سازمان ملل:

۱۲۰ تن در درگیری های سودان کشته و زخمی شدند

سازمان ملل شمار کشته ها و زخمی های حمله مسلحانه در دارفور سودان را حدود ۱۲۰ تن اعلام کرد.

۱۲۰ تن در درگیری های سودان کشته و زخمی شدند

منابع آگاه گفتند، این درگیری‌ها میان قبیله المسالیت و قبایل عرب در دو شهر مستری و الجنینه طی روزهای شنبه و یکشنبه تعداد زیادی کشته و زخمی بر جای گذاشت.

به دنبال این حادثه کمیته امنیتی استان دارفور برای متوقف کردن درگیری‌ها تجهیزات نظامی فرستاد اما شرایط طبیعی فصل پاییز مانع از وصول به موقع این تجهیزات شد.

طبق گزارش سونا، نیروهای مسلح بیش از ۶۰ زخمی را با بالگرد نظامی برای درمان منتقل کردند. شهر الجنینه در حال حاضر صحنه موجی از آوارگی های ناشی از این حوادث است.

به گزارش سونا، گزارش ها و اطلاعات درمورد شمار کشته های دو قبیله ضد و نقیض است و گزارش رسمی درباره آن صادر نشده است.

در همین راستا دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل اعلام کرد، گزارش هایی از کشته شدن بیش از ۶۰ تن و زخمی شدن حدود ۶۰ تن دیگر در جریان حمله مسلحانه در مستری در دارفور دریافت کرده است.

این دفتر در بیانیه‌ای اعلام کرد، حمله ای که در مستری واقع در غرب دارفور رخ داد یکی از سلسله حوادث امنیتی است که طی هفته گذشته ابلاغ شده و در اثر آنها تعدادی روستا و خانه در آتش سوخته، بازارها و پاساژها غارت شده و زیرساخت‌ها آسیب دیده اند.

دولت سودان هنوز درباره این حادثه اظهار نظر نکرده است.

خشونت گروههای مسلح در شمال دارفور مقامات سودان را وادار کرد ۱۳ ژوئیه حالت فوق العاده اعلام کنند.

سازمان ملل اعلام کرد، افزایش خشونت در مناطق مختلف دارفور به تشدید آوارگی، تضعیف موسم کشاورزی و آسیب های معیشتی منجر می شود.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها