شالیکاران گیلانی هنگام درو محصول کرونا نگیرند

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان خاطرنشان کرد: شالیکاران در هنگام درو محصول شاید امکان استفاده از ماسک را نداشته باشند لذا حتما فاصله دو متری را از یکدیگر در شالیزار رعایت کنند.

شالیکاران گیلانی هنگام درو محصول کرونا نگیرند

دکتر آبتین حیدرزاده با بیان اینکه طی روزهای گذشته آمار بیماران کرونایی با سرعت کمی در حال افزایش است، اظهار کرد: از هم استانی ها می خواهیم به وضعیت هشدار و قرمز استان های مجاور توجه کنند تا استان ما نیز به آن سمت نرود.

وی ماسک زدن در فضاهای بسته و تجمعات و شست وشوی مرتب دست ها با آب و صابون را همچنان مورد تاکید دانست و یادآور شد: مردم فاصله یک و نیم تا دو متری از یکدیگر را رعایت کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه در ایام درو محصولات شالیکاری در گیلان هستیم، خاطرنشان کرد: شالیکاران در هنگام درو محصول شاید امکان استفاده از ماسک را نداشته باشند لذا حتما فاصله دو متری را از یکدیگر در شالیزار رعایت کنند.

حیدرزاده اضافه کرد: اگر شالیکاران احساس تب یا بیماری دارند، از کار کردن پرهیز کنند و در صورت تشدید علائم و احساس صعف در بدن حتما به خانه بهداشت و مراکز درمانی محل خود مراجعه داشته باشند.

وی همچنین از شالیکاران خواست در مسیر خانه تا شالیزار حتما ماسک بزنند، خاطرنشان کرد: شالیکاران زمان استراحت، غذا خوردن و صرف چای سر زمین، به نکات بهداشتی از جمله شست وشوی دست ها و فاصله فیزیکی توجه کنند.

معاون بهداشتی علوم پزشکی، بیماری تب شالیزار را علاوه بر کرونا در کمین کشاورزان دانست و گفت: هم در زمان کشت و هم در زمان درو محصول برنج، امکان ابتلا به تب شالیزار وجود دارد لذا کشاورزان از شست وشوی دست ها و ظرف و ظروف خود در آب های غیر لوله کشی مانند آب جاری و رودخانه ها بپرهیزند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها