیل شیوع بیماری ساس برگزار نشد، اما همان سال آغاز ورود من به تیم ملی هاکی بود. بعد از آن هم وارد تیم ملی جوانان و امید شدم. حدود ۱۶ سال است که عضو تیم ملی هاکی هستم و اکنون نیز ۶ سال می‌شود که در تیم ملی بزرگسالان به عنوان کاپیتان حضور دارم.

بیرانوند گفت: در تیم ملی بزرگسالان موفق به کسب ۷ مدال قهرمانی آسیا شدیم. سومین و چهارمین رتبه را در جهان از آن خود کرده ایم و اکنون سوم جهان هستیم. در رشته‌های تیمی کشورمان اکنون فوتسال و هاکی عنوان سوم جهان را تاکنون از آن خود کرده اند و این عنوان افتخار بزرگی برای اعضای تیم ملی هاکی است، زیرا نتیجه زحمات چند ساله خود را با این رتبه گرفته ایم.

کاپیتان تیم ملی هاکی کشورمان ادامه داد: قرار است بهمن ماه امسال مسابقات جام جهانی در کشور بلژیک برگزار شود، طبق برنامه ریزی‌هایی که صورت گرفت قرار است اردو‌ها از ۲۰ روز دیگر با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار شود، ولی هنوز مجوز شروع این دوره از اردو‌ها داده نشده است.

/////بیرانوند: باید ورزشکاران موفق رشته هاکی در رسانه‌ها مطرح شوند

زیر ساخت مناسبی برای هاکی چمن در ایران وجود ندارد

او گفت: در هاکی سالنی از لحاظ امکانات و زیر ساخت‌ها شرایط خوبی برای تمرین داریم و برای تمرین و حضور در مسابقات می‌توانیم موفق شویم، اما فدراسیون هاکی مشکل مالی زیادی دارد و بازیکنان نیاز به توجه بیشتر دارند. در ایران، زمین چمن مناسبی برای تمرین هاکی وجود ندارد، به همین دلیل وقتی در مسابقات اصلی هاکی چمن حضور پیدا می‌کنیم از نظر کیفیت و سطح بازی عملکردمان در مقایسه با هاکی سالنی بسیار متفاوت است و فقط با استعدادی که بازیکنان دارند در این رقابت‌ها شرکت می‌کنیم .به همین دلیل در هاکی چمن عقب افتاده ایم.

کاپیتان تیم ملی هاکی ادامه داد: تیم ملی بزرگسالان در هر رشته‌ای ویترین آن است، همان طور که بازیکنان رشته‌های والیبال و فوتبال مطرح می‌شوند، نیاز است به ما ورزشکاران هاکی که عنوان سومی جهان را داریم توجه و نگاه ویژه‌ای از طریق رسانه‌ها شود. باید ورزشکاران موفق در رشته هاکی نیز مطرح و حمایت شوند تا بازیکنان هاکی در بخش پایه انگیزه لازم برای فعالیت در این رشته قدیمی را داشته باشند.

بیرانوند گفت: فرقی نمی‌کند پرچم ایران در چه رشته‌ای بالا می‌رود. مهم این است که به ورزش‌هایی که امکان بیشتری برای قهرمانی دارند از طریق وزارت ورزش و جوانان توجه بیشتری صورت بگیرد تا بازیکنان انگیزه لازم را برای فعالیت بیشتر داشته باشند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • علی اوجی
    0

    عالی کاپیتان. به امید روزی که مزد زحماتتو بگیری و به حقت برسی.به امید برابری در همه ورزشها و رسیدگی به مشکلات همه ورزشکاران مدال آور و افتخار آفرین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها