۵ پست اسکله در بندر شهید رجایی تا هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرکل بنادر و دریا نوردی هرمزگان از پیشرفت ۹۷ درصدی تعمیرات اساسی اسکله ۲۰ و نوسازی و اصلاح نشیمن گاه فندر و ملحقات اسکله ۱۶ تا ۱۹ بندر شهیدرجایی خبرداد و زمان بهره برداری از این پروژه‌ها را هفته دولت اعلام کرد.

۵ پست اسکله در بندر شهید رجایی تا هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد

علی رضا محمدی کرجی ران با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده در راستای گسترش فعالیت بندری و انجام تعمیرات ادواری پیشگیرانه به منظور جلوگیری از آسیب به اسکله‌ها بیان داشت: بر این اساس تعمیرات و بازسازی سازه‌ای و ملحقات پهلو گیری، مهاربندی و تاسیساتی اسکله‌های 16 الی 20 (مجموعاً 5 پست اسکله) در بندر شهید رجایی آغاز شد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان عنوان کرد: در بخش اصلاحی و تعمیراتی، ترمیم بولاردها، تعمیر کانال‌های تاسیسات، تعمیر کانال‌های جمع آوری آب‌های سطحی، تعمیر منهول و دریچه‌های برق، تعمیر کاراستا پرها و همچنین رنگ آمیزی پیشانی و زیر طاق اسکله‌ها، تعویض فندرها و نیز همتراز کردن سطح فندرهای اسکله شماره 20 و اطاله اسکله شماره 21 از مهمترین اقدامات صورت گرفته در این بخش بوده است.

محمدی کرجی ران اعتبار هزینه شده در این پروژ را 240 میلیارد ریال و مدت اجرای آن را 24ماه اعلام کرد و افزود: در پروژه مذکور به شکل مستقیم 30 نفر و در زمان اجرا بطور غیر مستقیم 120 نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی افزود : این پروژه با 97 درصد پیشرفت فیزیکی در حال طی نمودن مراحل پایانی است و هفته دولت سال جاری به بهره برداری می‌رسد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با بیان اینکه تامین قطعات و نیازها در داخل کشور با هدف حمایت از صنعتگران ایرانی همواره ارجح امور بوده تصریح کرد: در این پروژه نیز خرید و تامین فندرها و متعلقات آن از تولید کننده داخلی انجام گرفته است.

محمدی تاکید کرد: کلیه ملزومات خریداری شده با نمونه مشابه خارجی برابری می‌کند واین مزیت ضمن جلوگیری از خروج ارز از کشور گردش چرخش‌های تولید را درپی داشته، از این رو انجام این اقدام را تا جایی که محصول مشابه درکشور وجود داشته باشد تداوم خواهیم بخشید.

این مقام مسئول حفظ سرمایه‌های ملی با انجام تعمیرات متوالی و پیشگیرانه به منظور جلو گیری از آسیب به اسکله‌ها، افزایش عمر مفید اسکله با انجام تعمیرات به موقع و ضروری، افزایش ایمنی سیستم پهلو گیری در اسکله با توجه به تعویض نوع فندرها، عملکرد بهتر فندرها جایگزین شده نسبت به فندرهای قبلی(v)شکل و همچنین قابلیت پهلو دهی کشتی‌ها با سایزهای بزرگتر را مهم‌ترین دستاورهای حاصله از اجرای این پروژه قلمداد کرد.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها