گلایه نماینده رزن از کم‌کاری استان‌های مجاور در حفظ ذخایر آب

نماینده مردم شهرستان‌های رزن و درگزین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از مهمترین مشکلات کشاورزان در حوزه امور آب است، از کم کاری مدایران امور آب استان های مجاور در حفظ ذخایر آب گلایه کرد.

گلایه نماینده رزن از کم‌کاری استان‌های مجاور در حفظ ذخایر آب

حسن لطفی یکشنبه ۵ مردادماه در کارگروه بخش کشاورزی شهرستان رزن، مطرح کرد: شهرستان های رزن و درگزین با فعالیت بیش از ۱۱ هزار بهره بردار ۲۷ درصد محصولات زراعی و ۱۳ درصد کل محصولات کشاورزی استان همدان را تولید می کنند.

وی با اشاره به چالش های حوزه تولید در بخش کشاورزی اظهار کرد: مدیران حوزه تولید چالش ها و مشکلات بخش کشاورزی را استخراج کرده و با تدوین برنامه کوتاه مدت و بلندمدت این مشکلات را حل کنند چراکه در صورت حل نشدن مشکلات، ما پیگیر امور از تهران خواهیم بود.

لطفی، نبود اطلاعات دقیق در ادارات را یکی از مهمترین مشکلات دو شهرستان عنوان کرد و گفت: اگر اطلاعات دقیق از حوزه های مختلف وجود داشته باشد هم در بحث پیگیری اعتبار و هم جذب سرمایه‌گذار می توانیم موفق عمل کنیم که نمونه بارز آن ساخت درمانگاه تأمین اجتماعی شهرستان رزن است.

وی با بیان اینکه مردم نسبت به دولت وظیفه دارند و دولت هم نسبت به مردم وظیفه مند است، خاطرنشان کرد: باید این وظایف متقابل را به مردم اطلاع رسانی کنیم تا مردم بدانند اگر در اداره ای کم کاری صورت می گیرد، به وضوح مشخص شود.

نماینده مردم شهرستان های رزن و درگزین در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مردم به علت نبود اطلاع کافی در مراجعه به ادارات سردرگم هستند که این مشکل باید حل شود.

لطفی تکمیل کشتارگاه ماکیان الوند در بخش سردرود را موجب تحول بزرگ در حوزه تولید و عرضه گوشت مرغ عنوان و بیان کرد: متأسفانه به علت کم کاری برخی این پروژه با مشکل مواجه شده است.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین مشکلات کشاورزان در حوزه امور آب است، اظهار کرد: قانون حفظ منابع آب های زیرزمینی در شهرستان های رزن و درگزین هم همانند سایر نقاط کشور باید اجرا می شود پس چطور ما در حفظ ذخایر زیرزمینی کار می کنیم اما در استان ها و شهرستان های مجاور که با ما منابع آب مشترک دارند هیچ کاری صورت نگرفته است؟ آیا کشاورزان دو شهرستان ما باید تاوان کم کاری مدیران امور آب استان های مجاور را بدهند؟

مدیر جهادکشاورزی شهرستان های رزن و درگزین هم با بیان اینکه سطح زیرکشت گندم در این دو شهرستان بیش از ۸۴ هزار هکتار است، گفت: تا به امروز بیش از ۶۵ هزار تن از گندم مازاد بر نیاز کشاورزان شهرستان ها خریداری شده است.

فتحی کمبود نیروی انسانی در اداره، نداشتن پروانه چاه های کشاورزی و اسناد زمین ها، کم کردن آب چاه زمین های کشاورزی عمومی و کمبود نهاده های دامی و کود شیمیایی را از مهمترین مشکلات کشاورزان این دو شهرستان عنوان کرد و یادآور شد: حل این مشکلات نقش مهمی در افزایش میزان تولیدات شهرستان های رزن و درگزین خواهد داشت.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها