سردخانه و چیلر

یخچال ها و فریزر های مجهز به دستگاه چیلر راه حل مناسبی برای مشاغلی است که به دنبال یک راه حل خنک کننده سریع محصولات خود هستند.

سردخانه و چیلر

چرا در شهر ها سردخانه ها به وجود آمده اند؟ در پاسخ به این سوال می توان گفت که امروزه به دلیل گسترش شهر ها جمعیت نیز افزایش چشم گیری داشته است. بنابراین افزایش جمعیت نیز سبب تقاضای بیشتر برای مواد غذایی و دارویی و... شده است. شهر ها برای تامین تقاضا های مواد غذایی، دارویی و... به یک سری انبار ها و فضا های سرد و خنک برای نگهداری بیشتر مواد غذایی، دارویی و...، به نام سرد خانه نیاز دارند تا بتوانند آنها را از فاسد شدن دور نگهدارند.

یخچال ها و فریزر های مجهز به دستگاه چیلر راه حل مناسبی برای مشاغلی است که به دنبال یک راه حل خنک کننده سریع محصولات خود هستند. این سردخانه توسط شرکت هایی که به خنک کردن و ذخیره سازی مواد غذایی خود قبل از فاسد شدن آنها نیاز دارند، استفاده می شود. با این حال این یخچال ها و فریز های مجهز به دستگاه چیلر می تواند یک گزینه محبوب برای رستوران ها و همچنین تره بار ها باشد.

در سردخانه ها دستگاه های مختلفی استفاده میشود که یکی از مهم ترین دستگاه های که در سردخانه استفاده میشود می توان دستگاه برودتی را معرفی کرد. این دستگاه سبب انتقال گرما به بیرون سردخانه می شود و محیط سرد خانه را به محیطی کاملا خنک و سرد تبدیل می کند. به دلیل تازه نگه داشتن موادغذایی و دارویی و... محیط یخچال ها را سرد و خنک نگه می دارند.

یکی از سازندگان با کیفیت این دستگاه ها ( دستگاه های برودتی ) شرکت بام تبریدسازان هستند. از دیدگاه این شرکت سردخانه ها مکانی است که درآنها با استفاده از سیستم های خنک کننده، شرایط محیط را به گونه ای برای محصولات غذایی، دارویی و محصولاتی که به دما حساس هستند و گرما سبب فاسد شدن آنها میشود را مهیا می کند. دستگاه های محیط سردخانه ها را میتوان به گونه ای که به صورت یک مداره ( یعنی یا محیط بالای صفر یا محیط زیر صفر باشد ) یا به صورت دو مداره (یعنی یا هر دو قسمت بالای صفر یا هر دو قسمت زیر صفر باشند) تنظیم کرد، که بسته به اینکه در این محیط ها چه چیزی را میخواهند نگهداری کنند، تنظیم این محیط ها به صورت تک منظوره یا چند منظوره یا حتی از نظر استاتیک بودن یا نبودن آنها نیز، متفاوت است.

یکی دیگر از دستگاه های که برای خنک نگه داشتن محیط سردخانه میتوان نام برد چیلر است که توسط شرکت بام تبریدسازان طراحی و ساخته شده است. از دستگاه های چیلر میتوان در صنایع مختلف استفاده کرد صنایعی که از دستگاه های چیلر استفاده می کنند عبارت اند از : صنایع غذا و دارو، صنایع حمل و نقل و ساخت ماشین، صنایع برش کاری و ...

دستگاه چیلر

چیلر های آب و هوای خنک و چیلر های تراکمی چیست؟

چیلر های آب و هوای خنک نوعی از سیستم برودتی خنک کننده هستند، که برای خنک کردن دمای محیط و کم کردن رطوبت هوای محیط استفاده می شوند. از این دستگاه ها در اماکن عمومی همچون اداره ها، شرکت ها، در باشگاه ها و... استفاده می کنند. این چیلر های از یک کمپرسور و یک کندانسور هوا خنک و همچنین یک اواپراتور و چند اتصالات دیگر تشکیل شده است. اما چیلر های تراکمی یک سیستم بازگشتی است که با دو عمل میعان و تبخیر باعث خنک شدن هوا میشود. و این فرآیند از گاز درون کمپرسور شروع میشود و در اثر تبخیر از لوله موئین (اواپراتور) که در فشار کمتری قرار دارد به کمپرسور باز میگردد. این فرآیند باعث خنک شدن هوای محیط اطراف می شود.

چند نوع سردخانه وجود دارد؟

به طور کلی دو نوع سردخانه وجود دارد که یکی از آنها زیر صفر درجه سلسیوس و دیگری بالا صفر درجه سلسیوس هستند. سرد خانه های زیر صفر درجه سلسیوس چه ویژگی های دارند و تفاوت آنها با سردخانه های بالا صفر درجه سلسیوس چیست؟ این سرد خانه ها موجب می شد دمای سردخانه به زیر صفر درجه سانتی گراد کاهش یابد. محصولات را در این سردخانه های بین دمای-23 تا -12 درجه سانتی گراد نگهداری می کنند. معمولا دمای یخچال ها را برای نگهداری بهتر روی -18 درجه سلسیوس تنظیم می کنند. در سردخانه های زیر صفر درجه سلسیوس محصولات منجمدی مثل: گوشت و مرغ یخ زده، ماهی و سبزیجات کاملا یخ زده در مدت زمان طولانی نگهداری می شوند. اما فرق سرد خانه های زیر صفر درجه سلسیوس با سردخانه های بالا صفر درجه سلسیوس در این است که سردخانه های بالا صفر درجه سلسیوس قابل تنظیم برای نگهداری های طولانی مدت و کوتاه مدت هستند. سردخانه های بالا صفر درجه سلسیوس برای نگهداری کوتاه مدت محصولات غذایی دمای یخچال را کمی بالاتر از نقطه انجماد آن محصول تنظیم می کنند. محصولات را میتوان در این سردخانه ها به گونه ای که کاملا یخ نزنند و درحدی که تازه بمانند، نگهداری کرد.

سرد خانه میوه

اجاره سردخانه چه مزایای دارد؟

همانطور که قبلا گفته شد افزایش جمعیت سبب افزایش تقاضا خواهد شد بنابراین برای تامین این تقاضا ها باید از یخچال ها برای نگهداری بیشتر مواد غذایی استفاده کنیم. با استفاده از یخچال ها میتوان فعالیت میکرو ارگانیسم ها را مهار کرد زیرا آنها خیلی سرد تر از محیط های معمولی هستند( -12تا -23 درجه سانتی گراد). این سردخانه ها را میتوان برای استفاده های شخصی و تجاری مورد استفاده قرار داد.

برخی از مزایای اجاره این سرد خانه ها به صورت زیر هستند:

تحویل سریع و نصب: واحد های سردخانه به سرعت طی چند هفته به شما تحویل داده می شوند. با این کار تاخیر های معمول در برنامه های تمدید جلوگیری می شود. پشتیبانی از محصولات شما: در صورت خرابی یا به وجود آمدن مشکل برای یخچال ها یا سیستم های خنک کننده هوا از محصولات شما پشتیبانی می شود. بدون هزینه های سنگین: در صورتی که در حال حاضر سرمایه کافی برای خرید یک سردخانه ندارید می توانید با اجاره یکی از سردخانه ها از مزایای آنها استفاده کنید. راه حل های تازه ماندن محصولات: انبار کردن کالا های حساس به دما با استفاده از یخچال های که مجهز به سیستم های برودتی و چیلر هستند. میتوانید از محصولات خود در جای امن نگهداری کنید. قابلیت اطمینان: همچنین واحد های که سردخانه ها را اجاره می دهند با بررسی های منظم از محصولات شما این اطمینان را به شما می دهند تا با خیالی آسوده محصولات خود را در یخچال های آنها قرار دهید.

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها